| Forfatter |
|
Math88 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 15 April 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej drenge!
Jeg er løbet ind i et mindre luksus problem. jeg har valgt at købe et 37" tv til stuen, og i min kådhed er det blevet en lille smule for stort. Jeg har ikke plads til min center speaker under eller over mit tv, men hvor placerer jeg den så? kan jeg placere den på siden af mit tv? altså hvis jeg skal have den under tv'et kan det lade sig gøre med en halv centimeters frirum. gør jeg dette er jeg dog i tvivl om jeg kan vinkle det tilpas så det passer med min siddeposition, og så vil tv'et hænge helt oppe under overskabet, og jeg ville egentlig gerne centrere mit tv mellem skænken og overskabet, men ødelægger det lydbilledet hvis jeg rejser den op som på billedet? jeg ser frem til jeres besvarelser, og eventuelle løsningforslag på mit "problem"
se billeder af min opsætning her: http://img259.imageshack.us/gal.php?g=img1668.jpg
de bedste hilsner
Matias
PS: jeg skal for alt i verden ikke have en ekstra center på, da alle mine udgange er taget, og alle mine sparepenge er brugt:)
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 15 April 2009 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
nederste del af skænken sænker du lige 5-10cm så er problemet løst  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
DC-Z93 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 16 April 2009 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det hele skal centreres og vinkles, så er du nok nødt til enten at hæve overskabet eller sænke underskabet som
skrevet af Pierre.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 16 April 2009 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis centeren skal fungere korrekt, skal den være meget tæt på korrekt placing over el. under TV'et. Ellers ryger hele ideen...
Du kunne prøve at køre 'ghost'center, hvor front/siderne tager sig af centersignalet (på samme måde som i alm. stereo). Det vil give et bedre resultat end en asymmetrisk placeret center. Du kunne osse sælge din nuværende center til fordel for en, der kan være på den pågældende plads.
|
| Til top |
|
| |
Math88 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg siger tusinde tak for hjælpen, omend det ikke var de svar jeg havde mest lyst til at høre:)
Jeg har besluttet mig for at købe endnu en center. tilsvarende model, og så broforbinder jeg dem, og smider en på hver side! in your face møblement!
|
| Til top |
|
| |
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du er ville til at bruge lidt penge , skulle du heller købe en højttaler der passer på hylden under tv'et.
__________________ /Brian
musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
phoeniks skrev:
| hvis du er ville til at bruge lidt penge , skulle du heller købe en højttaler der passer på hylden under tv'et. |
|
|
ja, så passer både møblement og placering
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 03:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, men en center på hver side af TV'et kan sagtens være en OK praktisk løsning. Jeg tror ikke, at man vil tænke så meget over det, når først filmen spiller .
|
| Til top |
|
| |
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Jo, men en center på hver side af TV'et kan sagtens være en OK praktisk løsning. Jeg tror ikke, at man vil tænke så meget over det, når først filmen spiller . |
|
|
det lyder somom du har prøvet med stikmodsat resultat af mig __________________ /Brian
musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår heller ikke hvorfor du ikke bare sænker din skænk de centimeter, det nu kræver. Det koster en slat maling og lidt arbejdskraft. Resultatet vil både være pænere og langt mere vellydende og endnu en bonus. Billigere  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Serritzlev Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 323
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Math88 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Pierre. jeg kan næsten ikke overskue atm skulle rykke skænk eller oveskab. det var et rent helvede sidst, pga kvaliteten af væggen, samtidig skal jeg ud og købe maling og reparere de steder mine kabelskinner har siddet på. Men hvordan kan det være at der er så stor uenighed om holdbarheden ved at køre med to centerer?
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror også en placering under tvét - men uden vinkling vil virke fornuftigt. De få graders vinkling man normalt har burde ikke spille voldsomt ind, hvorimod en off-center højtaler er en dirlig ide.. og ghost-center kræver gode fronter, samt meget central lytteplacering før det bliver godt.
Hvis der er plads, så stil den lige klos oppe under skærmen på skænken. hvis du orker så ryk skænken..
Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Math88 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har mulighed for at kile den ind under skærmen, men så skal skærmen vægmonteres så den enten flugter med over eller underskab
|
| Til top |
|
| |
Anzelz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Math88 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er der ikke nok plads. ellers havde jeg valgt den løsning i første omgang.
|
| Til top |
|
| |
Jan Eskildsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der vel kun dette tilbage: Sælg alle højttalerne og køb et par hovedtelefoner for pengene. __________________ "There's no substitute for experience".
|
| Til top |
|
| |
Math88 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
haha! et par tube surround hovedtelefoner.
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
...har du overhovedet prøvet at slå centerhøjttaleren fra i Setup på din receiver?
Det er klart den hurtigste og nemmeste løsning. Og det tager under 5 minutter at afprøve om det er tilfredstillende Og det passer med dit oprindelige indlæg:
Math88 skrev:
|
skal for alt i verden ikke have en ekstra center på, da alle mine udgange er taget, og alle mine sparepenge er brugt:)
|
|
|
Alternativt ville jeg bytte centeren til en mindre der kan være i hylden under tv'et. __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |