| Sendt: 06 Juli 2009 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan kun selv afgøre, hvordan du vil bruge følgende og smag er jo heldigvis forskelligt  . Min oplevelse af Marantz vs. Onkyo ligger i at Marantz spiller lidt "mørkere" og mindre klinisk end Onkyo. Til ren musik ville jeg klart vælge Marantz. Til ren film ville valget falde på Onkyo da den lidt lysere lyd giver fornemmelsen af flere detaljer i film. Oplevelsen af at kuglerne flyver om ørene på dig, vil være lidt tydeligere. Hvordan du prioritere må være op til dig. Jeg spiller tidsmæssigt mest musik over anlægget, så jeg valgte at få en lyd jeg var glad for at lytte til i længere tid af gangen og gå lidt på kompromis med surround. For at bringe lidt andet på banen, kan jeg nævne at Denon spiller meget lig Onkyo. Det er vist mest et spørgsmål om hvilken GUI man bedst kan lide. NAD er ikke lige min lyd, jeg fornemmer den holder lidt for meget igen på detaljerne og giver i mine øre ikke helt samme indlevelse i musikken. Jeg fornemmer kort sagt, at musikken er længere væk fra lyttepositionen. Ovenstående udtalelser er foretaget for receiverne i prisklassen 4-6 kilo ved de respektive mærker. Om tingene ændre sig i andre prislag ved jeg intet om.
|