| Forfatter |
|
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 25 August 2009 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg ved godt at denne type spørgsmål i diverse variationer dukker op hele tiden. Men da jeg vil have et pænt designet tv og ikke en plastik-fætter i ringeste kvalitet OG synes B&O/Loewe niver i de små hår, hvad så? Findes der virkelig kun fladskærme i højglans plastik i tiden? Jeg er for så vidt ligeglad med om det er LCD eller plasma, men det skal have så gode specs som muligt. Prismæssigt kan jeg gå op til 15-20k, men så skal det også være rigtig fedt  __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
xcomdk Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 27 August 2009 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mirland
Fornyligt købte jeg et nyt LCD TV fra en dansk producent fra Kolding, der hedder medielink. Godtnok et 42" og ikke en 32 - 37" som du forespørger. Kabinettet eller housing som det hedder er ikke lavet af billig plastik.
Kabinettet er enkelt dansk designet alufront, med sort metal bagside. Billedet står uttoligt flot. Jeg gav små 14k for mit, og har ikke fortruft et sekund - Så hvis du synes at B&O og Loewe er en tand for dyre er det nok lige noget for dig.
Mener at de har 32", 42" og 63"
Håber at det kunne hjælpe dig i din søgning.
mvh Suntrip
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 27 August 2009 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg lige glemt hvad firmaet hedder Men jeg mener at der findes en dansk producent som laver plasma/ lcd og computers. De skulle vist være en konkurrent til B&O på design siden.
Prøver lige at se om jeg kan finde navnet  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 05:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
xcomdk skrev:
|
Hej Mirland
Fornyligt købte jeg et nyt LCD TV fra en dansk producent fra Kolding, der hedder medielink. Godtnok et 42" og ikke en 32 - 37" som du forespørger. Kabinettet eller housing som det hedder er ikke lavet af billig plastik.
Kabinettet er enkelt dansk designet alufront, med sort metal bagside. Billedet står uttoligt flot. Jeg gav små 14k for mit, og har ikke fortruft et sekund - Så hvis du synes at B&O og Loewe er en tand for dyre er det nok lige noget for dig.
Mener at de har 32", 42" og 63" www.medielink.dk/default.asp?Id=24723
Håber at det kunne hjælpe dig i din søgning.
mvh Suntrip |
|
|
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker! Jeg er lige ved at skrive lidt sammen med dem. Men de skriver at deres tv ikke har mpeg4 og kun analog tuner.... __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
|
Takker! Jeg er lige ved at skrive lidt sammen med dem. Men de skriver at deres tv ikke har mpeg4 og kun analog tuner.... |
|
|
så fin et anet der har det hele, sådan ville jeg gøre
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag et kig på Samsungs LED-serie - flot billede, kun 3cm tykt, meget diskret - knapperne er f.eks. blot berøringsfelter på glaskanten omkring skærmen (i stil med ældre B&O-radioer).
Hængt op på væggen rager de mindre end 5 cm ud med det originale ophæng.
Findes i 6-7 og 8000 serier. 6000 og 7000 er identisk bortset fra 7000 har forskellige muligheder for at gå på netværk og vise billeder, filmklip m.m. fra eget netværk og udvalgte widgets (herunder utube) fra Internettet. 8000-serien er 200Hz mod de andres 100Hz.
32" 6000-serie kan fåes fra omkring 8.300kr.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fandt jeg ud af hvad mærket hedder 
Prøv at kigge på www.zepto.dk `s hjemmeside, de har nogle fine produkter og rimelige priser.
Har aldrig selv set deres produkter in real life, så kan ikke udtale mig hvordan billede og er, men det har da fået en del stjerner i BT og andre tetst (vist man kan bruge det til noget ) __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er vigtigst for dig. Et flot kabinet eller et godt billed? Jeg kunne ihvertfald ikke selv finde på at købe et tv kun på et flot kabinet og så over en hjemmeside uden at have set billedet i virkeligheden. Jeg ville holde mig til de "rigtige" tv producenter som Samsung, Sony, Philips, LG eller Panasonic.
__________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, det vigtigste for mig er at få det absolut bedste indenfor mit budget. Jeg vil have ordentlige materialer, billedkvalitet og
deraf følgende et ordentligt design. Efter min mening er 90% af samtlige tv på markedet en gang platikbras der kun er lavet til
at holde reklamationsret-perioden ud. Jeg har kigget på et HAV af tv og de er så ringe i deres materialevalg at man græmmes.
Det er ikke nok at sige at billedkvaliteten er i top, hvis selve tvet ligner noget man har købt i Bilka... Der skal være en
sammenhæng i tingene. __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ked af at sige det men tror ikke at det Medieline tv har den bedste billedkvalitet. Har ikke set det i virkeligheden men kunne forestille mig de køber et OEM panel som de sætter i et flot kabinet.
__________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er heller ikke specielt overbevist om Medielink - det får rigtig gode ord med på vejen rundt omkring. men det er liiidt øv at
skulle have en ekstern boks oveni. __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med et Beovision 8 ?? Tror du ikke det lever op til dine krav? Ok billede, god kvalitet og godt design(hvis man kan lide det selvfølgelig  )
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beovison 8 40" står MEGET højt på min ønskeliste. Men det er alt alt for dyrt  Det er det tv jeg har set der virkede mest
konsistent og mest gennemtænkt til kvalitet og ydelse. Det er der sikkert en masse plasma-folk der vil flame mig for __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Beovison 8 40" står MEGET højt på min ønskeliste. Men det er alt alt for dyrt Det er det tv jeg har set der virkede mest
konsistent og mest gennemtænkt til kvalitet og ydelse. Det er der sikkert en masse plasma-folk der vil flame mig for  |
|
|
Prøv at kigge i linket, der er et nyt Beovision 8, i 32" til 17k.. Så kan du da få det næstbedste  __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
mirland skrev:
Beovison 8 40" står MEGET højt på min ønskeliste. Men det er alt alt for dyrt Det er det tv jeg har set
der virkede mest
konsistent og mest gennemtænkt til kvalitet og ydelse. Det er der sikkert en masse plasma-folk der vil flame mig for
|
|
|
Prøv at kigge i linket, der er et nyt Beovision 8, i 32" til 17k.. Så kan du da få det næstbedste  |
|
|
Hmm.. Neat.
Nogen der kender http://www.amilife.dk/ ? __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Så fandt jeg ud af hvad mærket hedder 
Prøv at kigge på www.zepto.dk `s hjemmeside, de har nogle fine produkter og rimelige priser.
Har aldrig selv set deres produkter in real life, så kan ikke udtale mig hvordan billede og er, men det har da fået en del stjerner i BT og andre tetst (vist man kan bruge det til noget )
|
|
|
Købte et 32" Zepto tv for 1 års tid siden og kan kun give det ros for billedet. At det så samtidig ser godt ud i stuen sker der jo ikke noget ved. Jeg aner ikke hvordan det er sammenlignet med andre tv, men har et par kammerater med Panasonic og med Toshiba tv, og der vil jeg til enhver tid foretrække billedet fra Zepto´en.
(Pana plejer at få meget ros, så jeg regner med at min kammerats er enten dårligt indstillet eller med et dårligt tv signal for det billede ville jeg ikke kunne leve med)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Rune|WildChild skrev:
mirland skrev:
Beovison 8 40" står MEGET højt på min ønskeliste. Men det er alt alt for dyrt Det er det tv jeg har set
der virkede mest
konsistent og mest gennemtænkt til kvalitet og ydelse. Det er der sikkert en masse plasma-folk der vil flame mig for
|
|
|
Prøv at kigge i linket, der er et nyt Beovision 8, i 32" til 17k.. Så kan du da få det næstbedste  |
|
|
Hmm.. Neat.
Nogen der kender http://www.amilife.dk/ ? |
|
|
Er det ikke resterne af Amitech? Umiddelbart var det ikke noget jeg ville løbe an på, med mindre jeg har set det i virkeligheden i hvert fald.. De "ældre" amitech tv har ikke haft ry for at have lækker billedkvalitet i hvert fald. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har helt ret. Men princippet er ok ellers. God lyd (påståes) og godt billede (påståes) i et pænt design. Det er lige det der skal
til. Men jeg ender nok med noget Pana-halløj... __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2009 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har været nede og kigge på Medielink-tvet. For dælen det er nydeligt. Og for en gangs skyld en finish der får et tv til at se ud
som om det ikke er lavet af Kinder. Jeg undrer mig stadig over den manglende balance mellem tvs udvikling og deres generelle
finish/design/kvalitet. __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |