Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 09:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Projektor: Mitsubishi HC5500 + lærred (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jonas_acj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Har set mig meget varm på ovenstående projektor, men kan slet ikke finde den til salg nogen steder i DanmarK, kan det virkelig passe. Evt. kan den også hentes i Tyskland vil jeg tro, men er der nogen, der kan smide et link til en tysk prisportal, så jeg kan se, om det overhovedet kan betale sig.

Og til sidst, så bliver mit setup sådan, at skærmen på væggen bliver knap 3.0 m bredt, og jeg vbil naturligvis gerne have et lærred at kaste det op på, men heller ikke lærreder i den størrelse har jeg kunnet finde. Og når jeg endelig finder en, koster det nærmest det samme som projektoren. Kan man ikke nøjes med et af de billigste rullelærreder som udgangspunkt? Giver det virkelig så meget mere for pengene, hvis man betaler 5 gange så meget for et lærred i samme størrelse??

Til top Vis jonas_acj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jonas_acj

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Husk at store lærreder kræver lyssstærke projektorer. Dataprojektorer er typisk lysstærke da de skal kunne bruges uden mørklægning. Disse projektorer er imidlertid elendige på alle de punkter der har betydning ved filmforevisning dvs. korrekt farvegengivelse, kontrast, sortniveau m.m.

Hvis du både vil have et stort lærred og et godt billede skal du op i 50-100.000 kr klassen for en projektor.

Ved blueray film er billedet grundlæggende så godt at man kan sidde så tæt på som 1,5 gange lærredsbredden. Så lærredet behøver ike at være så voldsomt bredt - man rykker bare tættere på for at få biograffornemmelsen.

Og at bruge et skodlærred sammen med en god projektor svarer til at spænde et par dårlige højtalere for et godt stereoanlæg

Det ser ud til at Mitsubishi HC5500 kan købes via www.screenstore.dk til 13.995

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes