Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 11:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Pod surround *05/10-05* (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nimand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

*UPDATE 5/10-05 - NYT på S. 4*

*NYE BILLEDER 5/10-05 S. 4*

Så er der skiftet lidt ud grundet omrokering af stuen og dermed mindre plads på gulvet. Jeg har anskaffet mig et par minipods fra Blueroom og disse spiller ganske fornuftigt (pris/størrelse) taget i betragtning. Jeg fandet sættet i USA til under halv pris og med forsendelse+moms/told endte jeg præcist på halv pris ift. Hifiklubben herhjemme.

Højtalerne skal smides op på væggen og suppleres med nogle micropods og en sub (B&W formentlig).

Det var ikke med min gode vilje, at jeg har anskaffet mig disse ny, da jeg har været rigtig glad for Dali'erne, men sådan er livet engang imellem ;)

Nye billeder:

 

Hej alle

Efter at have fulgt med og spurgt mig omkring på dette vidunderlige forum, har jeg nu været ude og bruge af (konens) sparekroner! Det blev til følgende setup og det skal rigges til i aften. Det blev indkøbt i Hifiklubben i aftes, men de havde desværre ikke receiver og fronthøjtalere hjemme, så jeg måtte sende konen ned til deres lager i Nørager for at hente skidtet hjem til farmand . Når klokken ringer og jeg har fri, vil jeg køre ud og finde mig et TV, så jeg også kan nyde en film eller to i weekenden. Kan stadig ikke helt bestemme mig for, hvilket TV det skal være, så hvis nogen har en god ide til et 32" 100hz TV til 8000.- så må i endelig sige til.

Surroundreciever: Cambridge Audio azur 540R

DVD: Cambridge Audio azur 540D

Fronthøjtalere: Dali 5005

Baghøjtalere: Dali r1000

Center: Dali c1000

Kabler: Bandbridge profigold (scart, dig. koaxial samt DVD-A) - HT-kabler hentes i eftermiddag, ved ikke hvilket mærke endnu.

Og så mangler jeg bare et lille møbel til receiver og DVD så kom frisk med nogle gode ideer. Det skal ikke fylde for meget og skal helst være pænt at se på  Skal stå ved siden af TV'et.

Det var alt for denne gang. . Kommentarer/kritik/ros modtages gerne, da det er mit første ægte "mid-fi" anlæg.

Her er lidt flere billeder - bl.a. af mine rare gulvlister med indbygget kabelbakke. Og desuden mit nye TV som blev et Philips 32PW8609.

 

 

 

/nimand

Til top Vis nimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nimand Besøg nimand's Websted
 
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest tillykke med dit setup. Min støvede hukommelse fortæller mig at et Panasonic 32" 100hz i den prisklasse er et af de bedste bud, men kig lidt ovre i TV subforaet du er ikke den første der spørger. (har du overvejet en projektor?)



__________________
Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 
nimand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Har overvejet projektor, men som jeg kan forstå det, ville det være en tand for dyrt dels i anskaffelse og dels i længden, da det også skal kunne fungere som dagligdags TV. Men med tiden bliver systemet helt sikkert suppleret med en projektor og et dejligt stort lærred

/nimand

Til top Vis nimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nimand Besøg nimand's Websted
 
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

nimand-> Godt at høre dine overvejelser omkring projektor og du har ret i at det hurtigt løber op med 3-4 timer hver dag. Det er dog alligevel imponerende hvad man kan få for 10K.

__________________
Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 
nimand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Som det står nu er økonomien "kun" til et TV i den prisklasse, så det må vente lidt - hvilket nok også går. Jeg havde før dette indkøb et meget lille TV (22-24" eller noget) og et pap alt-i-et surround anlæg fra Hitachi. Så alt i alt er det et godt skridt i den rigtige retning

Nu du siger Panasonic, kan du måske også sige mig, hvem der forhandler dette mærke?

Til top Vis nimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nimand Besøg nimand's Websted
 
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke huske nærmere detaljer omkring Panasonic, kommer pludselig i tvivl om jeg forveksler modellen med PD30 som er en noget anden prisklasse. Der kommer nok nogen snart og kommer med mere kvalificeret hjælp end hvad jeg kan tilbyde på TV-området.



__________________
Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 
flemming38
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juli 2003
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 224
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har set efter den del fjernsyn i det prisleje, du nævner. Og så vidt jeg kunne se, vil du kunne finde dem i El-Giganten eller Merlin (Jeg har kun checket på nettet).

Du burde kunne finde et Panasonic TX32PX10F til omkring 8.000 kr. http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1008937/index.html

Jeg har også set et Thomson 32WZ410B til samme pris, men jeg kender ikke noget til kvaliteten af det mærke.

Vh Flemming

Til top Vis flemming38's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemming38
 
Jeffen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 151
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Kan du ikke skrive lidt om den cambridge reciever, en søgning på nettet er lidt sparsom med detaljer. Tror jeg smutter forbi klubben og hører den idag. Den virker ret spændende
Til top Vis Jeffen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeffen
 
nimand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

http://www.cambridge-audio.co.uk/540r_amp.html - hvis det ikke er nok om receiveren så kan jeg ikke hjælpe dig så meget, da jeg kun har set/hørt den i H-klubben. Den står nu derhjemme i en kasse, efter min dejlige kone er kommet hjem fra Hifi klubbens lager med den  sgu rart med en pige, der gider at ofre sig lidt for at gøre sit legebarn af en mand glad

/nimand

Til top Vis nimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nimand Besøg nimand's Websted
 
hedi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til TV har Bilka et 32"  100 hz Philips PW8506 til knap 6000 på bud i denne uge. (det er rigtigt billigt)

Jeg har selv PW8206 udgaven, som jeg købte for kr. 8000. i Bilka på bud.

Det er et rigtigt godt tv efter min mening. 

MVH

henrik

 

 

Til top Vis hedi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hedi
 
nimand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

hedi --> tak for tippet. Efter lidt søgen tror jeg det bliver 32PW8609 modellen som kan fås hos Expert til 7999.- inkl. bord. Phillips originale borde koster ca. 2000.- så det er et meget godt køb. Modellen er trods alt nyere end 32PW8506.

Det eneste jeg er lidt i tvivl om med 8609'eren er, at der i produktspecifikationerne fra philips.com ( http://www.p4c.philips.com/files/3/32pw8609_12/32pw8609_12_p ss_eng.pdf)

står, at det understøtter progressive scan, hvilket som jeg forstår er lidt usandsynligt på et TV i den prisklasse?!

/nimand

Til top Vis nimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nimand Besøg nimand's Websted
 
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Nimand-> Det må være en trykfejl med progressive scan. Der står heller ikke noget omkring component indgang.

__________________
Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 
blaster
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

nimand skrev:

http://www.cambridge-audio.co.uk/540r_amp.html - hvis det ikke er nok om receiveren så kan jeg ikke hjælpe dig så meget, da jeg kun har set/hørt den i H-klubben. Den står nu derhjemme i en kasse, efter min dejlige kone er kommet hjem fra Hifi klubbens lager med den  sgu rart med en pige, der gider at ofre sig lidt for at gøre sit legebarn af en mand glad

/nimand

Du har åbenbart set reklamen med "hvad blomster kan gøre"

Mvh

Til top Vis blaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blaster
 
nimand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

blaster --> godt ord igen der...må nok hellere lige svinge omkring blomsterhandleren på vejen hjem ;-) Tak for det (næsten) bedste tip i dag

/nimand

Til top Vis nimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nimand Besøg nimand's Websted
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

tillykke med dit nye anlæg, har selv Dali og er har kun ros tilovers for dem

__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

ak ak ak, endnu en sjæl hooked på en hobby, der bare bliver dyrere og dyrere

 

Tilgengæld bliver den også sjovere og sjovere

Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß
 
nimand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Så er der billeder til dem som ikke har nok i ord

/nimand

Til top Vis nimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nimand Besøg nimand's Websted
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Lækkert, lækkert.  Jeg har selv haft 6006, så jeg ved hvad Blue kan præstere..

Jeg er især vild med dit hifi-rack! Hvor har du købt det lækre møbel henne?

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
nimand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Det fik jeg af Fona som tak fordi jeg købte en skærm af dem...rare mennesker !

Er ved at kigge lidt omkring efter et lille rack til de 2 enheder, men synes skisme det er noget dyrt for så "lidt". Nogle ideer?

/nimand

Til top Vis nimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nimand Besøg nimand's Websted
 
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Pæne billeder !!! ser godt ud     men ville nu os godt se et af konen der har betalt for det  bare for at se hvad det er man skal kigge efter 
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes