Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 05:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Bruces Bio *ny stor opdatering snart* (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 370
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Projektor og beslag er købt hos http://www.bts-privatkino.de/ i Tyskland.

Troede det lød godt indtil jeg fik systemet kalibreret korrekt idag. Det viste sig, at surrounden var helt forkert opsat og det er jo rart, for så er oplevelsen nu blot meget bedre

Mht. farver, så skal rummet ikke kun bruges til biograf, men også herrehygge, dvs der kommer sofa og 2 stole istedet for biografstole, som det øverste diagram viser, så jeg synes ikke jeg vil male loftet meget mørkt, men måske en mere mat farve.

Har prøvet og flytte sub'en rundt efter B&W's foreskrifter. De anbefaler man ikke sætter den i hjørner som udgangspunkt eller bagved lytteposition. I højre side fik jeg vinduerne til at klirre, men det gør jeg slet ikke i venstre side og synes også alle de opsætninger jeg har set placerer sub'en i siderne, for bass'en kan jo ikke retningsbestemmes særlig godt.

Er der nogen som har nogle erfaringer med at sætte Denon'ens højttalere op som LFE+main?



__________________
Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
Til top Vis Bruce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bruce
 
Golf 2 VR6
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 210
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Hej Bruce!

Kan kun sige lækker hjemmebio, pænt rum og gode komponenter! Som det er nævnt ville jeg nok også have tæppe på gulvet, noget på væggene, men du skriver jo også selv at der kommer mere til, ser rigtig godt ud indtil videre, det kan kun blive bedre!



__________________
Med venlig hilsen
Andy - http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=512
Til top Vis Golf 2 VR6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Golf 2 VR6
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Bruce skrev:

Er der nogen som har nogle erfaringer med at sætte Denon'ens højttalere op som LFE+main?

Jeg går ud fra vi snakker om bas-niveauet? Jeg prøvede, da jeg selv havde en sub, at køre både front og sub til at spille lige meget bas. Dette skyldes dog udelukkende at jeg ville have en bedre fordeling af bassen, fordi jeg var nødt til at placere den ved siden af sofaen . Og så kunne man retningsbestemme den..

Når du har et system som det du har, tror jeg det vil være mest optimalt kun at køre bas via LFE, og så lade fronterne klare resten. Din sub står trods alt næsten så optimalt som den kan stå, så jeg tror ikke den vil have nogen lydmæssig effekt.

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
kiro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 459
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Det ser foreløbig rigtig godt ud  , fortsætter du stilen til bagsiden kan det ikke gå helt galt , hvad er din lofthøjde og hvor stort er dit rum.
Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted
 
Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 370
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Lofthøjden er 211cm og rummet er ca. 20m2. Imorgen kommer de sidste 2 baghøjttalere op og forhåbentlig også nogle kabelbakker.

Går i store overvejelser om jeg skal springe ud i nogle biografstole som Mikael10, men det kræver jo lige, at man støder på nogle der er ligeså lækre og til ligeså god en pris

Var iøvrigt heldig at finde Die Hard og Highlander i DTS version idag (iøvrigt nogle som ved om "3 days for Condor" findes på DVD?)

__________________
Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
Til top Vis Bruce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bruce
 
D.B.M.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Maj 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den nye hjemmebio. Den er ret fed og jeg glæder mig ligesom de andre herinde til at se det endelige resultat. Jeg har selv næsten samme højttalerkombination. DM603S3 til front, LCR600S3 center, DS6S3 til baght. (kun 1 sæt) og så har jeg lige solgt min ASW650 for en lille uge siden, da jeg skal have mig en ASW675 i stedet for! Min opsætning står dog langt fra lige så optimalt som din gør pga. min stues størrelse og indretning  men forhåbentlig får jeg engang muligheden for at kunne bruge et helt rum bare på hjemmebio mm.

Er det iøvrigt denne film du leder efter "3 Days Of The Condor"?

Hvis det er så kan den bl.a. købes her, men være opmærksom på at det er en region 1 film, så din dvd-afspiller skal være kodefri.

http://www.axelmusic.dk/productDetails/097360880373

Til top Vis D.B.M.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.B.M.
 
Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 370
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Jeg vil nødig sige det D.B.M, men nu har jeg ledt vidt og bredt jorden rundt for den film og så er den i Axel Music . Jeg er DYBT taknemmelig og den bliver bestilt NU!!!

Og den er blevet gjort kodefri!



__________________
Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
Til top Vis Bruce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bruce
 
D.B.M.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Maj 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 04:02 | IP-adresse registreret  

Det var da så lidt

Får vi snart nogen billeder af resten af anlægget? Venter spændt!

Til top Vis D.B.M.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.B.M.
 
Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 467
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig godt ud !

Men du skal have fat i nogle biografstole



__________________
Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
Til top Vis Kajkagen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kajkagen
 
Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 461
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

kæft det er lækkert! Stor hånd til dig 

Som der også bliver sagt, mangler du næsten kun nogle biografstole.

Igen, respekt til dig og din fede hjemmebio

Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker
 
Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 370
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

Så blev der styr på kabelrodet idag. Alt ligger nu tilrette i kabelbakker. Kun bag receiver og DVD ligger lidt tilbage som vil blive samlet i en kasse, såsnart der bli'r råd til et Audio Magic møbel

Regner med at male vægge og loft sort i en meter ud fra lærredet og så kommer der billeder igen. Jeg kan ikke sætte center op på væggen da det er en gipsvæg, så jeg skal finde ud af et alternativ, mht. at få centeren længere op mod lærredet. Kan nogen anbefale nogle metoder? Og da vægge og loft er isoleret med rockwool, men jeg stadig gerne vil lyddæmpe opad, hvad er der så af alternativer der? Findes der nogle loftplader af en slags som vil hjælpe?

Ja biografstole...suk! Man skal vist være ret heldig for at få så godt et tilbud som Mikael10. Har kigget Den Blå Avis ud etc. og der var ikke rigtig nogle interessante. Har også forespurgt på nye, men der er prisen ikke interessant  

Forresten D.B.M. har du nogle billeder af dit anlæg og er du også ligeså glad for dine B&W'er? Jeg har kørt fronter og center som large, men fandt ud af at med large mente man muligheden for at spille cross frequency, dvs. de bastoner i det nedre leje som sub'en ellers tager sig af. Da jeg så værdierne de ku' tage sig af, lå over 120 HZ satte jeg dem til small og det synes jeg faktisk har hjulpet.

Endnu engang tak for de venlige bemærkninger!!!



__________________
Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
Til top Vis Bruce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bruce
 
soli
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 06:39 | IP-adresse registreret  

Bruce skrev:

Regner med at male vægge og loft sort i en meter ud fra lærredet og så kommer der billeder igen. Jeg kan ikke sætte center op på væggen da det er en gipsvæg, så jeg skal finde ud af et alternativ, mht. at få centeren længere op mod lærredet. Kan nogen anbefale nogle metoder? Og da vægge og loft er isoleret med rockwool, men jeg stadig gerne vil lyddæmpe opad, hvad er der så af alternativer der? Findes der nogle loftplader af en slags som vil hjælpe?

Du må ud og finde en stander til din center, så den kommer lidt højere op eller også skal den hænge oppe i loftet, det har jeg haft min til og det fungere fint.

Men ellers en flot hjemmebio

/soli

Til top Vis soli's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soli
 
Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 370
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Ja så er der nye billeder!

__________________
Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
Til top Vis Bruce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bruce
 
Johansen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 173
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Ser rigtig lækkert ud, du skriver at du har kigget i Den Blå Avis efter biostole, har du også kigget hos www.biostole.dk?



__________________
Mvh.
J. K. Johansen
Til top Vis Johansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johansen Besøg Johansen's Websted
 
Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 370
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har kigget dér, men naaaa det er ikke lige mig  Er mere til lidt a la den slags som Mikael10 har i sin hjemmebif. Der er lidt mere slæng og afslapning over dem!

__________________
Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
Til top Vis Bruce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bruce
 
Madhouse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 290
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Lækkert, har selv næsten sammen højttalerkombination, anvender dog ikke dipole højttalere men bruger istedet 601'eren som baghøjttaler. Under alle omstændigheder lyder det rigtig godt, så det dit jo også gøre .

Til top Vis Madhouse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madhouse
 
Jako
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 71
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Rigtig lækkert setup!!

Hvis bare jeg havde plads

Til top Vis Jako's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jako
 
Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 461
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

..Hvis bare jeg havde pengene
Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker
 
MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 598
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

hvordan var det at få opgraderet med TO rear højtalere?
Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge
 
Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 370
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Havde en første visning i sidste uge, Pirates of The Caribean. Kunne næsten ikke høre noget surround og jeg havde ikke kunnet koble receiveren til projektoren, da jeg ikke vidste jeg skulle bruge video output kanalen til setup

Det fandt jeg ud af dagen efter. Så fik jeg indstillet antal meter til hver højttaler korrekt og fik prøvet lidt frem og tilbage med Large/Small - LFE - LFE+Main  opsætninger og kalibrering af dB på hver enkelt højttaler og så skal jeg love for at der skete noget.

Sjovt nok er det en scene som når Bilbo ligger under træerne og der er fugle rundt om, som er een af de mest imponerende. Som om fuglekvider er overalt. Men det er helt klart de DVD'er som har et ekstra spor, Dolby EX eller DTS Matrix/Neo, som kommer mest til sin ret med de 2 ekstra baghøjttalere og jo, jeg har ihvertfald ikke fortrudt



__________________
Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
Til top Vis Bruce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bruce
 

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes