Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 08:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Onkyo 876 vs andre? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Juni 2009 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Godaften.

Jeg vil til at skifte mit surroundanlæg ud for at prøve noget nyt... Jeg har lige nu tanker om at købe en Onkyo 876 og skifte den ud med min nuværende receiver (Denon avr 1907). Jeg vil dernæst tilbygge med nyt højtaler setup, der kommer til at bestå af CM-serien fra B&W, hvor CM1 skal udgøre både front og bag. Jeg vil gerne stadig køre 5.1.

Min afspiller er PS3, og vil efterhånden gerne prøve at afspille de nye lydformater....

Er der nogle Onkyo ejer eller lignende der kan sige godt/skidt om receiveren, og om jeg evt skal kigge efter noget andet. Er forresten helt vild med designet på Onkyo, men får "kun" mulighed for at høre en 606 før evt. køb. Håber der er nogle derude som vil bruge lidt tid på at hjælpe mig i denne svære situation :)

Til top Vis Jonas47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas47

JCBDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 Juni 2009 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en Onkyo 876, og er meget tilfreds med den. Den erstatter en Denon AVR-3300, og den gør det rigtig godt! Har selv B&W DM600 S3 serien i mit surroundsetup, med en SVS SB-12Plus som subwoofer. Bruger også en PS3 som blu-ray afspiller, og det funker helt fint.
Så alt i alt kan jeg kun anbefale den på det varmeste - jeg har i hvert fald ikke selv fortrudt at jeg har købt min. Fik den billigt i Tyskland, med levering på 2 dage.

Til top Vis JCBDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JCBDK

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2009 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Jamen det lyder jo godt Nu er du jo gammel Denon mand, så kan du ikke beskrive lidt om hvordan den lyder i forhold til? Synes nemlig min nuværende Denon er lidt flad i lyden, speciel på musik-siden... Jeg overvejer at købe den i Danmark til 8353,- ved Dustin Home. Denne pris er med levering... Hvad kan den findes til i Tyskland? Er lidt skeptisk overfor at købe i udlandet hvis den skulle have nogle defekter osv. Mit tysk er ikke hvad det har været 

JCBDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Lad ikke sproget være en forhindring - de fleste butikker forstår engelsk. Jeg købte min hos csmusiksysteme.de til 850€, men kan se at den er steget til 900€ eksl. fragt.

Min gamle Denon var jo også en halvkraftig sag, men alligevel synes jeg at Onkyo'en har mere kontrol over højttalerne. Klangen på de to synes jeg ikke umiddelbart er meget forskellig, men indstillingsmulighederne på Onkyo'en er uendelig mange sammenlignet med Denon'en. Den har et nemt og overskueligt GUI, og selvfølgelig auto-setup. Det sidste har jeg dog ikke benyttet mig af på nuværende tidspunkt, da jeg ikke har haft ordentlig tid til at rode med det, så jeg kører på default indstillinger mht. equalizer. Volumen på de enkelte kanaler har jeg selv indstillet.
Håber du kan bruge mit svar til noget fornuftigt :o)
Til top Vis JCBDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JCBDK

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2009 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Det kan jeg helt sikkert Bliver mere og mere overbevist om at jeg skal have den i stedet for fx en Harman Kardon 355... Tror Onkyo vil klæde CM1'erne bedre klanmæssig, da jeg er bange for at man vil misse mange detaljer man HK... systemet skal hovedsaglig bruges til film, men skal også kunne give en god stereo-lyd når de gamle CD'er ryger på. Bliver lige nød til at stille sidste spørgsmål mht. Onkyo 876: Føler du at den hele tiden har kræfter nok, og kan man spille rigtig højt uden at den bliver trættende at lytte til? Synes nemlig at problemet med min nuværende 1907 er at den bliver lidt "hård" at høre på efter noget tid på høj volumen. Har læst at CM1 fra B&W kræver meget strøm for at spille godt, så ville høre om 876 har en solid strømforsyning?

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 02:09 | IP-adresse registreret  

Jonas Bork skrev:
Jamen det lyder jo godt Nu er du jo gammel Denon mand, så kan du ikke beskrive lidt om hvordan den lyder i forhold til? Synes nemlig min nuværende Denon er lidt flad i lyden, speciel på musik-siden... Jeg overvejer at købe den i Danmark til 8353,- ved Dustin Home. Denne pris er med levering... Hvad kan den findes til i Tyskland? Er lidt skeptisk overfor at købe i udlandet hvis den skulle have nogle defekter osv. Mit tysk er ikke hvad det har været 

De nyere onkyo meget lig de nyere denon rent klangmæssigt. Super surroundlyd, men der skal ikke for ret mange penge stereoforstærker til at erstatte dem hvad musik angår. Hvis du er presset på budgettet så køb onkyo, hvis ikke så køb denon - de er flottere og menuerne er noget mere intuitive 

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 02:20 | IP-adresse registreret  

Jeg kan næsten kun give 876'eren varme ord med på vejen. Har selv en, købte den via amazon.co.uk mens pund'et var godt lavt :) De eneste anker jeg har mod den er dels den størrelse, det er temlig umuligt at finde et møbel den kan bo i og så bliver den ganske varm selv om min står øverst på racket, så den skal have godt med luft.

Min afløste mit kære Harman/Kardon Signature 2.0+2.1 sæt. Lyden er bedre på alle punkter mht. surround. Stereo klarer den også ok, men det er ikke på samme måde som surrounden :) Den har vildt mange funktioner, og som lcd tv og projektor ejer så er det lækkert at den har 2 x hdmi udgange.

Jeg lyttede også på Denon, en 3808 men syntes den lød lidt tam. Dt kan have været indstilinger, rummet eller højtalerne - men onkyo vandt :)

Mvh. Henrik

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2009 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Brasch: Jeg synes nu at Onkyo er meget flottere end Denon (kan ikke lide deres nye design), men det er nu ikke fordi jeg er presset på budget. Vil bare gerne prøve noget andet end Denon eller NAD. Plus at jeg godt kunne tænke mig at lege lidt med Onkyo'ens mange THX-indstillinger 

HenrikW: Min kommer til at stå ovenpå TV-bordet, så ingen problemer at den bliver varm (så længe den da ikke tager skade af det?). En ting som du selv nævner tiltaler også mig, nemlig de 2 stk HDMI-out.

Det er virkelig lækkert med alle jeres svar, og synes det er fedt at I sætter forstærkeren op imod nogle mærker man kender, for kan som sagt ikke høre den før køb.

I har ikke oplevet at 876 mangler kræfter, vel??

Gider simpelthen ikke at have en receiver  med en halvsvag strømforsyning igen... hehe...

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2009 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Jonas Bork

I har ikke oplevet at 876 mangler kræfter, vel??

Gider simpelthen ikke at have en receiver  med en halvsvag strømforsyning igen... hehe...

[/QUOTE skrev:

Well, den har begrænsninger i fohold til min gamle harman kardon effektblok, men konstruktionen er også helt anderledes.

Da jeg kører 5.1 har jeg valgt at brokoble de sidste 2 kanale

Well, den har begrænsninger i fohold til min gamle harman kardon effektblok, men konstruktionen er også helt anderledes.

Da jeg kører 5.1 har jeg valgt at brokoble de sidste 2 kanaler med frontkanalerne, synes det virker som om der er noget mere saft og kraft efter dette, specielt i ren stereo.

Mvh. Henrik

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Henrik W:

Jeg brokobler også når de nye højtalere kommer til. Planen er også at jeg "kun" vil køre 5.1. Kunne godt forestille mig at den ikke er så kraftig som en HK effektblok, men mangler du nogensinde "overskud" når en film ses ved høj volumen?

Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 02:09 | IP-adresse registreret  

Jonas Bork skrev:

Henrik W:

Jeg brokobler også når de nye højtalere kommer til. Planen er også at jeg "kun" vil køre 5.1. Kunne godt forestille mig at den ikke er så kraftig som en HK effektblok, men mangler du nogensinde "overskud" når en film ses ved høj volumen?

Ser man da nogensinde film ved andet?

Jeg har selv en Denon AVR-2106 som jeg er rigtig glad for, godt nok er den ikke "state of the art" med HDMI og alt muligt fancy(Mit behov er ikke dertil) men lyden ligner meget den i de nyere Denon med fuld afkodning og tjuhej. Jeg har hørt en Onkyo 606 og jeg synes ikke lyden er helt på samme niveau som Denon, til trods for at de lyder meget ens. Onkyoen mangler bare i mine ører lidt realisme specielt ved stemmer. Men hvad den mangler i denne realisme vejer den jo så op for i indstillingsmuligheder, hvis man da er til sådan noget. Den har også lidt flere kræfter og gøre med på papiret, men i den virkelige verden, synes jeg nu ikke der var den store forskel.

Alt i alt synes jeg de er rimelig jævnbyrdige, og så bliver det et spørgsmål om at vælge med hjertet mere end med hovedet. Man skal jo kunne leve med den og kunne lide den, da den jo ikke er helt billig.
Til top Vis Eyesonly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eyesonly

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Jonas Bork skrev:

Henrik W:

Nej det gør jeg ikke :) Der er så meget rabalder på som jeg kunne ønske mig hehe...

Dare_Devil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Onkyo 875er som jeg er rigtig glad for, men overvejer at skifte den ud, da jeg godt kan lide at prøve noget nyt ind imellem..
Du kan smidde en mail, hvis det har interesse "the_dare_devil25@msn.com" - og du må også meget gerne bare komme og lytte..
(hvis du kommer forbi Aalborg :P)..
Til top Vis Dare_Devil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dare_Devil

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Jeg gik fra en Denon AVR-2807 til 876 og til at starte med synes jeg ikke rigtig der var den store forskel, men det kom senere - jeg skulle måske lige vænne mig til den. Umiddelbart synes jeg dens Audyssey del er meget bedre - på Denon'en blev lyden med Audyssey "underlig" og flad, mens bassen virkede monoton. På 876 lyder alt bedre, inkl. at bassen korrigeres bedre.

Effekt synes jeg ikke at mangle - jeg har kørt en Armin van Buuren live koncert af ved et ganske pænt lydtryk, hvor mine SVS PB12-NSD stod og pumpede løs så ting i køkkenet (flere rum væk) vibrerede  Højttalerne er Focal 918, 908 center og 908 surrounds, de er vist ikke vildt tunge at trække.

Købte også i Tyskland til lige godt 900 Euro, og også hos www.csmusiksysteme.de, med betaling via PayPal - nemt og meget hurtig levering (bestilt søndag, leveret fredag).

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg da for alvor ved at være overbevist om at Onkyo 876 skal bestilles så snart den næste månedsløn kommer ind Lækkert at høre fra jer alle at I ikke har oplevet effektmangel... Kommer nok aldrig til at spille specielt højt da jeg bor i lejlighed og TV-stuen ikke er mere end knap 20 m2. Dog synes jeg stadig at kraftoverskud er vigtigt ved film, da det automatisk lyder bedre selv ved lavt niveau!

Wymax: Tak for det fine link, men tror nu jeg køber ved dansk forhandler... giver lige lidt ekstra, men sådan er det... Dustin home.dk har den i øjeblikket til ca. 8400,- med levering, så det jo stadig en okay pris

Dare_Devil: Jeg har besluttet mig for at jeg gerne vil have den nyere 876, da den har 2 hdmi out som jeg godt kunne forstille mig at få brug for på et tidspunkt (+at jeg bare gerne vil have et splinter nyt stykke legetøj) Mht. til en lille demo vil jeg hellere end gerne have lov at kigge forbi i denne måned, så jeg kan høre receiver inden jeg køber... Kan vi finde en dato?!

Dare_Devil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Kan du ikke smidde en SMS på xxxxxxxx? :).. Der er jeg lidt oftere, men ellers læser jeg til eksamen for tiden, så er faktisk hjemme det meste af
tiden :P.. Du kan bare sige, hvornår det passer dig ;)
Til top Vis Dare_Devil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dare_Devil

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Jonas Bork skrev:
Wymax: Tak for det fine link, men tror nu jeg køber ved dansk forhandler... giver lige lidt ekstra, men sådan er det... Dustin home.dk har den i øjeblikket til ca. 8400,- med levering, så det jo stadig en okay pris

Forståeligt. Havde jeg kunnet finde en dansk forhandler med en konkurrencedygtig pris havde jeg også købt der.

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Hej.

Den nye 877 kommer med ethernet der understøtter BÅDE audio og video, hvis det er vigtigt for dig. Den nye **7 serie er vist lige op over...

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:
Den nye 877 kommer med ethernet der understøtter BÅDE audio og video, hvis det er vigtigt for dig. Den nye **7 serie er vist lige op over...

Til gengæld vil den koste noget mere de første par måneder - og så kan man også lige vente på den næste model, og...  Men selvfølgelig, hvis man mener at have brug for det må man jo vente.

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

PHN2: Hvad er det for en funktion? Lige umiddelbart lyder det ikke til at være noget jeg vil give ekstra for Grunden til jeg køber 876 frem for 875 er den ekstra hdmi out + jeg gerne vil have en ny receiver i stedet for brugt.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes