Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 17:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Teflar 2 vs Chord odessey (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
claus nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 17 August 2009 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Har overvejet at prøve dette ht kabel da jeg har flyttet om på setupet og skal bruge 2x5 meter.

Har læst mig frem til at det er et meget neutralt kabel og det er netop hvad jeg søger.

Men hvordan lyder bassen i dette kabel? for syntes kablet ser lidt tyndt ud, men det har måske ikke noget med det at gøre?

Har også overvejet chord kablet men det koster så også det dobbelte.

Til top Vis claus nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af claus nielsen

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 August 2009 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har Chord Odyssey og er ret glad for det. Bassen er ret "stram" med mange detaljer. Kan kun anbefale det. 

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 August 2009 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

At et tyndt kabel ikke kan spille bass er en skrøne. Nu kende jeg ikke det nævnte kabel, men Chord er et kabel med meget bass.

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 August 2009 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

hej der !

tefler 2 er et godt kabel til små enheder 6" og ned efter for der mangler lidt bas i det kabel til store enheder 8" og der over, vis du har en meget åben mellem tone kan det være at du får formeget mellem tone med tefler 2 for det er der en del af på dette kabel

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 August 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Teflar II har jeg oplevet som neutralt eller lidt lyst klingende. Flot præcision i toppen, åben mellemtone. Bassen stikker ikke ud, den er der bare. Rigtig godt kabel til prisen hvis du går efter en super åben lyd, hvor du gerne vil have det hele med på godt og ondt.

Har ikke hørt det ovennævnte Chord, men de Chord jeg har hørt har haft noget mere niveau/tryk i bassen end Teflar II.

Rappo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 August 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:

Teflar II har jeg oplevet som neutralt eller lidt lyst klingende. Flot præcision i toppen, åben mellemtone. Bassen stikker ikke ud, den er der bare. Rigtig godt kabel til prisen hvis du går efter en super åben lyd, hvor du gerne vil have det hele med på godt og ondt.

Har ikke hørt det ovennævnte Chord, men de Chord jeg har hørt har haft noget mere niveau/tryk i bassen end Teflar II.

Jeg har også Teflar II i mit setup og ovenstående beskrivelse passer udmærket med mine egne oplevelser/erfaringer.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 August 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Jeg kan også kun sige at jeg er helt enig med thuekay her. Jeg har faktisk, for noget tid siden, prøvet de to kabler op imod
hinanden på mit eget setup, da jeg stod i samme situation. Jeg blev meget overrasket over den åbenhed Teflar præsterede,
imod det noget dyrere Chord kabel. Chord var dog en smule mere varmt og behageligt at lytte til. Ikke et skidt kabel.

PS. Jeg bruger mit tynde Teflar 2 på mine 15 tommer Tannoy, og jeg skulle ikke mene at der er problemer med en slank bas,
som følge af kablets tykkelse.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 August 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

claus nielsen skrev:
Har overvejet at prøve dette ht kabel da jeg har flyttet om på setupet og skal bruge 2x5 meter.

Har læst mig frem til at det er et meget neutralt kabel og det er netop hvad jeg søger.

Men hvordan lyder bassen i dette kabel? for syntes kablet ser lidt tyndt ud, men det har måske ikke noget med det at gøre?

Har også overvejet chord kablet men det koster så også det dobbelte.

Først og fremmest, det med tykkelse på kabler og bas

Nej, det har ikke noget med det at gøre, overhovedet. Der kan trækkes 10 A gennem det kabel, altså det samme som du kan have i din 230 V elinstallation uden at sikringen sprænger! Det kan man så lige tænke lidt over

Derfor er der INGEN forhold omkring tykkelsen af et kabel, så længe det er omkring det aktuelle kvadrat, som kan påvirke bassen på nogen måde. Det er en udbredt misforståelse, at kabler SKAL være tykke, for at kunne spille bas.

Noget at det heftigste og mest dynamiske bas jeg har hørt, var gennem Mundorf på 1 mm!

Det er skrøner og indbilning med den tykkelse. Men "solidt" ser det ud...

Jeg har haft kablet igennem længere tid på både ProAc D38 (stor gulv) og Dynaudio Contour 1.3 SE (mindre stander) med forskellige forstærkere, både rør og transistor.

Det er et ganske udemærket kabel til prisen, men heller ikke mere.

Faktisk er det ret umuligt at sige noget om et højttalerkabels "generelle" lyd, hehe (nu får jeg nok smæk)  Det skyldes at det kun er en brik i et kompliceret sammenspil med dit delefilter/højttalerenheder og forstærkeren. Det skal derfor desværre altid tages i den sammenhæng som det høres i, når man dømmer lyden på det. Så derfor er der kun en ting at sige; Prøv det

Måske er det bare super i din sammehæng, hvis ikke så er det jo sjovt at prøve noget igen om et ½ år

EDIT:

Fra L C Audios web (læs deres anbefaling vedr. længder):

"Teflar 2 har et tværsnit på 2 kvadrat, og er et yderst detaljeret og neutralt højttalerkabel. Det egner sig perfekt til at trække hele højttaleren op til 3 - 4 meters længde, eller som diskant / mellemtone kabel i et bi-wire system, hvor længden kan være op til 10 - 15 m uden nævneværdigt kvalitets tab."

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes