| Sendt: 20 September 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Polman
Jeg har også en Denon DVD-2900, som jeg har haft problemer med, og som jeg selv har løst.
Den kunne ikke afspille de fleste DVD-film og nogle CD'er.
Jeg tænkte, det må være linsen som trænger til at blive pudset, og som tænkt, så gjort.
Af med svøbet, dernæst pladen over drevet, men det var nu ikke så let. Jeg måtte afmontere den blanke tværstiver bag frontpladen og slutteligt hele frontpladen for at kunn vippe pladen op (der skal tages godt ved inden løsner sig).
Da jeg fik pladen af kunne jeg straks se, at linsen så noget mat ud, så frem med vatpind og propylalkohol. Jeg rensede linsen flere gange og sluttede af med at rense gummiskiven på spindlen.
Jeg prøvede først med tør og våd rense-CD, dog uden resultat.
Den spiller nu alle CD'er og DVD-videoer jeg lægger i den. Jeg har dog bemærket, at man skal lægge skiven præcist i skuffen, da den kan have tendens til at ligge skævt hvis man bare smider den i, og det kan nogle gange resultere i "No play".
Jeg har ikke prøvet SACD og DVD-audio, men jag har ikke nogen grund til at tro, at den ikke kan spille dem også.
Når maskinen kører, virker det som om den nærmest suger luft (og skidt) ind. Det er måske der problemet ligger i mange 2900'ere.
God fornøjelse
|