Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 16:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp til køb af højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
2610tommy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 April 2009 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg er meget dårlig til det med lyd, men har kigget på nogle højtalere og har nogle spørgsmål.

Det er dette: "MEGA DISCO LYDANLÆG" fra Discoworld.dk - http://www.discoworld.dk/shop/containers...

1) Er alt i det anlæg man skal bruge for at få lyd, untagen cd-afspillere? (eller skal man købe en exstra forstærker, ellers så venligst send nogle link til noget jeg kunne bruge.)

2)kan det sættes til pcen på nogen måde.(evt. link til kabel/ledning eller hvad man skal bruge)

3) Eller har i nogle meninger eller andre forslag til hvad jeg kunne købe. har cirka 5000kr. - må gerne være med god bass, hvis det kan lade sig gøre, når der kun er 5000kr. til rådighed.

Tak for hjælpen!:)

Til top Vis 2610tommy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2610tommy

Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 April 2009 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Hvor stort er det rum du skal spille i for til alt andet en 100+++m^2 ville et par "rigtige" højtalere kunne spille en del bedre.
Det eneste input forstærkeren har er jack, så hvis du kan give den noget analogt fra din computer er den gofin, men en
forforstærker ville nok være at fortrække til at styre volumen, kunne sammensætte dit udstyr osv.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 April 2009 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

1) Det der "Mega disco anlæg" mangler kun en lydkilde for at kunne spille. Dette kan være i form af en computer eller en
cd-afspiller fx.

2) kablet skal bare være et mini-jack -> RCA kabel (eller hvad der nu er indgang på sådan en PA effektforstærker) hvis du
skal have musik fra computeren (den nemme og billigste løsning)

3) Min mening er at det ville være fjollet at købe så elendigt anlæg som du har linket til ovenfor. Men skal vi rådgive dig om
hvilket alternativ du kan kigge efter, vil vi gerne vide lidt om:

Rummets størrelse, musikstil (umba umba velsagtens :)), er du villig til at købe brugt osv.

Mvh

Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 April 2009 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

Synes det ser fint ud til gildesalen eller garagen. Udseendet passer ikke rigtigt til en stue... men det er self. subjektivt.

Som en anden nævner vil et par normale gulvhøjtalere gøre det en del bedre, men det vil selvfølgelig også koste lidt mere. Kvalitet koster som bekendt.

Hvis stilen er Techno eller R'n'B og du ellers kan få det hele til at passe ind i stuen, der godt nok skal være stor, går det nok.

Det kan godt være at effektforstærkeren har volume-kontrol, men en forforstærker til vil være at foretrække, især hvis du skal have flere kilder til. F.eks. PC + CD + LP.

2610tommy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2009 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Okay...

mit værelse er cirka 20 kvm², jeg vil gerne hører techno med god bass. Lyd kvallen behøver ikke være den bedste, bare det spiller højt: ) jeg vil helst ikke købe brugt selvom jeg godt ved man ikke får så gode højtalere for 5-6000.

Men hvad skal jeg købe for at få det ""MEGA DISCO LYDANLÆG" op at køre? en forstærker? Kan i ikke være venlige at komme med nogle link til det jeg mangler.

Men kan jeg få det op at kører nu hvis jeg sætter det til min cd-afspiller eller skal jeg have en forstærker først?

tak.

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 April 2009 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Hvad med at finde noget mere jordnært nu du kun har 20 kvm at gøre godt med!!

At smide så store højttalere ind i det lokale kan jeg ikke tro giver et godt resultat.
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 April 2009 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Det er ikke sikkert at det du linker til kan spille højt inde på dit værelse. Der skal være en fornufig sammenhæng mellem højtalernes størrelse og rummet størrelse for at det spiller.

Hifiklubben har et mærke der hedder Cerwin Vega som jeg mener du bør kigge på i stedet.

Med det budget vil jeg anbefale dig at kigge på DBA. Sådan noget anlæg som du kigger efter taber meget i værdi efterhånden som kunderne vokser fra det. Se f.eks. her:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59489830

Så har du penge til overs som du evt. kan bruge på en sub... med sub kan du selv bestemme hvor meget bas der skal være (ved at skrue op/ned... eller slukke når ikke hele huset skal generes). http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59500453

PS: Det kan være svært at finde de rigtig gode tilbud på Cerwin Vega på DBA fordi mange af dem der ejer dem ikke kan stave til navnet... så vær kreativ i din søgning. 

Muttly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 April 2009 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
Hvad med at finde noget mere jordnært nu du kun har 20 kvm at gøre godt med!!

At smide så store højttalere ind i det lokale kan jeg ikke tro giver et godt resultat.

Hvem siger at det skal give et godt resultat.

I den alder er det lydstyrken som tæller, og ikke hvordan det lyder.

Der kan helt sikkert opnås 1 eller 2 resultater med sådan et Brian anlæg

1. Tinitus i svær grad.

2. Arrige naboer/ forældre ( gætter på at trådstarter er hjemmeboede) hvilket vil resultere i at 

vedkommende bliver hjemløs  

3. En altoverdøvende mudret bas.

4. Bygningsskader

5. Besøg af Politiet på grund af larm( sådan løser man det her i Jylland)

Hvis det nu er det han er blevet varm på så lad ham dog. Mennesket lærer af de fejl de begår.

Måske er der en spirrende DJ gemt i ham

Ps ironi er en god ting

Proac response3,5. Accuphase P360, Primare P 30. Audia Flight cd two+ PS auido Digital Link III DAC. Sota Sapphire mk II+sme 3009r imp+aoc9+ Dino Riaa.Harmonic Tech. Thruth Link. VDH 501 SB 3 AA DDE2.
Til top Vis Muttly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Muttly

2610tommy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2009 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

altså der står at anlægget er velejnet som et kraftigt hjemmeanlæg, og mit værelse er 20kvm². Men altså ville de der cerwin vega kunne spille lokalet op, altså så jeg til sidst ikke gider at hører på det? Jeg vil ikke have kvalitiet, men helst høj lyd og god bass.

Men altså jeg burde ikke købe disco sættet, men istedet Cerwin Vega til 1500. Så er der 3500 tilbage til en sub. Har i så nogle forslag til en?

Også ville jeg også gerne vide om HVIS jeg nu proppede disco sættet ind på mit værelse skulle jeg så bruge en exstra forstærker eller kan man godt bare bruge den effekt-forstærker som følger med? eller ville jeg slet ikke kunne holde ud at høre på det selvom jeg godt kan lide højt musik?

Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 April 2009 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Det sjove er at jo bedre højtaleren er, jo højere kan man holde ud at høre på den. En højtaler der forvrænger meget skruer
man hurtigt ned for. De højtalere du oprindeligt har tænkt på er fuldstændigt t**ser til 20m^2, men du skal selvfølgelig ikke
holde dig tilbage af os, da de fleste her inde er mere interesseret i at musikken faktisk lyder godt, i stedet for det bare er
højt!

Jeg til din "type" ville jeg klart vælge Cerwin Vega og en god kraftig effektforstærker. Det skulle du nemt kunne finde brugt
da mange i en ung alder har samme lyster som dig. Ellers er den effektforstærker du har fundet lige til at slutte en computer
til og så videre til højtalerne. Der behøves ikke mere, men de fleste ville nok vælge at smide en forforstærker mellem
computeren og effektforstærkeren.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk

2610tommy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2009 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

så du ville forslå at jeg købte disse: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59489830

også en exstra subwoofer og en exstra forstærker eller bare subwoofeR?

og kan den dette sæt sættes til pcen?

har du nogle forslag til subwoofer/forstærker.?

jackson stuart
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 12 April 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

HEJ

1. Ja, det kan godt lade sig gøre at sætte en cd afspiller til og så kører det, -MEN det er meget svært at styre lyden på sådan en pa forstærker, hvis ikke du har en forforstærker eller en dj-mixer koblet på mellem cd og forstærkeren, mit råd er derfor at købe en mixer så har du et rigtigt discoanlæg og du kan tilslutte flere lydkilder  (som eks. PC).

2. Ja , med de rigtige kabler, men stadig lettere med en mixer eller forforstærker.

3. Køb nogle mindre højtalere og suppler evt. med en subwoofer, så har du stadig mere end rigeligt bas

2610tommy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2009 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Ville det ikke være muligt uden en for-forstærker hvis jeg købte dette kabel? http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?products_id=1 8893

Altså er en forforstærker nødvendig eller kan det godt lade sig gøre uden hvis jeg bare vil have det sat til en cd-afspiller, eller kan højtalerene simpelhen ikke spille uden for-forstærker?

2610tommy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2009 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

jackson stuart skrev:

HEJ

1. Ja, det kan godt lade sig gøre at sætte en cd afspiller til og så kører det, -MEN det er meget svært at styre lyden på sådan en pa forstærker, hvis ikke du har en forforstærker eller en dj-mixer koblet på mellem cd og forstærkeren, mit råd er derfor at købe en mixer så har du et rigtigt discoanlæg og du kan tilslutte flere lydkilder  (som eks. PC).

2. Ja , med de rigtige kabler, men stadig lettere med en mixer eller forforstærker.

3. Køb nogle mindre højtalere og suppler evt. med en subwoofer, så har du stadig mere end rigeligt bas

Ville det ikke være muligt uden en for-forstærker hvis jeg købte dette kabel? http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?products_id=1 8893

Altså er en forforstærker nødvendig eller kan det godt lade sig gøre uden hvis jeg bare vil have det sat til en cd-afspiller, eller kan højtalerene simpelhen ikke spille uden for-forstærker?

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 April 2009 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Problemet er, at du ikke kan styre volumen uden en forforstærker. For dig, dine venner og dine højttaleres skyld kan det ikke anbefales at du kører uden forforstærker og bruger fx. volumekontrollen i en iPod eller computer. Det er simpelthen for risikabelt efter min mening.

Find en billig mixer - de koster ikke mere end 5-600 bobs og så er du kørende.

Desuden synes jeg, at du skal finde et par Cerwin Vega i stedet for de disko-højttalere. De spiller RIGELIG højt og de er ikke sikkert, at du behøver en subwoofer..!!
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

2610tommy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2009 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
Problemet er, at du ikke kan styre volumen uden en forforstærker. For dig, dine venner og dine højttaleres skyld kan det ikke anbefales at du kører uden forforstærker og bruger fx. volumekontrollen i en iPod eller computer. Det er simpelthen for risikabelt efter min mening.

Find en billig mixer - de koster ikke mere end 5-600 bobs og så er du kørende.

Desuden synes jeg, at du skal finde et par Cerwin Vega i stedet for de disko-højttalere. De spiller RIGELIG højt og de er ikke sikkert, at du behøver en subwoofer..!!

hvis nu jeg tog denne forstærker: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=114816

Og disse højtalere : http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=114876

Ville der så være god bass?

ville forstærkeren kunne trække højtalerne?

ville det være et bedre køb end disco højtalerne?

Skal jeg købe noget ekstra for at få det sat op ? Har jo cirka 600 mere.

Casper_LC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 April 2009 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Jeg ville prøve at finde et sæt Cerwin Vega Al 1000 de levere ok lyd og en ordentlig omgang bas.. Det kræver så bare at du finder dig en ordentlig forstærker der kan trække dem.. men så kommer du nok lidt over dit budget på 5000..

Men der ville ihvertfald være mulighed for en ordentlig omgang bas..

Til top Vis Casper_LC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_LC

2610tommy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2009 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Casper_LC skrev:

Jeg ville prøve at finde et sæt Cerwin Vega Al 1000 de levere ok lyd og en ordentlig omgang bas.. Det kræver så bare at du finder dig en ordentlig forstærker der kan trække dem.. men så kommer du nok lidt over dit budget på 5000..

Men der ville ihvertfald være mulighed for en ordentlig omgang bas..

Jeg sidder nemlig og kigger på disse cerwin vega al 1000. http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59650357

Men Kan du ikke sende mig et link til en forstærker der kan trække dem? må også gerne være brugt. tak

Casper_LC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 April 2009 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Den her forstærker brugte jeg til mine.. Den gjorde ganske godt.. har da væltet lidt ned af hyllerne..

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59453594

Men så skal du have dig en kontrol forstærker.. men det kan godt findes ret billigt..

Til top Vis Casper_LC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_LC

2610tommy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

jeg har 2400 til at finde en forstærker til Cerwin vega al-1000. har i nogle bud?

Jeg har kigget på denne her, men ved ikke om den kan klare det. : http://www.pixmania.com/dk/dk/270098/art/yamaha/hifi-forstar ker-rx-397-so.html

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes