Sendt: 07 Februar 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Nu må i ikke blive gale på mig, for tråde af denne her slags bliver sikkert oprettet flere gange dagligt her på forummet. Men efter laang tids søgen efter et sæt gulvhøjtalere, uden beslutning, kunne jeg godt tænke mig at høre andre folks anbefalinger og erfaringer, da jeg nemt syntes jeg kan se mig blind i et eller andet, og desuden ikke har supermeget erfaring på området.
Så altså, jeg leder efter et sæt brugte gulvhøjtalere, til at spille sammen med min budgetreceiver fra Denon (avr-1507), som yder 7x75 watt. Jeg høre meget forskelligt musik (rock, house, reggea, pop, funk osv.) så clichéudtrykket en allroundhøjtaler, er vel egentlig det jeg søger.
Ting jeg prioriterer højt er en diskant der ikke er skinger og går i ørene, og en bas der slår på det rigtige tidspunkt.
Mit budget er ganske lavt, meget lavt (1000 kr.), men det er heller ikke en højtaler jeg skal have de næste 5-10 år, men blot noget jeg skal være glad for, indtil jeg får købt det sæt Dali Concept 10 jeg godt kunne tænke mig :)
Højtalere jeg har kigget på: Dali 109, 104, 850, 909, 8008, 808 og Jamo Classic 8 (har fundet et sæt af disse til 500 kr.)
Håber jeg kan få nogle gode råd ud af jer :)
Pft.
Kristian
|