| Sendt: 30 November 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa folkens..
Jeg er en forholdsvis fattig studerende som har skrabet sig et lille surroundanlæg sammen over en periode.
Jeg står og skal til at bestille en 50" fladskærm og vil derfor gerne have lidt mere ud af mit anlæg.
Lige nu har jeg Energy Take 5 surroundhøjtalere med en 8" argon sub. Min receiver er en JVC rx-5062 og jeg har en Playstation 3 til at køre min film og mit musik igennem. Jeg har omkring 3000 kr. til at forbedre mit "set-up" og tænkte at jeg ville få mest ud af at opgradere til en lidt bedre receiver. Er jeg helt gal i byen der? Jeg har kigget på 2 noget forskellige receivere. Den ene er en Onkyo tx-sr607 og den anden er en Harman/Kardon AVR-7500. Onkyo'en er ny og kan afspille de nyeste formater. Samtidig har den masser af HDMI-indgange. Harman/Kardon'en virker til at være kvali, men er noget ældre (tror den er fra 2004)? Jeg ved ikke om jeg skal bruge disse HDMI-indgange til noget? Hvis man bare skal køre lyden gennem burde optiske-indgange vel være nok?
Jeg er lidt i tvivl om hvilken af disse der vil være bedst for mig, eller om der måske er en helt tredje i kan anbefale? 3000 kr er et maks og ved godt det begrænser noget hvad man kan få. Opskallering og lignende har jeg ikke noget at bruge til. Vil gerne have den bedst mulige lydoplevelse. Har eller ingen planer om at opgradere til et 7.1 anlæg de nærmeste år da dette vil kræve at jeg skal have nye højtalere.
Håber der er nogen der kan komme med lidt inputs:)
-Kim
|