Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surroundreceiver til 3000 kr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kim_Superman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 30 November 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Hejsa folkens..

Jeg er en forholdsvis fattig studerende som har skrabet sig et lille surroundanlæg sammen over en periode.

Jeg står og skal til at bestille en 50" fladskærm og vil derfor gerne have lidt mere ud af mit anlæg.

Lige nu har jeg Energy Take 5 surroundhøjtalere med en 8" argon sub. Min receiver er en JVC rx-5062 og jeg har en Playstation 3 til at køre min film og mit musik igennem. Jeg har omkring 3000 kr. til at forbedre mit "set-up" og tænkte at jeg ville få mest ud af at opgradere til en lidt bedre receiver. Er jeg helt gal i byen der? Jeg har kigget på 2 noget forskellige receivere. Den ene er en Onkyo tx-sr607 og den anden er en Harman/Kardon AVR-7500. Onkyo'en er ny og kan afspille de nyeste formater. Samtidig har den masser af HDMI-indgange. Harman/Kardon'en virker til at være kvali, men er noget ældre (tror den er fra 2004)? Jeg ved ikke om jeg skal bruge disse HDMI-indgange til noget? Hvis man bare skal køre lyden gennem burde optiske-indgange vel være nok?

Jeg er lidt i tvivl om hvilken af disse der vil være bedst for mig, eller om der måske er en helt tredje i kan anbefale? 3000 kr er et maks og ved godt det begrænser noget hvad man kan få. Opskallering og lignende har jeg ikke noget at bruge til. Vil gerne have den bedst mulige lydoplevelse. Har eller ingen planer om at opgradere til et 7.1 anlæg de nærmeste år da dette vil kræve at jeg skal have nye højtalere.

Håber der er nogen der kan komme med lidt inputs:)

-Kim

Til top Vis Kim_Superman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim_Superman

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 November 2009 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Du har sådan set selv opskrevet dit dilemma  Lydmæssigt banker H/K 7500'eren Onkyoen synder sammen, men er rimelig outdated i form af manglende HDMI + de nye formater.

Hvis du, som du skriver, vil have den bedst mulige lydoplevelse og ikke behøver opskalering etc ville jeg mene du skal vælge H/K'eren.

Men det er selvfølgelig min personlige mening  Ved ikke om forbedringen fra de "gamle" lydformater opvejer den dårligere lydkvalitet i Onkyoen.. Jeg tror det ikke, men kan være andre er uenige?

Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 November 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Til 3000 kr vil du snyde dig selv ved ikke at kigge på Denon 1610. Jeg kender dog ikke dine højtalere så kan ikke udtale mig om hvad jeg føler passer bedst.

HDMI skal du bruge hvis du vil have godt af de nye hd lydformater på bluray. Hvis du er tilfreds med at nøjes med lydsporene i "dvd kvalitet" kan du sagtens bruge optisk. (Derudover syntes jeg personligt det er smart at smide htpc, konsol, set-top box etc i recieveren og have et kabel fra reciever til fjernsyn, men det er en smagssag og afhængig af ens udstyr).

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 30 November 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

hvis du benytter en ps3 som kilde er det helt tåbeligt ikke at tage den onkyo. Så skal du kun bruge 2 kabler. 1 hdmi fra ps3 til reciever + 1 hdmi fra reciever til skærm. Du vil også have muligheden for at høre de ikke komprimerede lydformater der er på blu-ray formatet. det gør en forskel også selvom du "kun" kører med 5.1.
jeg ved ikke hvordan lydkvaliteten er på de 2, men du kommer sandsynligvis til snart at stå i en situation hvor du føler at din hk7500 er forældet, pga af det manglende hdmi.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Kim_Superman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2009 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Tak for de forskellige forslag:)

Så i disse tider kan det altså ikke i samme grad betale sig at købe brugt når det kommer til surroundreceiver? (på grund af de nye formater)

Til top Vis Kim_Superman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim_Superman

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 30 November 2009 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

jo, det kan det godt, men du bør kigge efter en reciever med hdmi. Der er også noget at spare brugt. Ellers kan du kigge i tyskland og england,
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Kim_Superman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2009 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Ja okay. Det kan jeg godt se:)

Men synes jeg har kigget noget i england og man ka kun spare cirka 200 kr på onkyoen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes