Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 20:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Locus Design (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kane
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 11 November 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Der er vel også en menneskelig faktor der spiller ind.

Hvis man lige har brugt 8K (!) på et USB kabel(!), så er jeg ret sikker på at man rigtig gerne vil høre en forbedring - og at man så også hører den.

 

Carsten S Chr skrev:

Skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg er noget ked af den nedladende tone, jeg generelt repræsenteres for i denne tråd (det syntes jeg sgu ret beset ikke jeg har fortjent) !...... 

Det mindste man kunne forvente var da, at man gav det en fair chance !......

Alle er selvfølgelig i deres gode ret til, at komme med deres synspunkter - men det er vel kun ret og rimeligt, at man så inden har stiftet bekendtskab med pågældende produkt !.......


Min historie med computer audio er som følger:

Da jeg for lidt over et år siden indkøbte det første USB kabel fra Locus Audio, var jeg også meget skeptisk over for, om det overhovedet ville gøre nogen forskel i mit setup. På daværende tidspunkt var jeg næsten lige startet med computer baseret afvikling af musik - ideen med musik på harddisk, og styring af det hele via Ipod trak en del. Min DAC havde i forvejen også en dertil indrettet USB indgang, så den lå lige til højrebenet. Jeg havde indtil nu benyttet et TEAC P2S drev - i sandhed en noget slem konkurrent for en computer. Men forsøget med computer audio skulle jo gøres. I standardopstilling med det medfølgende USB kabel, og uden nogen form for afkobling, var der noget langt op til den lyd jeg var blevet så dejligt forvendt med. NOGET måtte gøres - var jo begejstret for alt andet ved denne måde at afspille musik på. Nu har jeg rent faktisk mange gange erfaret hvor stor forskel digitalkablet imellem drev og DAC kan gøre for lyden - så hvorfor ikke prøve med et USB kabel der efter sigende, skulle være meget bedre end standardkablet. Locus Design Axis blev indkøbt. Til min store overraskelse viste det sig, at det just indkøbte USB kabel langt overgik mine forventninger - også rent lydmæssigt. Forskellen er så markant, at jeg med standard USB kabel, ikke ville spå computer audio nogen væsentlig rolle i mit setup - det ville nærmest ikke blive brugt. Med Locus Design Axis blev computer audio med et, en så absolut værdig konkurrent til mit TEAC P2S drev - det troede jeg sgu ikke muligt. Efter lidt implementering af lidt afkobling, så foretrækker jeg til hver en tid lyden med computer som kilde. Et faktum der har gjort, at mit kære TEAC P2S drev, bare har stået på gulvet i et hjørne lige siden !.......

Jeg er ikke så forfærdentlig vidende om, hvorfor det gør så stor lydmæssig forskel - men jeg må bare konstatere, at det i undertegnedes setup var den så absolut afgørende faktor for et lykkeligt liv med computer audio.

Hvad andre mener og gør, kan jeg på ingen måde gøre mig til herre over - dog vil jeg love at man snyder sig selv, hvis ikke USB kabel er tillagt nogen væsentlig betydning i ens computer/DAC kombination.

Men igen, det er op til hver enkelt at afgøre



__________________
Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000

Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P

Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 11 November 2009 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Hej Ghump

Det er fint at have noget teknisk viden og at være skeptisk. At man efterfølgende afskriver et givent produkt, samt mistænkeliggøre, en i øvrigt meget seriøs forhandler på denne baggrund, syntes jeg ikke er ok. I øvrigt pådutter Carsten ikke nogen noget og han er ikke typen der kommer med store salgstaler. Dem som kender Carsten vil helt sikkert kunne bekræfte dette. Ydermere har han "gode ører". Bare så den del er på plads. Jeg har hverken fået store rabatter eller aktier for at komme med det udsagn. Syntes blot Carsten fortjener lidt mere kredit.   

Din teoretiske viden er på plads og det giver stof til eftertanke. På den baggrund kan jeg godt følge din argumentation samt bevægegrunde. Når det er sagt, syntes jeg i alt fredsommelighed, at du alligevel skulle prøve at aflytte lidt Locus Design. Jeg oplever bla. bedre definition af rum samt mere naturlig fylde og krop på stemmer... Men det er igen min betragtning ved ren aflytning. 



 



__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
Cillo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 11 November 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Nu spøger jeg bare.
Tro i at jeg få beder lyd hvis jeg sætter et 99.9999999999% rent kobber flad kabel i min computer mellem min HDD og bundkort ??? eller setter et at de "fine"/dyte net kabler til ????

MIN menning er at hvis et sådan USB kabel kan gøre en forkæld, så er resten af opstillingen så dårlig at det nok ikke er beregnet til at spille musik.
Der med sagt at de Hardware folk der har lave nok ikke helt har vidt hvad de laved.
Til top Vis Cillo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cillo
 
Strokes
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 11 November 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Jesus Kristi folkens hvad dker der herinde er det blevet til bitching4all slap nu lidt af jeg har før handlet hos Carsten der er samdeligt igen brung til at mistænkeliggøre Carsten. Kan ikke lige falde lidt ned igen har i hørt det siden i kan komme med jeres udsagn dog har jeg ikke selv men til egen udsagn har jeg ikke så venter på min kritisk både til den ene eller den anden side. En ting er at være kritiske men ikke at mistænkelig gøre nogen her det er jo ikke ligefrem der er en inde i jeres hoveder der siger must buy it  ellers er den sgu helt galt ikke noget surt opstød men se de sidste par nyheder før var det Audio Research ref 5 nyheden og nu det her.
Til top Vis Strokes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strokes
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 11 November 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Jeg har hørt dem og der er fuld valuta samt forskel på ydelsen når man går op af prisstigen. Tro mig, når muligheden er der for USB bør de indgå seriøst, da det rykker MAX på bundlinjen. Om man vil købe eller ej, er jo op til hver enkelt. Det er et frit land trodsalt, så ingen grund til brok

PS. Skepsis er en god ting... Antagelser uden erfaringer i praksis er ren og skær gætværk

Jeg springer lige ind i tråden efter dette indlæg, og dropper resten:

For det første: Antagelser uden erfaringer i praksis kan være gætværk hvis de er uinformerede, men kan også være kvalitative antagelser, hvis man har tilstrækkelig teoretisk information.

For det andet: Ret beset, så reagerer du lettere aggressivt på et indlæg der dybest set bare SPØRGER til hvordan det helt præcist er at forskellen i kablets kvalitet skal give en forbedring i lyden. Sund skepsis med andre ord, ikke hverken antagelser eller benægtelser. Jeg synes du er LIDT hurtig til at gå i forsvarsposition her, hvis man vil have folk til at opfatte produktet som værende seriøst, så kunne man jo starte med selv at få skabt en lidt mere konstruktiv dialog. Den alment accepterede opfattelse er at USB forbindelsen er en data-overførsel, og at evt. jitter først skabes senere i kæden. Jeg kan ikke afvise at dén opfattelse er forkert, men helt ærligt, det er sgu for nemt bare at svare "lyt dog selv til det", hver gang nogen spørger hvordan og hvorfor ting virker. Jeg har meget svært ved at se det urimelige i at efterspørge en uddybning af hvor den lovede forbedring helt præcist opstår, især fordi det ikke rigtigt fremgår af producentens eller forhandlerens hjemmeside. Det er et debatforum det her, det nytter ikke noget at skyde al modargumentation ned med "prøv dog selv i stedet for". Så kan vi jo lige så godt lukke forummet. Spørgsmålet går jo netop ikke på OM det virker, men HVORDAN det virker. Ved at lytte selv kan man konstatere OM det virker, men ikke HVORDAN.

Jeg har ikke hørt kablerne, og ved ikke noget om hvordan musik via USB fungerer (ikke nok til at udtale mig skråsikkert i hvert fald), så jeg har ingen forudsætninger for at udtale mig om kablerne. Jeg synes bare det er en meget defensiv måde at forsvare dem på. Jeg er en nysgerrig sjæl, der altid gerne vil blive klogere, så uanset om kablet gør en hørbar forskel eller ej, så vil jeg gerne høre mere om hvordan forskellen opstår. Er det virkelig urimeligt at spørge en producent eller forhandler hvordan og hvorfor hans produkt virker?

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2489
Sendt: 11 November 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

ubl_ skrev:
Det er altså ikke 1. april endnu LOL!! Hvad bliver det næste?

Ja, hvad bliver det næste? Det tør jeg næsten ikke gætte på.

Nå, men jeg fik da et godt grin ud af at læse om dette "fantastiske" produkt.



__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
larsvanløse
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 11 November 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Et døende suk.......

Jeg har ikke skrevet mange indlæg her på forum og ALDRIG tidligere noget negativt om noget eller nogen, men når man sidder her om aftenen og surfer lidt og falder over tråde som denne tror jeg det kribler i fingrene på mange andre end mig.

Carsten starter sit indlæg med... "Min historie..." og det er vel lige præcist hvad det er. En historie! Ikke mere ikke mindre. Men gudhjælpemig om ikke der er nogen der falder i, og tror at der MÅ være noget om snakken (der er jo nogen der skrevet det på internettet).

Nu er der jo ikke noget (salgs)nyt i at man kan forbedre sit anlæg 100% så let som ingenting. Udskift dine 10A sikringer eller olier din CD-afspiller så skal du bare se løjer! Jeg vil ikke afvise at et nyt USB-kabel kan revolutionere ens anlæg men jeg har ikke kunnet høre forskel på de (få) forskellige jeg har prøvet. Men igen, jeg har selvfølgelig heller ikke et anlæg der koster flere millioner.

Min pointe? Det irritrerer mig grænseløst at der måske sidder nogen (måske endda med knap så mange midler) og bliver lokket til at tro at deres midfi kommer til at lyde super fedt hvis bare der bliver brugt et par tusinde på et nyt kabel. DET SKER IKKE! Spar pengene og køb noget ordentligt grundudstyr.

Hifi-universet er blevet en slagmark for tidligere kopimaskinesælgere.....
Til top Vis larsvanløse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larsvanløse
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 12 November 2009 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
HOLBERG skrev:

Jeg har hørt dem og der er fuld valuta samt forskel på ydelsen når man går op af prisstigen. Tro mig, når muligheden er der for USB bør de indgå seriøst, da det rykker MAX på bundlinjen. Om man vil købe eller ej, er jo op til hver enkelt. Det er et frit land trodsalt, så ingen grund til brok

PS. Skepsis er en god ting... Antagelser uden erfaringer i praksis er ren og skær gætværk

Jeg springer lige ind i tråden efter dette indlæg, og dropper resten:

For det første: Antagelser uden erfaringer i praksis kan være gætværk hvis de er uinformerede, men kan også være kvalitative antagelser, hvis man har tilstrækkelig teoretisk information.

For det andet: Ret beset, så reagerer du lettere aggressivt på et indlæg der dybest set bare SPØRGER til hvordan det helt præcist er at forskellen i kablets kvalitet skal give en forbedring i lyden. Sund skepsis med andre ord, ikke hverken antagelser eller benægtelser. Jeg synes du er LIDT hurtig til at gå i forsvarsposition her, hvis man vil have folk til at opfatte produktet som værende seriøst, så kunne man jo starte med selv at få skabt en lidt mere konstruktiv dialog. Den alment accepterede opfattelse er at USB forbindelsen er en data-overførsel, og at evt. jitter først skabes senere i kæden. Jeg kan ikke afvise at dén opfattelse er forkert, men helt ærligt, det er sgu for nemt bare at svare "lyt dog selv til det", hver gang nogen spørger hvordan og hvorfor ting virker. Jeg har meget svært ved at se det urimelige i at efterspørge en uddybning af hvor den lovede forbedring helt præcist opstår, især fordi det ikke rigtigt fremgår af producentens eller forhandlerens hjemmeside. Det er et debatforum det her, det nytter ikke noget at skyde al modargumentation ned med "prøv dog selv i stedet for". Så kan vi jo lige så godt lukke forummet. Spørgsmålet går jo netop ikke på OM det virker, men HVORDAN det virker. Ved at lytte selv kan man konstatere OM det virker, men ikke HVORDAN.

Jeg har ikke hørt kablerne, og ved ikke noget om hvordan musik via USB fungerer (ikke nok til at udtale mig skråsikkert i hvert fald), så jeg har ingen forudsætninger for at udtale mig om kablerne. Jeg synes bare det er en meget defensiv måde at forsvare dem på. Jeg er en nysgerrig sjæl, der altid gerne vil blive klogere, så uanset om kablet gør en hørbar forskel eller ej, så vil jeg gerne høre mere om hvordan forskellen opstår. Er det virkelig urimeligt at spørge en producent eller forhandler hvordan og hvorfor hans produkt virker?

Hej Otto..

Min pointe er at vi også skal bruge praktisk viden i takt med det teoretiske. Det gør at det ikke bliver en ensidig debat på ord og teoretisk viden. Jeg syntes man bør give kablerne en chance og det er fair nok at man er skeptisk overfor dem. Men at afskrive dem som fup uden at have lyttet til dem har jeg ikke meget hang til. Ord og teori er lettere at formidle på et forum, end reele lytteoplevelser. Det kræver som bekendt et sæt ører, et lytterum og et setup. Så her er os der har lyttet til kablerne konstant bagud 1-0 da det kommer til at kører i en konstant ring... Derfor anbefaler jeg at man lytter så det også kommer ind i det samlede billede. Jeg savner at teortikkerne samt de skeptiske også lytter til kablerne, og ligeledes bidrager med den del.  

Jeg har bla. fået mere krop samt naturlig fylde på såvel stemmer samt instrumenter implementeringen af Axis. Som jeg tidligere har nævnt, er det min betragtning med fare for at der er en hel flok der slår sig på lårene af grin. Indimellem er det desværre vilkårene herinde og mine sidste ord til denne tråd.

Syntes blot man bør give Carsten en fair chance.... Thats all!



__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 12 November 2009 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
Min pointe er at vi også skal bruge praktisk viden i takt med det teoretiske. Det gør at det ikke bliver en ensidig debat på ord og teoretisk viden. Jeg syntes man bør give kablerne en chance og det er fair nok at man er skeptisk overfor dem. Men at afskrive dem som fup uden at have lyttet til dem har jeg ikke meget hang til.

Lad mig for en ordens skyld igen understrege at jeg forholder mig neutral indtil videre, jeg kalder ikke noget for fup. Men kan du forstå at hvis man har en teoretisk viden der siger at der i den givne sammenhæng ikke KAN være forskel, så er man mere end almindelig skeptisk når folk siger at det netop er hér de oplever STØRST forskel? Der er jo ikke tale om "det er jo bare strøm" eller "det er bare 1'er og 0'er" her.

Jeg kan også sige det på en anden måde: Der har været masser af tweaks i hifi-markedet, som jeg tror ethvert nogenlunde selvstændigt tænkende individ kan afvise selv uden at lytte. Som eksempel kan jeg nævne små firkantede plastic-dimser på 2x2 cm, som man skulle placere fire styk af på bagvæggen for at optimere akustikken. Når nu hifi-branchen er inficeret med den slags ting (hvilket vi bare må acceptere at den er), så mener jeg at man som producent og også gerne forhandler er nødt til, når man lancerer en helt ny type produkt, at levere noget baggrundsinformation omkring produktets berettigelse, udover "prøv nu bare selv", hvis man vil undgå denne form for reaktion. Jeg mener med andre ord at den hårde kritik er selvforskyldt, ved dét at man ikke har leveret nogen som helst form for argumentation for selve den grundlæggende berettigelse af produktet. Det er muligt at det er unfair, men sådan er det at drive forretning i et marked der svømmer over af ubrugelige produkter - de produkter der rent faktisk ER gode og brugbare, drukner i skoven af absurd nonsens.

HOLBERG skrev:
Ord og teori er lettere at formidle på et forum, end reele lytteoplevelser. Det kræver som bekendt et sæt ører, et lytterum og et setup. Så her er os der har lyttet til kablerne konstant bagud 1-0 da det kommer til at kører i en konstant ring... Derfor anbefaler jeg at man lytter så det også kommer ind i det samlede billede. Jeg savner at teortikkerne samt de skeptiske også lytter til kablerne, og ligeledes bidrager med den del.  

Det forstår jeg godt, men jeg forstår også godt at teoretikerne savner bare LIDT teknisk information fra praktikerne ind imellem. Man behøver ikke forklare til mindste detalje hvor mange promille man forbedrer X ved at ændre 1% på Y, men bare en helt grundlæggende forklaring på hvordan og hvorfor produktet virker, er det urimeligt? Et eksempel: Jeg mener skærmede strømkabler er godt, fordi det gør det mindre problematisk at bruge uskærmede signalkabler, som min erfaring siger mig ofte lyder bedre end skærmede. Jeg ved ikke hvad forskellen er på en god og en dårlig afskærmning, men dette er forklaringen på at jeg bruger skærmede strømkabler. Det er en yderst u-teknisk forklaring efter min mening. Jeg har tænkt "gad vide om det ikke ville...", så har jeg prøvet det, og jeg synes det virkede. Men dette niveau af research fremgår det ingen steder at der er gjort med USB-kablerne, det virker som om man har tænkt "hvis gode kabler virker alle andre steder, så virker det nok også her", så har man lavet et godt kabel, og sørme jo man kunne høre forskel. Ingen teknisk indsigt i hvordan USB virker, og nogle tanker om hvordan evt. jitter (eller er der andre forklaringer?) i USB-overførslen bliver overført til lyden.

Er det muligt at lave et godt kabel, hvis man ikke ved hvilken indflydelse kablet har på signalet? Hvis jeg skal give 8000,- for et kabel, så skal der sgu ligge mere research bag end "vi flikkede noget sammen som vi tænkte sikkert virker, og så prøvede det, og whaddayaknow, det virkede sgu". Jeg siger ikke at det er dét Locus har gjort, men det er sådan det fremstår, og så er de selv skyld i at folk opfatter det som voodoo. Hvis det ikke er voodoo, men der rent faktisk er en teknisk forklaring på hvordan det fungerer, så burde det jo være den simpleste ting i verden at lægge dén forklaring frem til teoretikerne, og slippe for alt buh'eriet.

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 12 November 2009 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
AV Precision skrev:
HOLBERG skrev:

Jeg har hørt dem og der er fuld valuta samt forskel på ydelsen når man går op af prisstigen. Tro mig, når muligheden er der for USB bør de indgå seriøst, da det rykker MAX på bundlinjen. Om man vil købe eller ej, er jo op til hver enkelt. Det er et frit land trodsalt, så ingen grund til brok

PS. Skepsis er en god ting... Antagelser uden erfaringer i praksis er ren og skær gætværk

Jeg springer lige ind i tråden efter dette indlæg, og dropper resten:

For det første: Antagelser uden erfaringer i praksis kan være gætværk hvis de er uinformerede, men kan også være kvalitative antagelser, hvis man har tilstrækkelig teoretisk information.

For det andet: Ret beset, så reagerer du lettere aggressivt på et indlæg der dybest set bare SPØRGER til hvordan det helt præcist er at forskellen i kablets kvalitet skal give en forbedring i lyden. Sund skepsis med andre ord, ikke hverken antagelser eller benægtelser. Jeg synes du er LIDT hurtig til at gå i forsvarsposition her, hvis man vil have folk til at opfatte produktet som værende seriøst, så kunne man jo starte med selv at få skabt en lidt mere konstruktiv dialog. Den alment accepterede opfattelse er at USB forbindelsen er en data-overførsel, og at evt. jitter først skabes senere i kæden. Jeg kan ikke afvise at dén opfattelse er forkert, men helt ærligt, det er sgu for nemt bare at svare "lyt dog selv til det", hver gang nogen spørger hvordan og hvorfor ting virker. Jeg har meget svært ved at se det urimelige i at efterspørge en uddybning af hvor den lovede forbedring helt præcist opstår, især fordi det ikke rigtigt fremgår af producentens eller forhandlerens hjemmeside. Det er et debatforum det her, det nytter ikke noget at skyde al modargumentation ned med "prøv dog selv i stedet for". Så kan vi jo lige så godt lukke forummet. Spørgsmålet går jo netop ikke på OM det virker, men HVORDAN det virker. Ved at lytte selv kan man konstatere OM det virker, men ikke HVORDAN.

Jeg har ikke hørt kablerne, og ved ikke noget om hvordan musik via USB fungerer (ikke nok til at udtale mig skråsikkert i hvert fald), så jeg har ingen forudsætninger for at udtale mig om kablerne. Jeg synes bare det er en meget defensiv måde at forsvare dem på. Jeg er en nysgerrig sjæl, der altid gerne vil blive klogere, så uanset om kablet gør en hørbar forskel eller ej, så vil jeg gerne høre mere om hvordan forskellen opstår. Er det virkelig urimeligt at spørge en producent eller forhandler hvordan og hvorfor hans produkt virker?

Hej Otto..

Min pointe er at vi også skal bruge praktisk viden i takt med det teoretiske. Det gør at det ikke bliver en ensidig debat på ord og teoretisk viden. Jeg syntes man bør give kablerne en chance og det er fair nok at man er skeptisk overfor dem. Men at afskrive dem som fup uden at have lyttet til dem har jeg ikke meget hang til. Ord og teori er lettere at formidle på et forum, end reele lytteoplevelser. Det kræver som bekendt et sæt ører, et lytterum og et setup. Så her er os der har lyttet til kablerne konstant bagud 1-0 da det kommer til at kører i en konstant ring... Derfor anbefaler jeg at man lytter så det også kommer ind i det samlede billede. Jeg savner at teortikkerne samt de skeptiske også lytter til kablerne, og ligeledes bidrager med den del.  

Jeg har bla. fået mere krop samt naturlig fylde på såvel stemmer samt instrumenter implementeringen af Axis. Som jeg tidligere har nævnt, er det min betragtning med fare for at der er en hel flok der slår sig på lårene af grin. Indimellem er det desværre vilkårene herinde og mine sidste ord til denne tråd.

Syntes blot man bør give Carsten en fair chance.... Thats all!

Problemmet er bare Holberg, at der intet står om det teoretiske grundlag.Hvad er forskellen teoretisk. Så kan man jo efterfølgende diskutere, om man så kan høre det i praksis.

Carsten kan hvis det ikke over skrider forumets regler, vel forklare hvad det går ud på. Andet end den sædvanlige, hør det selv. Hvis man kun kan basere det på producenter og forhandleres lovprisninger, kan man jo ikke lave andet end lytte på nye tweaks.

MVH     

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 12 November 2009 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
Syntes blot man bør give Carsten en fair chance.... Thats all!

Iøvrigt: Jeg er helt enig i dette, jeg kender svjv ikke Carsten, men jeg er sikker på at han er en rigtigt flink mand, som man kun kan få gode ting ud af at handle med. Dét jeg siger er bare at praktikerne som regel netop ikke giver _teoretikerne_ en "fair chance". I vil ikke lytte til vores teori, eller bare for en kort stund bevæge jer over i vores lejr og give os en forklaring (nu siger jeg "vores" - jeg er erklæret teoretiker på billedsiden, noget mere end på lydsiden). Vi skal bevæge os over i jeres lejr og lytte selv, og ikke nok med dét, I antager som regel at grunden til at vi ikke mener der er forskel, er at vi IKKE har prøvet selv. Eksempel: Jeg er som sagt billed-teoretiker, og mener selv at jeg kan sige at det virker, også i praksis (jeg har aldrig mødt en praktiker der har set mine billeder og sagt "dét der kunne jeg da have gjort bedre"). En del af min teori er at HDMI-kablers kvalitet ikke kan have indflydelse på billedkvaliteten. Når jeg siger dét, så er der stort set altid nogle der bliver fornærmede fordi de har oplevet "kæmpe" forskel. Så forklarer jeg hvorfor der ikke kan være forskel, og så falder svaret prompte: "Hvorfor prøver du ikke bare selv i stedet for al det teori-snak?" Undskyld, men hvem fanden siger jeg ikke har prøvet det selv? Det kan godt være jeg er teoretiker, men jeg har sgu mere praktisk erfaring (med billed-produkter) end nogen af "praktikerne" når at få resten af livet. Jeg HAR prøvet at kigge efter forskellen, jeg kunne ikke få øje på den.

Nej, jeg har ikke prøvet USB-kablet, men jeg vil sætte en kasse øl på at den første der siger han ikke kan høre forskel, bliver mødt med at enten er hans anlæg for ringe eller også er han tonedøv. Derfor kan en teoretiker aldrig "vinde" en diskussion med en praktiker, for praktikeren vil ikke lytte til teorien, og vil ikke acceptere teoretikerens egne praktiske erfaringer alligevel. Jeg har ikke noget imod praktikere overhovedet, men det er praktikernes egen skyld at teoretikerne ikke vil lytte til jer, I lytter jo heller ikke til dem (hønen eller ægget, I know...)

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1409
Sendt: 12 November 2009 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

André Jensen skrev:

Problemmet er bare Holberg, at der intet står om det teoretiske grundlag.Hvad er forskellen teoretisk. Så kan man jo efterfølgende diskutere, om man så kan høre det i praksis.

MVH     

Jeg er typisk meget kritisk for diverse tweaks og andet der oftest bliver betegnet som voodoo. Første gang der var en der foreslog at afkobling af en forstærker kunne være en god ting var min første tanke *god hjælpe os*. Senere har jeg så rent faktisk sat mig ind i hvorfor det kunne være en god ting, og minsanten om ikke nogle elektriske komponenter performer anderledes ved vibration, ergo er der sikkert nogen der kan drage fordel af en afkobling.

Min samme tanke var første gang folk sagde at der var forskel på digitaludgange, indtil jeg fik sat mig ind i spdif og hvad jitter betyder i et DA trin.

Hvis der er noget (bare en smule) teori der kan forklare hvorfor et usb kabel skulle give en forskel så kom med det! Indtil da vil det jo ende som en ren subjektiv diskussion hvor dem der tror på det virker vil kunne høre en forskel og dem der ikke tror på det virker vil ikke kunne høre en forskel.



__________________
Mvh. Bjørn.
Til top Vis Ney_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ney_
 
Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 813
Sendt: 12 November 2009 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg tror ikke folk bliver forarget over der også indenfor usb kabler kommer denne her slags hifi inficerede skabninger, men 8K er for meget og latterlig mange penge...

Holberg burde jo egentlig også holde sig helt helt væk, da hans anlæg jo er gennemsyret af denne forhandlers produkter, og ja det kan jo sagtens ske at han er blevet hans guru og de har fundet lykken sammen, men for os udefra falder det ikke ud til nogen af disse personers fordel..




__________________
If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 12 November 2009 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Imbalance skrev:
Hey

Jeg tror ikke folk bliver forarget over der også indenfor usb kabler kommer denne her slags hifi inficerede skabninger, men 8K er for meget og latterlig mange penge...

Holberg burde jo egentlig også holde sig helt helt væk, da hans anlæg jo er gennemsyret af denne forhandlers produkter, og ja det kan jo sagtens ske at han er blevet hans guru og de har fundet lykken sammen, men for os udefra falder det ikke ud til nogen af disse personers fordel..


Dit indlæg siger noget mere om dig, end om mig og må stå helt for din egen regning. "Tyv tror hver mand stjæler" som det gamle mundheld siger, ak ja.... Syntes det er et tåbelig og ignorant indlæg du kommer med. Jeg kan ligeledes betro dig at jeg for længst er blevet alt for gammel til idol-dyrkelse  

Det er netop det jeg mener med at denne tråd går i ring. Jeg har givet mit besyv og er åbenbart blevet fundet inhabil, selv om det eneste jeg har gjort er at opfordre til også, at afprøve kablerne i praksis. Jeg har en anden indfaldsvinkel som går på at lytte i praksis, da jeg ikke er den store teoretiker. Men jeg har afprøvet kablerne og syntes det kunne være interessant hvis andre gjorde denne erfaring, nu hvor vi har vendt teorien bag.

Jeg kan sagtens følge det som eks. Ghump siger med USB, og jeg kan ikke forklare hvorfor jeg sporer en forskel?... Jeg respektere teorien som fremlægges og kan godt følge den skepsis der er. Har jeg også skrevet tidligere, hvis du læser hele tråden igennem, Imbalance. Så alle dine fordomsfulde beskyldninger med at jeg er inhabil fordi jeg handler med Carsten er så langt ude i hampen, at jeg kun kan trække på skuldrene over sådan en omgang vås. Du giver under ingen omstændigheder intryk af at du vil bidrage med andet, end at hælde benzin på bålet.   

Jeg deltager udelukkende for at give mit ærlige besyv omkring mine faktiske indtryk, da jeg som en af de få, rent faktisk har lyttet til Locus Design. Jeg har ikke den store tekniske indsigt, men jeg bruger mine ører og mit hjerte når jeg lytter musik. Udover det anser jeg mig selv for at være en ærlig og hæderlig person. Jeg syntes det er sørgeligt at der skal skydes fra højre og venstre med ligegyldige- og mindre konstruktive indlæg ala Imbalance.    

Da jeg ikke gider at spilde mit ellers gode humør, vil jeg lade andre om at føre tråden videre. Forhåbentlig i en mere positiv og åben form end indtil videre. 

 



__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 12 November 2009 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Holberg jeg må have overset at teorien er blevet vendt ?.

MVH 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 12 November 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

André Jensen skrev:

Holberg jeg må have overset at teorien er blevet vendt ?.

MVH 

Hej André

PB er sendt



__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
Ghump
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 12 November 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Otto, jeg undskylder på forhånd hvis du mener jeg lægger dig ord i munden. Men som jeg læser det har du en hel del erfaring - både teoretisk og praktisk - med HDMI kablerne. En erfaring der siger at HDMI kabler INTET har at sige for kvaliteten. Det der kommer ind i den ene ende, kommer uændret ud i den anden ende. Og den erfaring siger dig også, at der er overvejende sansynlighed for at USB opfører sig på samme måde. Håber det er korrekt læst/forstået.

Min egen erfaring stammer fra IT verdenen. Og jeg må i al beskedenhed sige, at min viden om digital datakommunikation - igen både teoretisk og praktisk - er... ganske omfattende. Om det drejer sig om USB, Ethernet, paralelle/serielle busser, trådløse forbindelser eller andet er for mig ligegyldigt. Det er bare forskellige protokoller over forskellige medier. Og grunden til at der er så mange måder er somend bare, at der er forskellige krav til de hastigheder og afstande man vil flytte sine data over. Og igen er jeg også ligeglad hvad de data består af. Om det er musik, hjemmesider, digitale fakturaer eller affyringskoderne til et atommissil er underordnet. For sålænge forbindelserne virker, så kommer alle data uændrede frem. Hvis mediet (kablet) eller protokollen kunne ændre på musikken, så ville de også kunne ændre på hjemmesiden... eller beløbet/datoen i fakturaen... eller de kunne ændre på affyringskoden så der pludseligt ikke står "dette er en test", men instedet "Fyr banditten af!!! Bundgas og derudaf "...

Så min erfaring siger mig (desværre), at der... FORHÅBENTLIGT... ikke er forskel på et USB kabel til 8.000 kr. og et til 29,-

Og på trods af mange opfordringer til det modsatte, så tror jeg ikke at jeg "lige giver det en chance", men istedet sparrer de 8.000 til noget andet. God rødvin og lidt ompakket kød f.eks.



__________________
My hovercraft is full of eels...
Til top Vis Ghump's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghump
 
bigfoot
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 171
Sendt: 12 November 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  


Det har været lidt en blandet fornøjelse at læse denne tråd, den forekommer at være en smule fordomsfuld i tonen. Teori er een ting, og den kan være interessant at diskutere, men kan tilsyneladende også være udslagsgivende for hvordan man tror et kabel lyder, som i dette tilfælde.
Er der nogen som vil bestride, at der forskel på digitale kabler mellem drev og dac?  Betragt et USB kabel som et "digitalt kabel" og lad være med at spekulere på teori.
Jeg har det seneste halve år kørt med en lille Windows baseret Notebook som kilde til afvikling af musik gennem USB til dac, og må give Holberg  fuldstændig ret. Der er endog meget stor forskel på USB kabler anvendt til dette formål, teori eller ej! Om det har nogen betydning for overførsel af program data mellem to maskiner, ved jeg selvsagt ikke noget om.
Til top Vis bigfoot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bigfoot
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3095
Sendt: 12 November 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Ghump skrev:

...... Og igen er jeg også ligeglad hvad de data består af. Om det er musik, hjemmesider, digitale fakturaer eller affyringskoderne til et atommissil er underordnet. For sålænge forbindelserne virker, så kommer alle data uændrede frem. Hvis mediet (kablet) eller protokollen kunne ændre på musikken, så ville de også kunne ændre på hjemmesiden... eller beløbet/datoen i fakturaen... eller de kunne ændre på affyringskoden så der pludseligt ikke står "dette er en test", men instedet "Fyr banditten af!!! Bundgas og derudaf "...

Så min erfaring siger mig (desværre), at der... FORHÅBENTLIGT... ikke er forskel på et USB kabel til 8.000 kr. og et til 29,-

Og på trods af mange opfordringer til det modsatte, så tror jeg ikke at jeg "lige giver det en chance", men istedet sparrer de 8.000 til noget andet. God rødvin og lidt ompakket kød f.eks.

Jeg vil ikke blande mig i debatte omkring kablerne - det klarer alle i andre helt fint.

Men sammenligningen af datatransmission som tekstbehandling, e-mail eller anden elektronisk kommunikation og så musik, holder ikke. Godt nok er de begge digitale. Men digitalt overført musik er overfølsom over for jitter. Det er bogstaver, tekst eller stilbilleder ikke. Hvorvidt HD filmbilleder kan påvirkes af jitter, ved jeg ikke (Otto?)

Med andre ord er det fuldkommen ligegyldigt om der går 0,00045 sekund fra dit "S" skal frem på skærmen eller 0,00038 sekund. Du vil alligevel kunne læse teksten. Men ved afkodning af musik vil selv meget små tidsmæssige forskydninger give niveauforskelle og dermed påvirke det resulterede analoge lydsignal.

Hvorvidt der så er mere jitter i et kabel til 25 kroner end i et til 8.000,- må jo kunne måles.



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Ghump
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 13 November 2009 kl. 07:47 | IP-adresse registreret  

Nu skal jeg ikke gøre mig til super ekspert på ALLE apperater. Men selv internt i en pc er der små buffers overalt hvor der foregår kommunikation. Virkeligt overalt! Selv internt i den samme chip er der buffers mellem de forskellige dele. Og modtageren aflæser derfor data fra denne buffer og ikke fra et kabel.

Digitale maskiner aner intet om huller i en datastrøm. De kender kun til 0'er og 1'taller. Kommer der huller i en datastrøm, så skal pakken enten bortkastes, eller hullerne skal udfyldes med noget... typisk lutter 0'er. Dermed har man ændret i pakken og det er ikke længere samme data. Og så er vi tilbage ved alle eksemplerne på hvad der kan ske igen. Som nogen her har nævnt i forbindelse med cd'er så kan der på nogle afspillere komme et højlydt pip i højttalerne hvis det sker (jeg vil hævde at det er forkert håndtering af data - når data er forvanskede BØR de bortkastes, og i dette tilfælde burde der kommer tavshed istedet for pip'et).

Hvis kablerne kunne ændre noget, så burde diverse Youtube klip jo også lyde MEGET grimt her i Danmark, når de skal overføres helt fra USA. Og jo det ER det samme. Lyden og billedet er bare pakket ind i en anden protokol. Ja og så kan man jo ved selvsyn se at der er en ret stor buffer, når den henter hele klippet ind i baggrunden.

Hvor mange her har set super ultra hifi kabler til brug internt i en afspiller? Jeg mener det brede datakabel der går fra drevet og ned til elektronikken. Der står da ikke Special-carbon-silver-goldplated-ultra-deluxe på. Ja faktisk ligger kablet jo direkte hen oven i elektronikken og op ad en strømforsyning. Jeg kunne dårligt forestille mig ringere arbejdsbetingelser. Burde det ikke pakkes ind i alverdens specielle afskærmninger for at give en bedre overførsel til afspillerens egen DAC?
(til de u-inviede kan jeg afsløre at kablet ER skærmet vha den rækkefølge de 80 små ledninger ligger i. Meeeeeen derfor kunne man jo godt sælge et der var 10 gange dyrere.)



__________________
My hovercraft is full of eels...
Til top Vis Ghump's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghump
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes