| Forfatter |
|
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 27 April 2009 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nysgerrig efter andre Pioneer-ejeres meninger om deres auto-eq system. Jeg har en Pio AX2i receiver og har prøvet mig lidt frem med indstillingerne og undrer mig lidt over dens MCACC funktion. Når jeg kører hele rutinen synes jeg lyden bliver ekstremt flad og tynd! Går jeg ind og ser hvad den har lavet, har den f.eks. dæmpet -6db ved 500hz på alle fronthøjttalere. Til musik lyder det virkelig som en gammel transistorradio  Kan det virkelig være rigtigt den går ind og laver så meget rod ved lyden? Men hvad siger I andre Pioneer ejere? Bruger I auto-eq'en og er I tilfredse når I sammenligner med den ikke eq'ede lyd?
|
| Til top |
|
| |
Svan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 27 April 2009 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gør brug af det på SC-LX81... Til film synes jeg det er ganske fornuftigt, men at høre musik på det er ikke til at holde ud  Dog bruger jeg heller ikke min receiver til musik...
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 27 April 2009 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svan skrev:
Jeg gør brug af det på SC-LX81... Til film synes jeg det er ganske fornuftigt, men at høre musik på det er ikke til at holde ud Dog bruger jeg heller ikke min receiver til musik...
|
|
|
Okay :) Så har du i hvert fald gjort dig lidt af de samme erfaringer som jeg! Jeg kan dog ikke helt finde ud af hvad jeg synes om det til film. Det bliver meget mere analytisk, men synes det bliver tyndt og fladt. Men samtidigt bliver det på en måde lidt mere behageligt og præcist.  Synes også det lyder voldsomt at den hos mig dæmper -6db ved 500hz. Det er jo specielt stemmer som kommer til at lide. Hvordan placerer du den medfølgende mikrofon?
|
| Til top |
|
| |
Inuuteq Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 27 April 2009 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aluu Jonas
Har du ligget den i bordet? Har prøvet det før, det hjælper at ligge den på flasken 
MVH
Inuuteq
|
| Til top |
|
| |
Andvare Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 536
|
| Sendt: 27 April 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svan skrev:
Jeg gør brug af det på SC-LX81... Til film synes jeg det er ganske fornuftigt, men at høre musik på det er ikke til at holde ud Dog bruger jeg heller ikke min receiver til musik... |
|
|
Jeg har en vsx 1018 og jeg synes også lyden er fin til film - dog løfter jeg den nederste bas + sub med 2-4 dB, men til stereo køre jeg altså "pure direct" - det synes jeg lyder klart bedst. __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 27 April 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inuuteq skrev:
Aluu Jonas
Har du ligget den i bordet? Har prøvet det før, det hjælper at ligge den på flasken 
MVH
Inuuteq |
|
|
Jeg har prøvet lidt af hvert. Sidst havde jeg skruet et bordben af bordet og placere den på dette. Bordbenet var så sat
mellem to sofapuder :)
MEn må hjem og prøve at lege lidt rundt med det. Har fundet nogle guides på avsforum til hvordan folk har opnået de bedste
resultater. Men tror det ender med at jeg holder mig fra alt det der hedder auto-eq og kun bruger auto-level funktionerne.
|
| Til top |
|
| |
Inuuteq Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2009 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Andvare
Har du prøvet med effektforstærker? Har haft AV M3 Sign. og prøvede med effektforstærker og det hjalp, fik mere bass og bliv renere lyd.
MVH
Inuuteq
|
| Til top |
|
| |
Andvare Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 536
|
| Sendt: 27 April 2009 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inuuteq skrev:
|
Til Andvare
Har du prøvet med effektforstærker? Har haft AV M3 Sign. og prøvede med effektforstærker og det hjalp, fik mere bass og bliv renere lyd.
|
|
|
nej - jeg har ikke haft den så længe og der er først fornylig jeg overhovede har lyttet stereo på den - men jeg har tænkt at fronterne skulle have deres egen effekt-fætter.
mht. dyk ved 500 hz vil jeg lige kikke på det i aften - den rykker i hvert fald en del på EQ - men det er jo også lidt ideen  __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
| Til top |
|
| |
Svan Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 27 April 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha, lyder alternativt :) Men hvordan sikrer du at selve mikrofonen ligger fladt og peger "opad"?
|
| Til top |
|
| |
Svan Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2009 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
| Haha, lyder alternativt :) Men hvordan sikrer du at selve mikrofonen ligger fladt og peger "opad"? |
|
|
Gør den heller ikke ordentligt... Men resultatet er ganske fornuftigt
|
| Til top |
|
| |
Inuuteq Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har brugt en Cola flaske  det virker.
|
| Til top |
|
| |