Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 23:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Klipsch højtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Nogle efraringer med Klipsch? Hvordan lyder de?
Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88
 
stiv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Lang tråd for Klipsch-venner - http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=9894.0

Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv
 
TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 875
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

De lyder på mange forskellige måder :-)

Hvilken model tænker du specifikt på?

Jeg har et sæt Klipsch RF-7. De er gode, rigtigt gode, til mange ting:

1. De er super dynamiske og jeg har endnu til gode at høre en mere dynamisk højttaler.
2. De forsvinder i lydbilledet og afbilder rigtigt godt.
2. De har en høj følsomhed på 102db og de siges at være et super match til selv små rørforstærkere (Accuphase klasse A
hos mig)
3. Tractrix horndiskanten er fantastisk og gengiver de mest subtile detaljer i toppen med stor klarhed og, hvis nødvendigt,
kraft. Samtidig er den meget retningsbestemt, hvilket gør den meget medgørlig også i lystklingende rum, selv hvis der er
lavt til loftet, idet førstereflektioner fra gulv, loft og vægge ikke er et alt for stort problem.
4. Mellemtonen er god, men kan virke en anelse slank i de nederste oktaver. Den viser særligt sine talenter når der er film
på, idet dialog står knivskarpt. Slankheden kan være et produkt af mit lytterum, der er dårligt dimensioneret til højttalere af
denne størrelse.
5. Bassen når på papiret 32Hz, og kan altså være lidt svær at få jævn i dårligt dimensionerede rum.

Mit eneste forbehold overfor højttaleren ligger i pkt. 5 og måske 4, idet mit rum er meget lille, 20 m^2 men kun ca 2m til
loft.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner
 
Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 281
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Svend88 skrev:
Nogle efraringer med Klipsch? Hvordan lyder de?


Jeg har hørt et par af deres store modeller og syntes de lød rigtig godt. Der var knald på uden at de blev ubehagelige, dvs. ingen skærebrænder
diskant og en rigtig god stram bas. Sådan lidt liveagtigt lyd, på den gode måde - hvis det giver mening :) Jeg ved ikke hvad det er med følsomme
højtalere, men jeg synes de besidder en "dynamik", friskhed og naturlighed som jeg ikke hører andre steder.

Det må være RF-83 og de store Palladuim jeg har hørt.



Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted
 
Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

jeg tænker på RB 51 standerhøjt. sammen med min sub.. Jeg har brug for et par højtalere som kan klare et højt lydtryk over en lille times tid uden at blæse enhederne af. Mon ikke de kan klare mosten? Mine RS 1 har efter al sandsynlighed fået slået svingspolerne skæve i diskanterne, el. sådan noget, husker ikke helt forklaringen, men de ku' i hvertfald ikke klare at få tæsk af en bette rørforstærker i det lange løb. Nu skal jeg selvfølgelig lige høre dem først, men den beskrivelse I giver, lyder til at være det jeg søger. Ser også at klipsch højtalere generelt får rigtig god kritik på mange udenlandske forums.  Jeg skal lige høre: hvordan har de det med høj musik hvor der sker en masse og med hurtige skift, eks. fusion?
Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88
 
Fasen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 452
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Har haft RF-5 og dem var jeg glade for. Kunne spille tordnende højt uden at lyde presset. Ikke så meget dybbas, så der supplerede jeg med en woofer.

Men spillestilen er fed, PA agtig uden PA aggresivitet. Men med mit udstyr som jeg havde på det tidspunkt hang det ikke helt sammen. Som om lyden ikke kom ud over kanten så at sige. Men det har sikkert været dem samlede opsætning der var skyld i det.

Men alt i alt stor spilleglæde. Pt har jeg små klipsch til mit surround (stereon er separat) og det sparker også mås. God dynamik uden at blive presset.

Til top Vis Fasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fasen
 
Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Fasen skrev:

Har haft RF-5 og dem var jeg glade for. Kunne spille tordnende højt uden at lyde presset. Ikke så meget dybbas, så der supplerede jeg med en woofer.

Men spillestilen er fed, PA agtig uden PA aggresivitet. Men med mit udstyr som jeg havde på det tidspunkt hang det ikke helt sammen. Som om lyden ikke kom ud over kanten så at sige. Men det har sikkert været dem samlede opsætning der var skyld i det.

Men alt i alt stor spilleglæde. Pt har jeg små klipsch til mit surround (stereon er separat) og det sparker også mås. God dynamik uden at blive presset.

Lyder lige som det jeg har brug for. De er osse mere følsomme end mine nuværende, så det vil jo betyde at jeg heller ikke behøver skrue nær så højt op for at få samme lydniveau. Alene det vil jo sige at højt. heller ikke ville blive så presst.
Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88
 
thiemer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 148
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Hej, har selv et sæt rb 25, en mindre stander model, men bestemt den bedste stander jeg har haft til dato, har tidligere haft en del forskelligt bla. dali, klipsch er mere skarpe i lyden, der er virkelig ""hul"" igenmem , meget detaljeret og en ren fornøjelse at lytte til, i mine er der dog ikke meget bund, det klare jeg med en 12"tannoy sub, og det spiller fedt, m.h.t forhandlere så prøv

sun audio,aalborg,han har tidligere fået hjem på bestilling, men nu ved jeg ikke , Tone eletroknik som var importøre er vidst gået i betaling standsing, men ring til sun audio, han ved sikkert noget mere. 



__________________
Thiemer
Rigtig lyd får smilet frem.
Til top Vis thiemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thiemer
 
thiemer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 148
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

ps:  HØJ MUSIK , burde være deres mellem navn, har du først prøvet dem bliver det svært at slippe dem igen, (min erfaring)

__________________
Thiemer
Rigtig lyd får smilet frem.
Til top Vis thiemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thiemer
 
Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 10 November 2009 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Det blev et par sorte RB-61. helt fra USA på kun en uge uden en skramme og de virker, har dog ikke fået hørt dem ordentligt endnu kun 1 min. for at høre  om de var ok., vil lige lade dem stå et døgn så de kan "afklimatisere" for evt. fugt, kassen var tør, "but better safe than sorry" Skriver en bruger anmeldelse når jeg har lyttet til dem et stykke tid.
Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88
 
Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 904
Sendt: 10 November 2009 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Svend88 skrev:
Det blev et par sorte RB-61. helt fra USA på kun en uge uden en skramme og de virker, har dog ikke fået
hørt dem ordentligt endnu kun 1 min. for at høre  om de var ok., vil lige lade dem stå et døgn så de kan "afklimatisere" for evt.
fugt, kassen var tør, "but better safe than sorry" Skriver en bruger anmeldelse når jeg har lyttet til dem et stykke tid.

Tillykke med højttalerne! Købte du som nye eller brugte? Og var du så heldig at undgå tolden?    Går selv og overvejer om
man skal købe fra USA når der skal købes nye højttalere, men hvis man bliver nappet i tolden kan man ligeså godt købe i
DK/Tyskland i mange af tilfældende.
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted
 
Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 10 November 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Tak! De er nye. Nej jeg skulle betale 868 kr i told og moms. De står mig i ca. 4600 kr inc. forsendelse, told og moms. Jeg kunne ikke finde netop den model i EU el. DK  webshops / forretninger. Enten var de ikke på lager selv om de var på siden, el. også var de nogle suspekte sider som jeg ikke havde tillid til. Købte hos World Wide Stereo gennem amazon.com som er aut. onlineforhandler af Klipsch. Så du sparer ikke noget, men kan få lige netop den højtaler du vil have, så skidt med at det koster lidt ekstra for forsendelse. Det har jeg glemt i morgen når musikken spiller
Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88
 
mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4790
Sendt: 11 November 2009 kl. 05:30 | IP-adresse registreret  

En spagfærdig bemærkning: Alt andet lige koster god følsomhed bas... Derfor kan en god subwoofer være et glimrende suplement.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon
 
Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 11 November 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:
En spagfærdig bemærkning: Alt andet lige koster god følsomhed bas... Derfor kan en god subwoofer være et glimrende suplement.
Har en sub Og ja den er et must til standerhøjtalere generelt
Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes