Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 08:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Pioneer + Harman Kardon + XTZ bio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 413
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Hej folkens, så er det vist blevet tid til at jeg opretter en tråd i hjemmebiografafdelingen i stedet for kun at vise mit stereo.
Siden da er der nemlig kommet 3 højtalere til samt en DVD-afspiller til, så betegnelsen hjemmebio må vist være mere
passende. Desværre er pladsen blevet mindre siden sidst og jeg må klare mig med 12-13m^2. Som ikke kun skal fungere
som biograf, men også soveværelse, kontor og spisestue.
Som følge af de små m^2 og et meget tæt på kvadratisk rum er bassen lidt et problem, men med forskellige tweaks både
fysisk og indstillinger i reveiveren går det overraskende godt.

Setup'et består for tiden af:

- Receiver: Pioneer VSX-LX60
- Effektforstærker: Holfi Power 8
- CD-afspiller Marantz CD-57
- Cambridge DACmagic
- DVDafspiller: LG DVX492H
- Fronthøjtalere: XTZ 99.32
- Centerhøjtaler: XTZ 99.21
- Baghøjtalere: JBL ES10
- Kabler: Chord Carnival Sliver "bi-wire" + Tara Labs Prism Klara + Supra EFF-ISL signalkabel

Så til billederne...



Sådan ser herligheden ud fra sweetspot. Centerhøjtaleren er vinklet ved at smide kork rundt i kanten.



Biografsæde 1+2+3 midt for!



DVD/boghøjrnet...



JBL ES10 mest valgt ud fra størrelsen og den pris jeg kunne købe dem til brugt... De gør det fint som baghøjtalere, men
leverer ikke ligefrem gulvrystende bas og diskanten kan ikke helt følge med XTZ'erne.



Her ses System Audio 1100 AVX uden tøj på, en fin højtaler, der dog ikke kan matche fronterne, men fandt den til en pris
jeg ikke kunne modstå!



Lige et par billeder af enhederne fra forskellige vinkler.





Her ses bånddiskanten som jeg mener, er med til at gøre denne højtaler til noget helt specielt i denne prisklasse. Den spiller
bare super godt uden at skære i ørene specs siger op til 40.000 Hz. Dog er den utaknemlig over for dårlige indspilninger, så
MP3'er og dårlige indspillede CD'er kan godt lyde ret dårlige ved højt lydtryk. Til gengæld laver den frygteligt comeback når
indspilningen er god og man får bare lækker lyd i lange baner.



Et sæt spikes er det også blevet til.





Her ses kraftværket samt DVDafspilleren. Begge gør en fremragende stykke arbejde. Receiveren udmærker sig ved at være
super god til både musik og film, og levere varen når det kommer til effekt. DVDafspilleren overrasker ved at være rimelig
billig, voldsomt hurtig i optrækket, kunne bitstreame lyden og være i stand til at afspille billeder, musik og film fra USB-
enheder.



Jeg er dog alligevel kommet til at købe et ekstra kraftværk. Det giver lige det sidste i stereo

PS. Alle der har lyst til en demo skal være velkommen til at komme forbi og få et lyt. Skriv bare en besked under min profil
eller på hyl_dk@hotmail.com. (Bor pt. i Aalborg)      
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

lækkert
er dert plads til en lille sub
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 413
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Det har jeg ikke brug for med de frontere i dette lokale. Det vil kun være med til at genere naboerne ydeligere 
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk
 
LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 384
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

"Sådan ser herligheden ud fra sweatspot"... hmm er der meget varmt lige der i "sweatspot"

sorry kunne ikke lade være, det ser nice nok ud også fra sweet spot, det kan være svært med få m2, men du gør det godt, du kunne dog godt lige bruge en lidt større skærm..

vh LN

Til top Vis LilleNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LilleNørd
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

det har du da skruget godt sammen 
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 413
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Så er der kommet en bette Holfi power 8 til familien! Hold da op en lille vidunderforstærker. Den har løftet musikken ganske betragtligt og givet klart mere overskud når man banker lidt til lydniveauet.

Her er lige et par billeder fra prøve opsætningen.


Det hele roder lige her til at starte med. Mangler lidt plads til den lille ny, må lige se hvad kreativiteten giver mig af ideer.


En fin træfront i kirsebær, billederne yder ikke helt forstærkeren retfærdighed. Den er faktisk ganske flot. Det er rart med noget andet end den kedelige sorte man ser overalt i dag.


Så er der rod i kabelbunken. Her er det endda kun det absolut nødvendige der er tilsluttet for at kunne spille musik.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk
 
Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 413
Sendt: 11 Juli 2009 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Har du også tænkt over hvordan en Holfi ser ud indvendigt? think no more...


Simpelt, men effektivt!


De 4 brune kondensatorer er på 15.000uF


Kræftværkets hjerte, det ser ud til at banke lystigt.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 11 Juli 2009 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Det ser godt ud. Man får dælme noget for knasterne med de XTZ´er

Og sådan en Holfi spiller jo dejligt...



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 413
Sendt: 21 August 2009 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Så er der sket lidt igen. Det var ikke helt en holdbar situation med den gamle måde tingene stod på. Da jeg ikke kunne finde et TV-bord, der lige passede, til det jeg skulle bruge det til, måtte jeg jo selv igang. Ideen er tyvsjålet fra en anden bruger 

Her er resultatet... Langt bedre end før i hvert fald og ingen Holfi bag højtaleren mere.



Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 21 August 2009 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Halløj Hyl.

Du bør rokere lidt rundt i dit rack, inden din fine Power 8 får hedeslag. Den bliver pænt varm, og du risikerer at give den termiske problemer når der står en dims ovenpå den. Skynd dig



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
Rene_49
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 195
Sendt: 21 August 2009 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Hej :)
lækker setup, flotte højtaler .
jeg tænkte på din marantz hvordan lyder den?
jeg har selv overejet en ligesom din.
kan den anbefales ?
Til top Vis Rene_49's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rene_49
 
Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 413
Sendt: 21 August 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Halløj Hyl.

Du bør rokere lidt rundt i dit rack, inden din fine Power 8 får hedeslag. Den bliver pænt varm, og du risikerer at give den termiske problemer når der står en dims ovenpå den. Skynd dig



Det er nu ikke noget problem. Den bliver ikke ret varm og desuden er DVD-afspilleren ikke ret dyb så den dækker kun halvdelen af Holfi'en.

Rene_49 skrev:
Hej :)
lækker setup, flotte højtaler .
jeg tænkte på din marantz hvordan lyder den?
jeg har selv overejet en ligesom din.
kan den anbefales ?


Jeg har i hvert fald været rigtigt glad for den. Det er klart for musikken man skal købe den. Hvis det er ren film den skal bruges til tror jeg lige så godt du kan vælge noget med lidt lysere lyd (Denon, Onkyo osv...) Men skal du som jeg bruge den til en del musik også er den svær at komme uden om. Den har fx pre-out hvilket Onkyo 606 i hvert fald ikke har. Eneste rigtig anke er betjeningen, den er et par steder unødvendig kompliceret og kan være lidt omstændig at omgåes en gang i mellem. Men dette er meget en vanesag og så snart man lige har fundet ud af det hele bliver man glad for fjernbetjeningen som foruden indbygget lys også kan programmeres til at overtage dine andre IR-fjernbetjeningers arbejde.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk
 
Birchens
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Marts 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 36
Sendt: 02 September 2009 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Hej :=)

Det ser sq godt ud det du har fået bikset sammen :)

Hvordan lyder højttalerne med Holfi'en ? kan du mærke en forskel i forhold til før?
Har den samme reciever og højttalere men syntes de mangler lidt "strammere"  bas.
Så har selv tænkt at opgradere med en effektforstærker til Musikken!

Men ellers Thumps up ser rigtig lækkert ud, og rigtig nice med det nye Møbel!

-Birch
Til top Vis Birchens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Birchens
 
Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 413
Sendt: 02 September 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Forskellen er ikke kæmpe stor ved alm lydniveau. Det er tydeligt de begger har samme lidt mørke lyd, så klangen er næsten fuldstændig ens. Jeg har nu ikke haft problemer med bassen med noget jeg kan tilskrive højtalere, men min rum er nu også slemt til at spille med ved nogle frekvenser, så det kan være det overdøver noget. Men det er især når man giver anlæget en spand kul man mærker der ligger flere kræfter bagved, bas/diskant følges pænere ad og diskanten bliver ikke så "hård" som Marantzen kan finde på, når man når de højere lydniveauer.

Hvad løsninge lige skal være kan jeg ikke sige. Jeg vil tro dit problem ligger mere i dit rum end selve højtaleren, men du kan sikkert finde en her på galleriet der bor i nærhen der er villig til at låne en effektforstærker ud. Så kan du jo prøve om det giver det resultat du forventer.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk
 
amokk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 09 September 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Lidt sjovt, jeg har samme receiver (er ret glad for den), med en effektforstærker til fronterne (dog Thule PA150B i stedet for holfi), og bor også på kollegieværelse lidt endnu...

Synes lidt der mangler et lækkert TV i dit setup - der kan panasonics plasma klart anbefales - har selv et TH-50PZ800 (50" full hd), det er sgu rart :p
Til top Vis amokk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amokk
 
Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 413
Sendt: 19 September 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

amokk skrev:
Lidt sjovt, jeg har samme receiver (er ret glad for den), med en effektforstærker til fronterne (dog Thule PA150B i stedet for holfi), og bor også på kollegieværelse lidt endnu...

Synes lidt der mangler et lækkert TV i dit setup - der kan panasonics plasma klart anbefales - har selv et TH-50PZ800 (50" full hd), det er sgu rart :p


Tja et større TV kan man altid bruge, men jeg er nu meget godt tilfreds. Det er alligevel musik der bliver brugt mest tid på, TV'et er ikke tændt mange gange i ugen. Selv hvis jeg havde 5-6kilo at brænde af på anlæg tror jeg stadig jeg ville opgradere lydsiden.


Så er det kommet en lille Logitech Harmony one ind i systemet! Dette må siges at være noget af et vidunder. Jeg har kæmpet med at få den sat helt rigtigt op, men det er tilsidst lykkedes og nu vil jeg aldrig undvære en igen. Alting bliver så meget nemmere at styre. En moderne hjemmebiograf består jo af mange forskellige dele der skal tændes, skiftes og justeres. Alt dette kan Harmony styre med sikker hånd!

Et par billeder skal i heller ikke snydes for.






Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk
 
Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 413
Sendt: 28 September 2009 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Så er der også kommet en bette Marantz CD-57 til. Billeder skal nok komme.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk
 
Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 413
Sendt: 20 Januar 2010 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Så er det lige et par billeder af de nyeste investeringer.

Først lige et par billeder af den CD-57 jeg skrev om tidligere:






En god gammel klassiker der spiller som da den var ny. Den har dog fået helt nyt liv efter den fik hjælp af en bette DACmagic. Som standart er den noget tilbagelænet hvilket er fint nok, men den mangler desværre også nogle detaljer og noget perspektiv. Dette kommer dog så snart man benytter den digitale udgang og lader lyden konvertere et bedre sted

Så til en anden ting der er ved at være blevet en klassiker. Cambridge DACmagic:







En god DAC til prisen. Den har i den grad løftet kvaliteten af min CD-afspiller. Må dog samtidigt sige at eftersom denne DAC får gode anmeldelser må jeg give ros til min Marantz. Forskelle på PC-lyd er ikke ændret væsenligt. Der er lidt mere perspektiv og bassen er strammet en anelse op, men det må bare betyde at den DAC der sidder i Marantzen ikke er så ringe endda!

Bonusbillede da jeg alligevel havde kameraet fremme:


Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk
 
apack
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Oktober 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Kunne jeg få en forklaring på hvad den Cambridge DACmagic egentlig gør? Er endnu ikke, i mit 24årige liv, stødt på sådanne et apparat! 

__________________
Cerwin Vega S-1
Til top Vis apack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af apack
 
Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 413
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

apack skrev:
Kunne jeg få en forklaring på hvad den Cambridge DACmagic egentlig gør? Er endnu ikke, i mit 24årige liv,
stødt på sådanne et apparat! 


Ja så lad gå da . DAC står for Digital to Analog Converter. Altså tager den et digitalt signal ind der består af 1'er og 0'er og
smider det ud som analoge signaler der jo består af sinuskurver. Kvaliteten af denne konvertering har meget indflydelse på
hvor godt tingene kommer til at lyde. Det er derfor godt at have en DAC af god kvalitet. Køber man en dyr CD-afspiller har denne
naturligvis en god DAC indbygget. Men når man køber en surroundreceiver er dette ofte et punkt der er sparet på. Det kan
derfor betale sig at købe en selstændig enhed til at gøre arbejdet.

Min DACmagic sidder derfor mellem CD-afspiller/computer og forstærkeren. Den har desuden USB indgang så selv uden et
lydkort kan man hive glimrende lyd ud af fx en bærbar computer der ikke har andre optiske udgange.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes