Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 10:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp til køb af surround-reciever (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tmaksten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 14 November 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Hej Allesammen..

Jeg regner med at udskifte mit discount surround-anlæg fra JVC - og lige nu er jeg i gang med at finde en surround-reciever. Umiddelbart regner
jeg med at
købe 7.1 surround, og gerne så kraftfuld som muligt.. Et af de vigtige krav er dog at det har netværksfunktion så jeg kan streame lyd, billeder og
video via netværket. Jeg har kigget på SONY's STR-DA6400ES, som dog er lige en tand for dyr. Jeg har også kigget på SONY's nye model STR-
DA5500ES. Jeg håber dog på at jeg kan finde noget til under 10.000.
Netværks systemet hedder vist "DLNA" - og er en standard for mange af de store mærker. Der findes dog udgaver som ikke kan streame video
og billeder - men kun lyd.

Det er dog intet krav at at mærket er SONY.

Se nedestående link for mere info:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=2197&zoneid=1

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh Thomas Maksten

Til top Vis tmaksten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tmaksten

Protoss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 November 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Protoss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Protoss

tmaksten
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Hej Torben

Tak for interessen.. Der er dog et lille problem, da den ikke kan streame video fra computeren - hvilket er en af dem primære grunde til at jeg vil
have(DLNA).
Men jeg vil muligvis købe http://www.eu.onkyo.com/products/TX-NR807.html(se også prisen på http://www.dustinhome.dk/pd_5010329473.aspx) -
og så købe LG's nye blu-ray afspiller(da jeg også skal anskaffe mig sådan en), som har det fulde DLNA system, så jeg kan se videoer via den og
min computer..

Mvh Thomas

defac3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2009
Lokalitet: København
Sendt: 19 November 2009 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Eftersom jeg selv vil modtage en onkyo 807 i dag eller i morgen, kan jeg jo ikke andet end anbefale den. Jeg har købt den i tyskland ( http://www.hifishop24.de/hifishop24.storefront/de/category.p hp?e=1.1.1&category_id=101360000&sid=17050bc2532cf77 678212146fdc88cdc)
for 720€ i sidste uge, men selv med den nye pris på 820€ (i hifishop24) er den billigere end i DK. Og så er det incl. forsendelse. Men der er flere prissammenligningssider i Tyskland, så det kan betale sig at bruge lidt tid på at få en god pris. også når det gælder blue-ray afspilleren.

Til top Vis defac3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af defac3

tmaksten
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2009 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Hej Defac..
Det lyder som en rigtig god idé.. Hvordan har du fundet linket?? via amazon.de?

Men jeg må heller lige få kigget mig godt omkring før jeg køber..

defac3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Jge fandt denne her
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/1797636_ -tx-nr807-onkyo.html

som du kan kigge på. Der er faktisk priser ned til 715 €, men det er ikke alle steder man kan få dem til at sende til DK. Så kig dig for.

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 November 2009 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Jeg ville sørge for at læse nogle andmelser af dlna systemerne før du køber noget. De svinger meget i kvalitet, brugervenlighed og hvad de æder af formater. Jeg er pt. ikke stødt på nogen der har fået en kritik der kan gøre det til et købepunkt. Tror du bedre tjent med at spare lidt på forstærken og købe en decideret mediaboks alla popcornhour.

tmaksten
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2009 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Hej Ney_

Jeg fandt også ud af at de forstærkere der have et DLNA-system som kunne streame film fra computeren var ret dyre.. Så jeg droppede at købe det
integreret i forstærkeren - men i stedet købe det i blu-ray afspilleren(såsom en af de her fra LG - http://www.lge.com/uk/tv-audio-
video/video/index.jsp). Hvilken surround-reciever vil du mene er bedst i samme prisleje som Onkyo 807?? Fordi jeg har efterhånden kigget på så
mange forskellige recievere, forstærker, certificeringer, osv. at jeg snart er ved at miste overblikket..

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2009 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

I 4-6000kr's klassen er det meget svært at komme uden om Onkyo og Denon. Så det er nok mere afhængigt af hvad den skal spændes på.

defac3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2009 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

... og hvad du skal lytte til. Hvis du lytter meget til cd og spiller vokalmusik, jazz osv. altså akustisk musik, ville jeg vælge en marantz 5004 eller 6004. Betyder det mere for dig at se film med realistisk lydniveau ville jeg gå efter flere watt i forstærkenren, altså Denon, Yamaha, Onkyo. Det samme hvis du fortrinsvis spiller elektronisk, pop, metallic osv. musik.

Og så skal du naturligvis spænde forstærkeren foran højttalere, der kan følge dit valg op.

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2009 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Og med den lave svenske krone kunne noget H/K fra fyndborsen.se måske også være en mulighed.

edit: de har iøvrigt forholdsvis billigt yamaha og onkyo også.

defac3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2009 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Jeg synes ikke der er noget at spare på recievere på fyndbørsen. Der skal man altså til Tyskland. Til gengæld kan man med stor fordel købe højttalere (Audio Pro, XTZ) hvis man kan lide dem + supra kabler. De er meget billige.

sult
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2009
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 November 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

defac3

Når du har fået din nye hvalp, smider så ikke lidt af dine indtryk ?

Jeg vil gerne vide lidt om brugervenlighed

Og lidt om hvordan den klare alm. stereo

chr

Til top Vis sult's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sult

defac3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

jeg ser på det i weekenden.

defac3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2009 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu et første indtryk af Onkyoen.

For det første er den fysisk enorm. Jeg ved simpelthen ikke, hvilket møbel jeg skal kunne gemme den i. For ud over at fylde meget, skal den også kunne komme af med den varme, den producerer i store mængder.

Det første jeg gør, når jeg får nyt grej er altid at læse i manualen, dog uden at nærlæse den. Det giver lige et overblik, så man er nogenlunde klar over, hvad den kan og hvor man skal sætte ind. Desværre (og det irriterer mig altid) er manualen ikke på dansk. Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor man ikke ofrer de få kroner det må koste at få den ordentligt oversat - også i selve forstærkeren. Nu skal jeg tumle rundt på svensk eller engelsk, og det gør det altså lige en kende vanskeligere når vi taler om tekniske udtryk og forklaringer.

Når det er sagt skal det så også fremhæves, at der gruges god plads og gode diagrammer på at forklare de mange muligheder der er for at sætte højttalersystemer sammen fr 2.0 til 11.0. Også de talrige tilslutninger forklares godt. Bortset fra, at jeg faktisk blev lidt i tvivl om det var en god ide både at slutte min blue-rayafspiller til onkyoen både med hdmi-stik og audio-stik. Det må jeg lige have eksperimenteret lidt med.

Jeg har spændt forstærkeren foran spritnye Audio Pro Blue Diamond V2 (med indbyggede subwoofere), Audio Pro Black Vector V3 (center) og Audio Pro Black Pearil V3 (surr). Da jeg ville sætte højttalerne op med det indbyggede Audyssey EQ system gik det dog galt. Systemet opdagede ikke subwooferne (de var tilsluttet og tændt). Og det lydbillede, der blev resultatet var heller ikke overbevisende, men det er rimelig enkelt at ændre på det selv. Men der skal helt sikkert eksperimenteres med opstillingen af højttalerne for at få fuld power på effekterne. Men der skal nok lidt tålmodighed til, eftersom højttalerne også lige skal spilles lidt til.

Kræfter mangler der bestemt ikke. Jeg er gået efter mest power for pengene, og jeg har da vist fået rigeligt. Jeg vil ikke vurdere det lydmæssige, både p.g.a. ovenstående og fordi, jeg ikke skal bruge det til andet end biograf og sport. Og der er det ikke så helvedes interessant, om musikinstrumenterne kan skilles ad i lydbilledet og om bækkenet står helt klart og sprødt. Jeg vil hellere kunne føle og mærke effekterne i mit mellemgulv og høre stemmerne så jeg kan tyde dem. Og det går faktisk helt godt.

Jeg er altså helt tilfreds og glæder mig vildt til at eksperimentere videre med det sorte monster.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes