Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 23:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Effektforstærker vs. DAC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 04 Juli 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg går og overvejer hvad min næste opgradering skal være . Mit nuværende setup fremgår nedenfor. Jeg tænker at næste træk må være enten en DAC eller en ny forstærker. Jeg spiller nu musikken fra FLAC med foobar2000 gennem mit lydkort og via optiske forbindelse smider jeg det over min Marantz som jeg PT lader konvertere og trække mine højtalere.

Til at forbedre setupet i et prisleje der ikke må overstige 3kilo, tænker jeg enten en Cambridge MagicDAC eller en Harman Kardon signature 1.3 (brugt). Jeg har tid til at vente på det rigtige udstyr/pris, men hvor tror i den største forbedring vil ligge? Har i evt. forslag til andet udstyr end det jeg er kommet frem til? Ved heller ikke om en effektforstærker på "kun" 100w overhovedet vil give noget ekstra når min Marantz nu leverer 90w.

Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Juli 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan skrabe nogle ekstra $$ sammen, hvad så med denne her:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=122316

Den vil sikkert give et godt løft.

mvh

Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2009 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Kan se PARASOUND HCA-1XXX også kunne være interessant. At give mere end 5 kilo bliver for dyrt. Så hellere smide flere penge i højatlere på et senere tidspunkt.

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Juli 2009 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Jeg ville bruge mine penge på en dac, da jeg mener at selve lydkilden har større betydning end selve effekten i et setup.

Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Det er endt med en Holfi Power 8, jeg har fundet til en fornuftig pris. Glæder mig til at få den hjem og lytte til hvor stor forskel det kommer til at give. Hvis jeg kender mig selv ret, går der nok ikke længde inden jeg får købt mig en DAC også , men det må tiden vise... Takker indtil videre for hjælpen.

Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2009 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

SÅ kom dagen hvor 1 stk. Holfi Power 8 i mint stand kom ind af døren. Postbuddet var så fræk at vække mig kl 8:30 ved at ringe på døren  Selve handlen foregik 100 % problemfrit og fik endda forhandlet mig et sæt Supra EFF-ISL signalkabel med i handlen til en god pris.

Jeg vil helst ikke konkludere alt for meget på lyden da den først lige skal spilles varm, men hold da op det spiller. Jeg har aldrig selv betragtet (eller høre andre omtale) min Marantz 5003 som en dårlig forstærker. Den kan dog ikke følge med i denne klasse. Det er lidt som et tæppe der er fjerne foran højtalerne. Der er flere detaljer, musikken er kommet "tættere på" og indbyder i højere grad til at danse/synge med, trods jeg ikke kan nogen af delene . Jeg har pga af mine hårdt prøvede naboer ikke turde spille rigtigt højt endnu, men det kommer nok her en gang efter frokost . Det der har overrasket mig mest, er den forskel det har gjort selv når jeg spiller lavt, bassen er mere lineær og musikken er som sagt kommet tættere på.

Alt i alt har det været pengene værd og den skal absolut ikke sælges igen. Jeg takker for råd og vejledning.

Så blev de penge jeg havde fået skrabet sammen her i sommerferien også brugt + lidt mere... Men murphy's ligning skal jo også overholdes!

Udgifter = 1,1 * indtægterne

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes