| Forfatter |
|
greg Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg er en af den "slags", som slukker for strømmen når jeg ikke bruger mit udstyr. For miljøets og pengepungens skyld. 
Jeg har dog en mærkelig oplevelse med min PS3. Jeg kan høre den smider lyd ud, men der kommer ikke rigtig noget billed. Først efter noget tid og et par genstarter af den, kommer den frem med sådan en automatisk skærmindstillingsmenu, hvor jeg atter skal vælge HDMI m.v. Det er ligesom om den glemmer sine indstillinger, når strømmen har været fra.
Gør jeres PS3 også det?
/G
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
HVor længe er strømmen slukket? Mener den burde gemme indstillingerne på harddisken / en eller anden eeprom bootsektor, som ikke sletter når strømmen er slukket.
Kører selv min PS3 på strømspareskinne styret af receiveren = ingen strøm når der er slukket for lyden. Det giver jo mening når alt køres via HDMi ind i receiveren - så kan PS3 alligevel intet uden receiveren er tændt også.
Har aldrig mistet indstilligner på min.
Så.. who knows?
Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg slukker også min på væggen altid. Og nogle gange i perioder på flere uger. Og jeg har aldrig mistet min opsætning.
__________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
det lyder som en fejl. Din pc mister vel heller ikke indstillingerne når du slukker for den? Jeg synes mest det er tv der har tidsbegrænset hukommelse
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Mikkel Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hører også til typen som slukker på vægen hver aften - men kender ikke til det problem du desværre sidder med.
Som brasch siger - så lyder det desværre som en fejl!
Pøj-pøj med det...!
|
| Til top |
|
| |
greg Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... Særdeles mystisk. Heldigvis er den spritny. Tak for svarene, gutter.
|
| Til top |
|
| |
Claus.petersen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
greg skrev:
Hejsa,
Jeg er en af den "slags", som slukker for strømmen når jeg ikke bruger mit udstyr. For miljøets og pengepungens skyld. 
Jeg har dog en mærkelig oplevelse med min PS3. Jeg kan høre den smider lyd ud, men der kommer ikke rigtig noget billed. Først efter noget tid og et par genstarter af den, kommer den frem med sådan en automatisk skærmindstillingsmenu, hvor jeg atter skal vælge HDMI m.v. Det er ligesom om den glemmer sine indstillinger, når strømmen har været fra.
Gør jeres PS3 også det?
/G |
|
|
Jeg har haft min i godt halvanden år nu og jeg har oplevet samme fænomen 3 gange nu. Har ingen svar på hvorfor, men jeg købte den i Fona, så jeg har ikke turdet sende den til rep./check.
__________________ /Claus
May the Horse be with you...
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Chris Cornell Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 272
|
| Sendt: 14 Februar 2009 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der sidder vel et 3volts backup-batteri ligesom i en pc. Hvis et pc-batteri skal skiftes, mister BIOS alle indstillinger hver gang man slukker maskinen - Det lyder lidt som samme problem. Dog lidt underligt, når maskinen er spritny 
Det kan være at Sony har sparet batterierne væk for at overleve finanskrisen  __________________ Mit Anlæg
NAD C355 BEE, Cambridge AZUR640C, NAD T515, SONY BDP-S350, Tannoy Sensys
DC1, Philips 32PFL7762D lcd.
|
| Til top |
|
| |
greg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2009 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåh, den har kun gjort det den ene gang, så jeg håber det bliver ved det.
Tilgengæld synes jeg at opleve noget, som jeg muligvis bare ikke har set før, eller også er det kommet efter jeg har rodet lidt rundt i indstillingerne:
- Når jeg bladrer rundt i menuen på min PS3, er det ligesom om der kortvarigt kommer lidt rødt flimren i form af små prikker omkring det aktive menupunkt. Det forsvinder lynhurtigt igen, og jeg ser det ikke iøvrigt hverken ved spil eller film. Min skærm er iøvrigt en lidt ældre LG 42PC1R Plasma. Det kan være det har været sådan fra starten, men det er først nu jeg har observeret det. Har jeg sat et eller andet i skærmindstillingerne som kan forårsage dette?
/Greg
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 21 Februar 2009 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske har du aktiveret superblack/white.. som er "blacker-than-back" og whtier-than-white".. måske det giver kuk kortvarrigt? (en ad de der HDMI 1.3 features noget med xYV... blabla...)
Det eneste jeg har oplevet af "bøvl" er at jeg nogle gange ikke kan tænde med BD-remoten efter en gang "power-off". Men efter en omgang tænd via powerknappen kan den godt. Mystisk.
Måske mister den bluetooth-identifikations-nummeret eller hvad den nu bruger når den har været slukket i flere dage?
Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |