| Sendt: 03 November 2009 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt nye højtaler.
Jeg har købt et sæt Logitech Z-10 (har 14 dages returret,har set mange youtube videoer,læst meget om Logitech Z-10 og Creative Gigaworks T40) som jeg købte hos Elgiganten I kongensgade Odense.
Jeg vidste de ikke have et sæt hos Elgiganten ved rosengårdcentret ved siden af Thansen,der er udvalget generalt meget dårligt i højtaler til computeren, måske 4 -5 sæt hvor mindst 1 sæt er Bose og resten er Logitech,Computercity havde dem heller ikke,jeg tænke at jeg ville smutte forbi Elgiganten, denne gang i kongensgade.Der havde de et sæt logitech Z-10 som jeg købte pga, jeg kunne returnere den efter 14 dag(høre dem hos mig selv) bare jeg aflever dem i samme stand som jeg da jeg fik dem, de er billige og fik lidt rabat, i forhold til normal prisen på 1299kr er de yderst pris rimelige 699kr (lyden kommer jeg til senere) og f.eks dybden er 6.5 cm mindre og i breden næste 4 cm i forhold til M-AudioAV40 så meget store er de heller ikke(okay de fylder næste lige så meget som 2 x 2 liter mælk så helt diskrete er de heller ikke).
Hvordan er lyden så (den er uden tvivl god, men sikkert ikke helt så god som M-Audio AV40) skal lige nævnes visse steder koster en M-audio AV40 ca 950kr uden transport og andre steder ca 1600kr hos aage midt imellem 1195kr incl transport (hvis det er nødvendigt) logitechen koster nogen steder over 1000kr og andre steder 699kr.
Jeg har tilsluttet logitechen via usb kablet hvor det lydkort der er i min Toshiba bærbar så ikke bliver brugt,jeg synes den har lidt af den samme lyd som M-Audio AV40 har (mangler et tidspunkt, hvor fruen i huset ikke er hjemme, for så kan jeg lidt nemmere teste hvor højt de kan spille før de lyder dårligt/forvrænger) det de har tilfælles er at de har begge en behalig gengivelse af de høje toner(M-Audio ved jeg også har det ved høj lydtryk) en tydelig og åben mellemtone, logitechen er meget nem at høre lyde med, selv hvis lydstyrken er lav er det nemt at høre hvad der bliver sagt/sunget,diskanten står på min ved +6 og bassen er helt i bund men alligevel er lyden ikke lys og tynd, den er mere klar,åben og med en gengivelse af de dybe toner, hvor jeg jeg ikke fokusere så meget på at den skal være meget dybere eller meget kraftigere, jeg kan sagtens høre den.
Den største forskel tror jeg hvis vi antager at den max lydtryk er ens (M-Audio 101.5db) er at M-Audio har størrer tendens til at have den samme gode lyd når der spilles højt, hvor logitechen måske ændre lyden lidt så den ikke helt beholder den gode lyd når der skrues helt op for lyden og at bassen måske er vildest ved AV40'eren, med bas boost aktiveret,(begge kan spille højt)
|