Forfatter |
|
Båndsei Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle som har erfaringer med dette firma:http://http://www.connexelectronic.com/
Der kan man købe en 2x300watt forstærker med ensretter og ladelytter,samt køleplade, for 84 us dollar.Der skal betales via Paypall,hvad er det?
Forstærkeren hedder Ta3020,og er bygget over en kreds fra Tripath der styrer nogle effekttransistorer.
|
Til top |
|
|
Niels_arl Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 446
|
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Paypal er en rimelig brugt betalingsside, der benyttes meget af bl.a. ebay.
Der er ingen gebyrer, så vidt jeg husker (dvs sælger betaler dem).
Husk at der kommer 25% moms og ca. 10% told oveni (beregnet af prisen inkl fragt).
Jeg har betalt via paypal mange gange uden problemer.
|
Til top |
|
|
m@dsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger næsten ikke andet end paypal, det kan kun anbefales her fra Det var billigt for så kraftig en forstærker.
m@dsen __________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Båndsei Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for komentarerne.
Jeg blev imponeret af watt/prisforholdet,men det siger jo ikke så meget om kvaliteten.Og effekten er jo snart opgivet som til autohifi,dvs. 4 ohm eller mindre samt forvrængning op til 10%.Men det tiltaler mig at det fylder så lidt ,og er så effektivt.Så jeg er også på udkik efter strømforsyning med switchmode.Har set hypex har en på 180W.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cad audio jeg linker til ovenfor har mange switchmode forsyninger. Om der er en der passer, er så et andet spørgsmål. De har dog også et meget lille klasse D modul med 2x100 watt 4 ohm eller 4x100 watt 4 ohm (størrelsen er den samme)
|
Til top |
|
|
Båndsei Forum Bruger

|
Sendt: 10 Februar 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Havoc Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 69
|
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og det er super billigt for en forstærker der ligner Truepath meget (samme chip, lidt andet layout).
Har selv bygget amp32, amp9, amp10 og de spiller super og 3020 chippen skulle være noget at det ypperste fra Tripath.
|
Til top |
|
|
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
Sendt: 05 Juni 2009 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er muligt at viste modul er fint nok  Og der kommer flere rigtig fine og billige ting fra østen Der selvfølgelig også nogle ekstremt dygtige og ærlige mennesker som kun ønsker en god solid forretning Men nogen steder bliver der snakket om at flere af de meget billige produkter fra østen anvender billige kinesiske kopi komponenter De virker sikkert fint nok, så længe de ikke bliver belastet alt for hårdt Men indtil videre må det betegnes som rygter og spekulation Men der er vist eksempler på folk som har adskilt en flot stor elektrolyt Og hylsteret var stort set tomt, og indeni var der blot monteret en lille lyt En ting var at kapaciteten selvfølgelig var meget mindre på den lille "snydelyt", men hvad værre var at spændingen også var langt under  I disse tider kan INGEN vide sig sikre ALT kopieres, dæk osv, der er nok ingen grænser Og det kommer til landet meget hurtigt via internettet, og solgt billigt Og selv producenter som betaler for fine dyre original komponenter er uden tvivl meget opmærksomme på problemet
|
Til top |
|
|
Båndsei Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juni 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt 2 af disse forstærkermoduler fra connexelectronic,og en SMPS. fra Red Rocks i Spanien på +- 60v.Som standard giver den +- 80v. ,+- 30v samt +-12v. til aktivt filter mm.Jeg fik den leveret med ændret spænding uden merpris.Den er på 1000w kontinuerlig og 2000 w. i spidsbelastning.Filteret er en ældre model fra TELL. i Tyskland.
 ://">
Switchmode forsyningen er leveret med en blæser men det er ikke nødvendigt til almindeligt brug,den bliver ikke mere end lunken.Udgangstrinene bliver temmeligt varme ,selv ved lavt niveau,og det ene modul mutede udgangen meget ofte .Forhandleren fra Hong Kong sagde senere at de +- 60 v. var absolut maximum og at det måske ver derfor den afbrød.Jeg prøvede derefter at sætte en brokobling ind på forsyningsledningerne, men det medførte at den nu slet ikke virker mere.
Red Rocks har et class d udgangstrin som har ball. indgang samt beskedne mål :63x65x35mm. incl. køleprofil.De koster 130 eur for 2 moduler leveret med luftpost her til Danmark.De forsynes med +- 30v. og giver 200w i 8 ohm.Smps virker solid og stabil.
http://www.redrocksaudio.es/files/D200en.pdf
|
Til top |
|
|
Havoc Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 69
|
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Båndsei har du læst pdfen på 3020 chippen mht. max spænding?
Derudover hvad er kondensatorerne så dimensioneret til på ampen? Hvis de er 63v ligger du lige på grænsen.
Har du prøvet den på f.eks. 24v (printer ellere tft smps f.eks.)?
@ Musicus Jeg forstår din bekymring, men jeg har lagt mærke til at mange HK handlere netop benytter rubicon, dale o.l. for at styrke kvalitetsindtrykket hvorimod mange koreanske diy produkter benytter noname modstande, kondensatorer o.l. Connexen har nu fået fine anmeldelser på diyaudio.
V.h.
|
Til top |
|
|
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havoc skrev:
@ Musicus Jeg forstår din bekymring, men jeg har lagt mærke til at mange HK handlere netop benytter rubicon, dale o.l. for at styrke kvalitetsindtrykket |
|
|
Ja, du har 100% ret Og ja, der er gode 100% reelle kineser ting MEN, faktum er at uanset om det ligner Dale, AudioNote osv, og hvad de ellers siger det er, så ved du reelt ikke hvad det egentlig er, da kun en erfaren kender vil kunne se evt forskel på ægte og fakes Mange selvbyggere kæmper en kamp for at undgå transistor fakes Det som båndsei oplever er ret typisk for folk som har bygget forstærkere med fake transer
|
Til top |
|
|
Båndsei Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fundet fejlen i TA 3020 forstærkeren.Det er en spændingsregulering som laver en -10v som kan lægges til de 60v.Spøjs kreds, der hedder lm 2575 HNT-ADJ.Koster i DK ca 100kr.Jeg fandt den til 3,20 USD. + lev 4 USD.Firmaet jeg handlede med hedder Futurelec,og det kom 5 dage efter bestilling.
http://www.futurlec.com/index.shtml
 tp://">
|
Til top |
|
|
Heldig Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så efter skift af det kredsløb spiller den modul som den skal ?
Hvad måtte du give for din smps ?
|
Til top |
|
|
Båndsei Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
De spiller ok,men varmer lidt.Desuden bør de ikke forsynes med +-60v. men med +- 55v.Det var derfor spændingsregulatoren gik.
SMPSén koster 1800DKr.incl.fragt som koster 660 DKr.Redrocks som jeg handlede med var flinke ,da jeg skulle ændre udgangsspændingen fra 60 til 55 v.Jeg fik en mail med anvisning af det.
|
Til top |
|
|
Båndsei Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
 ">
Jeg har købt en smps fra connexelectronics på 600 w.kont. 100w. spids.
output kan reguleres 45-55v.Der er også en extra udgang på 12v.
Her er den sammen med TA3020 fra samme firma.
Smps én koster 110§ plus forsendelse,Jeg kom til at betale 220 dkr. i told .
|
Til top |
|
|