Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 20:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Bruge microjack i surround forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lothario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 Juli 2009 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Mens jeg sparer op til nogle rigtige højtalere, vil jeg egentlig gerne kunne nyde lidt surround imens. Jeg har en SONY STR-DE597 surround forstærker, som har de normale kabel-indgange til højtalere (dvs. løse ledninger u. stik). Mine nuværende højtalere er philips surround computer højtalere, som tilsluttes med micro-jack (ikke minijack, som i ipods, men en tak mindre). Inden jeg gør noget dumt, vil jeg lige høre, om det kan lade sig gøre, at klippe microjack stikket af, og sætte ledningerne direkte i forstærkeren? Ved stikkene i forstærkeren står der impedans: 8-16 ohm, men intet på mine højtalere.

Hvis ikke denne metode virker, har i et forslag til at få det til at virke?

På forhånd tak
Til top Vis lothario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lothario

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 Juli 2009 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Burde virke.. en der er nok stor chance for at du brænder dine små philips af... de er nok ikke lavet til ret meget effekt....

men.. hvis du ikke har noget at miste ( altså ikke bruger de små højtalere ) så gi det da et skud... :)

hvis ik andet så blev du klogere hehe

HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

lothario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

ZzZzleepY skrev:
Burde virke.. en der er nok stor chance for at du br�nder dine sm� philips af... de er nok ikke lavet til ret meget effekt....

men.. hvis du ikke har noget at miste ( alts� ikke bruger de sm� h�jtalere ) s� gi det da et skud... :)

hvis ik andet s� blev du klogere hehe

ha, ja...hvis ikke det fungerer må jeg klare mig med stereo fra fjernsynet så...

lothario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

ZzZzleepY skrev:
Burde virke.. en der er nok stor chance for at du br�nder dine sm� philips af... de er nok ikke lavet til ret meget effekt....

Men det er vel kun hvis jeg skruer for højt op? Med deres egen forstærker kan de spille pænt højt.

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 Juli 2009 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

lothario skrev:
ZzZzleepY skrev:

Men det er vel kun hvis jeg skruer for højt op? Med deres egen forstærker kan de spille pænt højt.

jo det er kun hvis de får for meget "power"  men det kommer også an på følsomheden af højtalerne... og om det er 4ohm 8ohm... eller hvordan det nu end er...   

men altså...  start med volumen på 0  og kør forsigtigt op.. så sker der ikke noget... og kommer der den mindste mislyd.. så skru 10-15% ned for volumen.. og så gå ikke højere end det..

HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes