| Forfatter |
|
Onkel O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 08 Maj 2009 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min gamle Pioneer DV-757ai er begyndt at udvise træthedstegn, og derfor er jeg nu på udkig efter en afløser.
Jeg bruger den primæt som musikafspiller, og har en del SACD´er, som jeg stadig ønsker at spille.
Jeg har undersøgt markedet og der er ikke mange der stadig laver en maskine der opfylder mine krav. Har kigget på en Denon DVD-2930, og vil her spørge om der er nogen der har CD/SACD erfaringer med Denon afspilleren som i vil dele med mig?
|
| Til top |
|
| |
StefanR Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 08 Maj 2009 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 08 Maj 2009 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du primært har brug for en musikafspiller, så vil jeg anbefale, at du overvejer en dedikeret SACD-maskine, som f.eks. Denon DCD-1500AE til kr. 4900. Den vil være bedre til ren musikafspilning end en DVD-afspiller og give højere dig lydkvalitet pr. investeret krone. Desuden vil jeg også nødig bruge kr. 4000 på en DVD-afspiller nu, hvor DVD-maskinerne er på vej ud, og blue-ray er på vej ind. Så vil jeg hellere købe en blue-ray (som naturligvis også kan afspille DVD'er) ved siden af til at dække et evt. behov for at se film, og du kan nu få en udmærket Samsung blue-ray afspiller til kr. 1300.
Med venlig hilsen __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 08 Maj 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lexicon RT10 eller RT20
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 08 Maj 2009 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vist du kan vendte nogle måneder endnu, så skulle Oppo komme med deres BluRay-afspiller som også kan tage SACD. Kender ikke prisen, men skulle ikke være helt slemt 
Har hverken set/ hørt eller rørt ved den, men hvad der bliver skrevet om den, så skulle den ikke være helt tosset  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 08 Maj 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Vist du kan vendte nogle måneder endnu, så skulle Oppo komme med deres BluRay-afspiller som også kan tage SACD. Kender ikke prisen, men skulle ikke være helt slemt 
Har hverken set/ hørt eller rørt ved den, men hvad der bliver skrevet om den, så skulle den ikke være helt tosset 
|
|
|
skulle den ikke være kommet for et år siden? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Weissbier skrev:
|
Hvis du primært har brug for en musikafspiller, så vil jeg anbefale, at du overvejer en dedikeret SACD-maskine, som f.eks. Denon DCD-1500AE til kr. 4900. Den vil være bedre til ren musikafspilning end en DVD-afspiller og give højere dig lydkvalitet pr. investeret krone. Desuden vil jeg også nødig bruge kr. 4000 på en DVD-afspiller nu, hvor DVD-maskinerne er på vej ud, og blue-ray er på vej ind. Så vil jeg hellere købe en blue-ray (som naturligvis også kan afspille DVD'er) ved siden af til at dække et evt. behov for at se film, og du kan nu få en udmærket Samsung blue-ray afspiller til kr. 1300.
Med venlig hilsen
|
|
|
og dog. Lige den afspiller jeg er ikke specielt imponeret af. Jeg synes faktisk min Denon 2910 DVD afspiller var bedre __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 08 Maj 2009 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Pierre skrev:
|
Har hverken set/ hørt eller rørt ved den, men hvad der bliver skrevet om den, så skulle den ikke være helt tosset 
|
|
|
skulle den ikke være kommet for et år siden?
|
|
|
jo det tror jeg nok du har ret i Men den er vist lige blevet frigivet i USA og så skulle der kun gå et par mdr. mere inden den kommer til Europa.
Men hvem ved?????? __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Onkel O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 08 Maj 2009 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svar til de mange interessante indlæg.
Med hensyn til en dedikeret CD/SACD afspiller og en billig Blu-ray afspiller, så er jeg ikke interesseret i at fordoble antallet af afspillere i mit system.
Jeg har overvejet Oppo Blu-ray afspilleren, men ingen ved endnu hvornår den kommer og med Denons forhistorie vil jeg umiddelbart tro at de er de bedste til lydsiden. Og når jeg en gang i fremtiden føler for at opgradere billedsiden til Blu-ray, så synes jeg at det gi´r mere mening at købe en PS3.
|
| Til top |
|
| |
sterler Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 185
|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.. Yamaha Dvd s 2700 klarer det utroligt godt.
God på SACD- CD- DVD..
Mvh Tommy- Se annoncer
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at prøve at finde en brugt Primare DVD30, bruger selv sådan en til cd afspilning og også af SACD og DVD Audio, og det gør den rigtig godt, du kan prøve at læse anmeldelsen af den her på Hifi4all.
Kan nogle gange findes brugt til rimelige penge, der er en på KSB lige nu:
den ligger dog nok en del over prisen end hvad en Denon DVD-2930 koster, men det er en fatastisk musik afspiller __________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
audiofreak Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis lydkvaliteten tæller, vil jeg helt klart anbefale en separat SACD afspiller, da de fleste kombi-maskiner har ofret mindre egnede kredsløb på lydsiden og kan have problemer med at digitalstøj fra video-delen hopper over i audio-delen.
Det er vigtigt at man vælger sin SACD maskine ud fra det niveau, man vil lægge sig på det næste stykke tid. Der er nemlig ikke som med alm. CD-afspillere (pånær ganske få undtagelser) mulighed for senere at opgradere til ekstern DAC - det er hele SACD maskinen der skal skiftes ud, hvis man vil have bedre lyd.
Jeg tror ikke rigtigt på Blu-ray som lydformat. Det er dødt på forhånd. Kildefilerne er kodet i PCM og kan i nogle tilfælde allerede nu downloaded til PC og afspilles herfra. SACD er dog mere High Definition end f.eks. PCM 24 bit/192 pga. fraværet af pre-ekko i impuls gengivelsen (det er et problem der følger al PCM kodet lyd).
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 01:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
audiofreak skrev:
|
Hvis lydkvaliteten tæller, vil jeg helt klart anbefale en separat SACD afspiller, da de fleste kombi-maskiner har ofret mindre egnede kredsløb på lydsiden og kan have problemer med at digitalstøj fra video-delen hopper over i audio-delen.
Det er vigtigt at man vælger sin SACD maskine ud fra det niveau, man vil lægge sig på det næste stykke tid. Der er nemlig ikke som med alm. CD-afspillere (pånær ganske få undtagelser) mulighed for senere at opgradere til ekstern DAC - det er hele SACD maskinen der skal skiftes ud, hvis man vil have bedre lyd.
Jeg tror ikke rigtigt på Blu-ray som lydformat. Det er dødt på forhånd. Kildefilerne er kodet i PCM og kan i nogle tilfælde allerede nu downloaded til PC og afspilles herfra. SACD er dog mere High Definition end f.eks. PCM 24 bit/192 pga. fraværet af pre-ekko i impuls gengivelsen (det er et problem der følger al PCM kodet lyd).
|
|
|
som udgangspunkt ville jeg vlge en dvd aspiller, da de oftest har understøttelse for alle kanalerne __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 01:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb dog en af de gamle brugte topmodeller fra Denon, sony, onkyo marantz mm. for 5000 kan du få meget lyd.
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 07:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en Denon DVD-2900, DVD-3910, eller DVD-3930.
Begge de to førnævnte kan opgraderes til high-end performance ved et relativt lille indgreb, når man når til det punkt hvor det bare SKAL blive bedre igen.
Sidstnævnte koster lidt mere, men kan ved samme indgreb opgraderes til absolut topklasse.
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|