Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hjælp til lille aktiv højtaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 01 November 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Hej Bruger af hifi4all jeg ved godt at jeg har skrevet en masse om en lille placeringsvenlig højtaler til computeren men nu er sket det, at jeg i morgen mandag den 2 november for solgt min subwoofer (forudsat at køber dukker op, han bor i aabenrå og jeg har subwooferen på vestfyn).

Jeg bor i et lille rækkehus sammen med min hustru og jeg har ikke tænkt på at spørge om jeg må købe nogen højtaler til min computer (bruger pt de indbygget højtaler i min bærbar eller et sær Creative EP-630 høvedtelefoner af in-ear typen) for jeg vil gerne hører musik når jeg er alene eller hjælper til med at gøre rent eller bare laver mad.

Jeg har ikke haft mulighed hos computercity i Odense at lytte til et sæt Creative T40 såvel som Logitech Z-10 begge til langt under 1000kr(de havde dem ikke), jeg har lyttet til et sæt Prodipe pod3 meget god størrelse og pris men jeg syntes der var en lidt upræcis bas eller også forvrængede den(ikke udmiddelbart pga overbelastning af forstærkeren bare general en svaghed) og et sæt M-audio av40 som har bedre bas og mellemtone men synes at den er for stor.

Jeg vil gerne tage hensyn til min kone,jeg køber nemlig et sæt højtaler til min computer uanset om hun ikke kan li at jeg køber et sæt eller er ligeglad om jeg gør det, men er så venlig at købe små højtaler. Vi skal kunne leve af vores indtægt så det jeg for mit hifi udstyr jeg sælger, der skal det meste bruges på noget andet hifi udstyr(dog ikke det hele) og desuden gør jeg det pga hende for det jeg har,havde fylder rigtig meget, så derfor er det godt at  jeg ikke har taget det med,fra der hvor jeg boede indtil fornylig, for det fylder meget.

Hvad vil jeg så gerne have ? Først og fremmest et lille sæt aktivt højtaler med meget så god lyd at man for lyst til at høre masser af musik med sættet og som kan spille rimeligt højt, størrelsen må ikke være størrer en et sæt prodipe pod3 http://www.aage.dk/shop/studiehoejttalere/prodipe/pod3-white .html  men må godt være større en et sæt Edifier lifestyle M210 http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computerudstyr /MP210BLK-EU_%28Wupti%29.html

Har hørt et sæt Audio Pro ADDON ONE (Electro Days) men den er for dyr,selv om det nok er det sæt jeg allerhelst vil have, sammen med et sæt genelec 6010a (for dyrt som ny) iær en hvid genelec synes jeg er vildt flot. 

Hvad vil i anbefale ? Det drejer sig jo om noget med 3-3.5 " bas min 85 db i følsomhed og min 25 watt pr kanal(=min 99db i lydtryk) eller bare en højtaler der kan spiller over 100 db samt en lyd uden agressiv og påtrængende gengivelser af de høje toner en harmonisk bas og åben melletone der aldrig er for høj eller lavt gengivet.Det jeg max vil ofre er 1200kr(M-audio AV40 ville ellers være perfekt bortset fra størrelsen)

Bruger kun de butikker der er i odense, da jeg ikke vil købe noget på nettet jeg ikke har lyttet til, med mindre der er min 50 % rabat og højtaleren i forvejen er billig og vellydende eller har hørt højtaleren spille.
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

Jernkongen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 November 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Eskildsen sælger M-Audio av40 til 1195,- Hvorfor kan du ikke bruge dem pgr af størrelsen????

De er 1,8 cm højere og 1,4 cm breddere end Prodipe pod3 det er da vist ikke noget at snakke om
Til top Vis Jernkongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jernkongen

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 November 2009 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt nye højtaler.

Jeg har købt et sæt Logitech Z-10 (har 14 dages returret,har set mange youtube videoer,læst meget om Logitech Z-10 og Creative Gigaworks T40) som jeg købte hos Elgiganten I kongensgade Odense.

Jeg vidste de ikke have et sæt hos Elgiganten ved rosengårdcentret ved siden af Thansen,der er udvalget generalt meget dårligt i højtaler til computeren, måske 4 -5 sæt hvor mindst 1 sæt er Bose og resten er Logitech,Computercity havde dem heller ikke,jeg tænke at jeg ville smutte forbi Elgiganten, denne gang i kongensgade.Der havde de et sæt logitech Z-10 som jeg købte pga, jeg kunne returnere den efter 14 dag(høre dem hos mig selv) bare jeg aflever dem i samme stand som jeg da jeg fik dem, de er billige og fik lidt rabat, i forhold til normal prisen på 1299kr er de yderst pris rimelige 699kr (lyden kommer jeg til senere) og f.eks dybden er 6.5 cm mindre og i breden næste 4 cm i forhold til M-AudioAV40 så meget store er de heller ikke(okay de fylder næste lige så meget som 2 x 2 liter mælk så helt diskrete er de heller ikke).

Hvordan er lyden så (den er uden tvivl god, men sikkert ikke helt så god som M-Audio AV40) skal lige nævnes visse steder koster en M-audio AV40 ca 950kr uden transport og andre steder ca 1600kr hos aage midt imellem 1195kr incl transport (hvis det er nødvendigt) logitechen koster nogen steder over 1000kr og andre steder 699kr.

Jeg har tilsluttet logitechen via usb kablet hvor det lydkort der er i min Toshiba bærbar så ikke bliver brugt,jeg synes den har lidt af den samme lyd som M-Audio AV40 har (mangler et tidspunkt, hvor fruen i huset ikke er hjemme, for så kan jeg lidt nemmere teste hvor højt de kan spille før de lyder dårligt/forvrænger) det de har tilfælles er at de har begge en behalig gengivelse af de høje toner(M-Audio ved jeg også har det ved høj lydtryk) en tydelig og åben mellemtone, logitechen er meget nem at høre lyde med, selv hvis lydstyrken er lav er det nemt at høre hvad der bliver sagt/sunget,diskanten står på min ved +6 og bassen er helt i bund men alligevel er lyden ikke lys og tynd, den er mere klar,åben og med en gengivelse af de dybe toner, hvor jeg jeg ikke fokusere så meget på at den skal være meget dybere eller meget kraftigere, jeg kan sagtens høre den.

Den største forskel tror jeg hvis vi antager at den max lydtryk er ens (M-Audio 101.5db) er at M-Audio har størrer tendens til at have den samme gode lyd når der spilles højt, hvor logitechen måske ændre lyden lidt så den ikke helt beholder den gode lyd når der skrues helt op for lyden og at bassen måske er vildest ved AV40'eren, med bas boost aktiveret,(begge kan spille højt)

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes