| Sendt: 06 August 2009 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan evt. prøve at søge på om andre har nogen anbefalede indstillinger til PZ70, og så prøve dem af, med det forbehold at to paneler ikke er helt ens, og der derfor kan være individuelle forskelle.
Man kan komme et stykke henad vejen med f.eks. en Digital Video Essentials DVD/BD, eller for den sags skyld de testmønstre der ligger under THX Optimizer på f.eks. Star Wars DVD'erne. Men det vil under alle omstændigheder kun være en tilnærmelse - en egentlig kalibrering kræver måleudstyr og kendskab til hvilke parametre der ændrer sig sammen med de ting du piller ved. Eksempelvis kan det være at hvidbalancen flytter sig når du skruer op og ned for lys eller kontrast, eller at gråtonerne nær sort tværes ud hvis farvetemperaturen er for høj, eller hvad ved jeg. Den slags kan være ret kompliceret at gennemskue hvis man ikke ved hvad man skal kigge efter.
På flatpanels.dk er der iøvrigt en ret god artikel om hvad man skal kigge efter mht eventuelle fejl i billedet: http://flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull& ; ;id=1225350000
Edit: Så lige du også spurgte til kabler - Hvilke kabler bruger du idag..? Bruger du analog overførsel (f.eks. RGB over scart eller evt. Component), så har kablernes kvalitet mere at sige end hvis du bruger HDMI. Har du dårlige analoge kabler kommer der nemmere støj og andre fejl i billedet, men bruger du HDMI er der næppe meget at hente - groft sagt, så virker de, eller også virker de ikke. (Jeg ved at en del på dette forum vil være uenig med mig i dette, men det er så min holdning..! ) __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|