Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 18:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround til LED tv. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hifirocks
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg har en Samsung LED Fladskærm, 2 stk. SA 1280, Harman HK970 stereo forstærker
og en PS3 jeg bruger til blueray film.

Mit problem er at min forstærker ikke har HDMI indgang(skal bruges til PS3 lydoverførsel).
Mine overvejelser går på hvorvidt jeg skal købe en HK AVR255(HDMI) forstærker samt nogle baghøjtalere og beholde SA1280erne.

Eller om jeg skal gå på komprimi med lyden og udskifte hele systemet til noget surround hvor højtalere ikke fylder nær så meget. Således at dybden på højtalerne passer bedre til målene
for LED tv'et.

Håber I kan give mig nogle gode anbefalinger, for jeg er lidt på bar bund.
Til top Vis Hifirocks's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hifirocks

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Hej og velkommen til.

Jeg tror ikke du får mange herinde til at sige du skal gå efter noget mindre der matcher tvét bedre. Her er det jo lyd der kommer først, for størstedelen af brugerne.
Jeg kan ikke sige om det er den rigtige surround-receiver du har kig på, men jeg vil påstå at det er den rigtige vej at gå. Med surround vil dine spil blive langt mere intense, og selvfølgelig også film. Men jeg vil påstå at en sub er vigtigere end baghøjttalere, særligt med så "små" fronter.

Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Det kommer vel an på, hvad du vil. Er Harman'en købt ny ?

Vil du overhovedet have surround eller vil du hellere have ren stereo. Alt for mange går surround fordi det er smart.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Hifirocks skrev:
Hej alle

Jeg har en Samsung LED Fladskærm, 2 stk. SA 1280, Harman HK970 stereo forstærker
og en PS3 jeg bruger til blueray film.

Mit problem er at min forstærker ikke har HDMI indgang(skal bruges til PS3 lydoverførsel).
Mine overvejelser går på hvorvidt jeg skal købe en HK AVR255(HDMI) forstærker samt nogle baghøjtalere og beholde SA1280erne.

Eller om jeg skal gå på komprimi med lyden og udskifte hele systemet til noget surround hvor højtalere ikke fylder nær så meget. Således at dybden på højtalerne passer bedre til målene
for LED tv'et.

Håber I kan give mig nogle gode anbefalinger, for jeg er lidt på bar bund.

Nej nej, for guds skyld endelig ikke skifte ud til Bilka Surround-crap anlæg. Hvis du vil surround-vejen fremfor stereo-vejen, du har allerede nogle gode komponenter i dine SA'ere, PS3 og fladskærmen så sælg din H/K forstærker og køb eks. en H/K surround-reciever med HDMI-indgang som du selv foreslår. Dine fronter er på den svage side som L'Blundt skriver så her skal vælges om du helst vil have fyldig lyd (sub) eller surround-effekter nu hvis ikke budgettet rækker til begge nu. Dine fronter skal dog, før end systemet lyder som en proper en SS-bio , suppleres med en god sub måske en SA200  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes