Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 11:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: er Panasonic stadig Discount kongen? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 06 August 2009 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Jeg bliver mere og mere lun på idéen at kassere mit gamle billedrørstv og købe mig et lækkert 42" tv.
Til starten skal den bare bruges til analog tv og som mediacenter via vga, mest fordi jeg simpelthen ikke har ret mange penge nu, har en næsten enorm DVD-samling, men elendig dvdafspiller... På sigt skal den derfor også bruges meget til film og digital tv, men det bliver nok ikke i år. (blu-ray vil sikkert også blive aktuelt)

Jeg har forsøgt virkelig at undersøge hvad man kan få og hvad der er på markedet... Jeg har ikke lavet noget budget, det går lidt efter "det kan aldrig blive for billigt" det kan til gengæld hurtigt blive for ringe...

De eneste erfaringer jeg selv har med fladskærme er en 32" Loewe fra sidste år. Den kostede omkring 25-30k, men husker ikke modelnavnet. Medmindre det er et indstillingsspørgsmål vil jeg ikke kunne leve med det fjernsyn. Bevægelser ser simpelthen bare mærkelige ud, kan ikke sætte min finger på det, det føles bare meget unaturligt.

Til gengæld har jeg læst en masse, og er kommet frem til at jeg nok ikke skal købe en eller anden billig Full HD LCD skærm, det virker simpelthen ikke til at de er ret gode efter hvad man kan læse (med billige er lige de jeg har kigget på mellem 5 og 6k)  - men det er bare svært at være sikker, for de fleste rundt omkring anbefaler blindt Panasonic x10 og LG PQ6000, ofte med kommentaren "jeg kender ikke lige det pågældende tv, men disse er med garanti bedre"

Hvilket fører mig videre til det næste... I sidste generation af Panasonic var det kun Panasonic der blev nævnt, nu lyder det som om der er et reelt alternativ til Panasonic, som jeg er meget tøvende overfor simpelthen på grund af design og lyd, hvilket jo bunder i at jeg ikke ved bedre. Design er ikke vigtigt hvis det bare er det der skal til for at give mig et godt billede jeg vil være glad for i mange år fremover. Men hvis der er et reelt valg i LG'en så må jeg sige at designet tiltaler mig væsentligt mere. - så jeg er ret fristet af dette tv

Her kommet næste spørgsmål jo så. Ifølge flatpanels er Panasonic ikke helt dumt ud af kassen, og skulle være let at indstille til et virkelig godt billede. LG skulle være håbløs, men med virkelig gode justeringsmuligheder. Kan jeg selv justere noget som helst fjernsyn mere end meget overfladisk og upræcis, for umiddelbart vil jeg simpelthen tro at hvis jeg køber et godt fjernsyn der er dårligt indstillet kunne jeg ligeså godt købe et dårligt fjernsyn.

Så er der lige et par små følgespørgsmål. Er der forskel på levetiden af LCD og Plasma?
Er der virkelig ingen alternativer til Panasonic eller eventuelt Panasonic og LG uden at jeg havner i et højere prisleje?

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 August 2009 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:
Så er der lige et par små følgespørgsmål. Er der forskel på levetiden af LCD og Plasma?
Er der virkelig ingen alternativer til Panasonic eller eventuelt Panasonic og LG uden at jeg havner i et højere prisleje?

Bortset fra den der ret nedladende emnelinie, lyder det ikke til du har været ude og benytte det bedste hjælpemiddel du har

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2009 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

du har ret, man bør tage ud og se på tv'ene selv... desværre har jeg ingen anelse om hvor jeg kan tage hen, hvor jeg ikke får et elendigt ukalibreret billede fra en dvd-afspiller der fodrer mindst 10 skærme, eller et analogt signal der virkelig mangler en forstærker...
-for ikke at tale om lysforhold.

Jeg vælger at gætte på at der er folk med mere forstand der kan fortælle mig hvordan det hænger sammen, for man kan jo ikke tage 10 fjernsyn med hjem for at finde ud af hvor gode de reelt er

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 August 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

I mine øjne så er Panasonic stadig "discount Kongen". De laver i hvert fine plasma tv til fornuftige priser.

Tjek her: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull &id=1169844738

De plejer at have styr på det ovre på flatpanels, og har (så vidt jeg ved) ikke økonomisk interesse i nogle producenter.

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 August 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Du kunne besøge Tape Connection i Århus. De har Panasonic og andre mærker i butikken.

De er, i modsætning til mange andre butikker, ikke sat op til "imponator-farver" og glansbillede. Men sat op til et ordentligt naturligt billede. De har heller ikke noget mod at vise analogt tv-signal på dem. De ved også noget om det imo...

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

det er præcis den side jeg er stødt på LG PQ6000, som iøvrigt har givet mig den ide at den er håbløst indstillet fra fabrikken... (har skam også læst deres guide til indkøbet)

Jeg bor i Esbjerg og har ingen bil, så desværre er Århus ikke et sted jeg lige kan tage hen for at se på fjernsyn. - men ellers tak for tippet, hvis nogen kender andre steder hvor det er muligt at få kyndig vejledning og praktiske demonstrationer der rent faktisk vil give et reelt billede af hvilket fjernsyn der er godt, så kom endelig med dem

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 August 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:
det er præcis den side jeg er stødt på LG PQ6000, som iøvrigt har givet mig den ide at den er håbløst indstillet fra fabrikken... (har skam også læst deres guide til indkøbet)

Jeg bor i Esbjerg og har ingen bil, så desværre er Århus ikke et sted jeg lige kan tage hen for at se på fjernsyn. - men ellers tak for tippet, hvis nogen kender andre steder hvor det er muligt at få kyndig vejledning og praktiske demonstrationer der rent faktisk vil give et reelt billede af hvilket fjernsyn der er godt, så kom endelig med dem

Nu kender jeg slet ikke Esbjerg's forretningsliv - men mon ikke der skulle være bare en enkelt kompetent forretning ?

Jeg besøgte rent tilfældigt en lille radiobiks i Ringsted, hvor servicen var fremragende, og alle tossekasserne sat til at vise DR analogt -  det mente den forretning var en god test af apparaterne,  og mit valg af Panasonic, skyldtes ene og alene at det var det TV der viste de bedste billede ( efter mine preferencer ) -  og så kunne det pladsmæssigt erstatte et Beovision LX4500 ......    I starten kørte jeg analogt,  nu er jeg gået på digital, og Danske og Svenske programmer står fremragende - og hvis vejret er til det, myldrer det med tysk, polsk, og andre

(Bor på Stevns - 60mtr over havet, egne antenner på taget - 12 mtr oppe )

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 August 2009 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:

Hvis du søger en skærm til billig penge og som er et fint alternativ til Panasonic Tv, så kan du eventuelt kigge på Samsungs B650 plasma-Tv (bemærk, at B650 også findes i en LCD-TV variant). Det har mange af de samme positive karakteristika, som storebroderen der hedder B850. Den kan du læse mere om her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1245146937

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

jeg er ikke sikker på jeg fandt det rigtige, hvis jeg gjorde var det et 50" til 10.000, det er for stort og lige dyrt nok til mig.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 August 2009 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Hvis du bor i Esbjerg, kan du prøve at se om Panasonic-skærmene er landet hos Hi-Fi Klubben dernede. Det burde de være nu!

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 August 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:
jeg er ikke sikker på jeg fandt det rigtige, hvis jeg gjorde var det et 50" til 10.000, det er for stort og lige dyrt nok til mig.

Nej, du har ret. Det laves ikke i en 42 tommer version. Beklager misforståelsen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes