| Sendt: 02 September 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle Vil starte med at sige jeg bestemt ikke er ekspert i HIFI  Jeg har besluttet mig for at lave en meget stor opgradering af mit Surround system. Lige nu har jeg følgende: Jamo Aesthetic A 407 - Jeg har ikke de tohøje gulvhøjttalere, men i stedet fire af de små, den aflange center og subwooferen samt receiveren med indbygget dvd i: LINK
Jeg vil gerne opgradere et stykke ad gangen, det vil sige fx. nye gulv højttalere og en ny center eller en ny forstærker (på den måde får jeg mere glæde ved det). Anlægget skal også bruges til musik, derfor jeg gerne vil opgradere det, så det både er suverænt til film og musik. 1. Hvad ville i opgradere først hvis det var jer? 2. Kan jeg gå ud og købe to hvilke som helst højttalere (front højttalere) i den dyrere ende og koble til min receiver? 3. Hvis ja, hvad så med center højttaleren, den vil jo være flere niveauer under de to front højttalere? 4. Er det korrekt forstået at en "Receiver" er den billige løsning, og forstærker den dyre? Prisklasse er ca. 5-10.000 kr. afhængig af hvilken del(e) vi snakker om. Evt. link til nogle gode brugte højttalere/receiver/forstærker/sub. til DBA eller lign. MVH K.F.
|