| Sendt: 10 Juli 2009 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret!
Jeg tror desværre ikke at et 6.1 system ville være til nogen nytte i det rum her, da jeg kommer til at sidde helt op af en væg, og de 2 andre løsninger er som du selv siger mere til stereo, eller lidt i den dyre ende^^.
Jeg har allerede alle de HDMI kabler jeg får brug for, så det er ikke et problem. Med hensyn til højtaler kabel, havde jeg tænkt mig bare at vælge noget af det billige (ikke nødvendigvis det billigste), da jeg hellere vil have nogle ordenlige højtalere, som du også selv nævner.
Med hensyn til dine spørgsmål: Målene på rummet er ca. 2.5x4.2m, med 2 gibs vægge på de lange sider, og murstensvægge på de 2 korte, med 1 vindue i den ene af dem. Der er også gulvtæppe i rummet (med trægulv under).
Fjernsynet, de forreste højttalere, receiveren og subben kommer til at stå på/i den her: (http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/80133930) placeret langs den ene gibsvæg, og de bagerste højttalere hængt op på den gibsvæg på den anden side.
udover overnævnte er der et computerbord, et skab, en kontorstol og en seng/sofa i rummet, Så det er ikke mange bløde møbler.
Så nej jeg kan nok ikke lave nogen helt optimal placering af højtalere, da pladsen er så begrænset. Desværre. Men jeg håber da at jeg kan få surround effekten aligevel.
|