Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 16:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Kendskab til butik omdømme-service-produk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der kender til PRC-data ?  Er deres produkter med sikkerhed parellel importeret produkter ?  Hvordan med service osv....?

Man får jo denne mistanke når man ser et PANASONIC 50"PZ800 til kun 18000kr. Mod en nu pris på 25K Hos et Pana center. Et af flere gode priser hos Prc-data.

Niels_arl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Service og garanti er formentligt bedre hos Pana Center.

Et lille tanke spil: Du skulle i stedet have 3 skærme.

Pana center = 75.000 kr

PRC = 54.000 kr

Men pga PRC's ringe service m.m. var et af TV'erne værdiløst og du måtte købe et ekstra hos PRC, som intet ville refundere.

54.000 + 18.000 = 72.000 kr

Hermed havde du stadigt sparet 3000 kr forhold til Pana center.

Forudsætningerne her er, at i 1/4 af tilfældende så snyder PRC dig. Hvis du tror det er mere, skal du handle i Pana Center.

Kontroller altid pricerunner e.lign., så du ved du køber det billigste sted, i dette tilfælde 16.000 kr inkl transport.
Dette er naturligvis kun et godt sted at handle, hvis de snyder dig mindre end 1/3 af gangene - tror du de gør det?

Jeg har forøvrigt handle med PRC før helt uden problemer.

Ved ikke om de er parallel importeret, men spørg dig selv, hvor meget mere dan danske version er værd forhold til f.eks. den tyske.

Til top Vis Niels_arl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels_arl

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Februar 2009 kl. 06:52 | IP-adresse registreret  

Du kan næsten være sikker på den er paralel importeret den skærm til den pris, men skriv til dem så du er helt sikker.

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Niels_arl. Uanset om den Tyske version kan være lige så god, som den danske i brug. Så har parallel import på ingen måde min interesse.  

For hvad nu hvis tvét ikke længere er i brug, fordi skidtet er gået i stykker, eller optræder med fejl.... Så alt efter hvor det er importeret fra, kan man jo ikke være helt sikker på at div. fejl som kan ske er dækket ind. På garrenti som de er i DK. Nej nej Tyskland er ikke et uland. Men gider bare ikke døjet, som det har været set nogen er blevet udsat for. I udsendelsen BASTA tidl.  

Har ladet mig fortælle, at menu systemet ikke nødvendigvis har en dansk opsat mulighed. Ved Parallel produkter.  

Har ikke lyst til at starte en diskution. Men det er bare sådan jeg har det.

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Nu har Prc-data det også til 16K  Og pana center følger trop. Som jeg lige har fået en sms på. Hvilket jo har noget at gøre med nye modellers indtog.

Og her er afgørelsen jo entlig taget. For med samme tilbud i et pana center. Ja så er det jo givet hvor køber skal gøres.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Niels_arl skrev:

Service og garanti er formentligt bedre hos Pana Center.

Et lille tanke spil: Du skulle i stedet have 3 skærme.

Pana center = 75.000 kr

PRC = 54.000 kr

Men pga PRC's ringe service m.m. var et af TV'erne værdiløst og du måtte købe et ekstra hos PRC, som intet ville refundere.

54.000 + 18.000 = 72.000 kr

Hermed havde du stadigt sparet 3000 kr forhold til Pana center.

Forudsætningerne her er, at i 1/4 af tilfældende så snyder PRC dig. Hvis du tror det er mere, skal du handle i Pana Center.

...

Det er den mest underlige og kreative beregning jeg indtil dato har set  

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2009 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Syntes også det var et studie for sig. Ved ikke lige hvad jeg skal bruge den til.

raver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Da jeg købte mit Pana TH42-PA50E i tyskland for en del år siden ringede jeg og spurgte det lokale Pana center om garanti og rep osv.

Panasonic har da EU garanti .. så det skulle dække hele europa.. Det var det svar jeg fik og det der gjorde at jeg købte et i tyskland ..

Sparede iøvrigt næsten 7000kr. på det ! (Det var lige da det kom ud. kostede 19K i danmark og 12K i tyskland !)

Til top Vis raver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af raver

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Har handlet nogle gange hos PRC-Data, dog kun edb, og der har aldrig været problemer. De var enda flinke og hurtige til at bytte et par defekte ram-blokke.

Niels_arl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Evolator skrev:
Syntes også det var et studie for sig. Ved ikke lige hvad jeg skal bruge den til.

Chr. R. skrev:
Det er den mest underlige og kreative beregning jeg indtil dato har set  

Ja - jeg er matematisk student, og jeg var en af de få der syntes sandsynlighedsregning kunne bruges til noget.
Grundlæggende mener jeg øknomiske vurderinger bør gribes matematisk an for, at man kan træffe den bedste beslutning. Lad mig forklare min tankegang

Det er let at regne ud, hvor meget man sparer, men svært at regne ud, hvor stor risiko man tager.

I regneeksemplet vil de fleste dog mene, at PRC snyder dig mindre end 25% af gangene. Formentligt også under 1% af gangene. Eksemplet viste, at tror man PRC snyder dig mindre end 25% af gangene, så var det der, man skulle handle af de to steder.

Pointen var at kunne man spare 30% ved, at tage en 10% chance for at beløbet var spildt, så havde man gjort en god handel.

Her og nu kunne det godt være en dårlig handel, men set over et helt liv, hvor tilsvarende beslutninger blev taget hundredevis af gange, så ville det være det eneste rationelle at tage den billigste løsning for det samme produkt.

Forudsætningerne var de priser, der først blev oplyst. Nu har du muligheden for frit at vælge butik, da prisen er den samme.

Matematikken er stillet meget sort/hvidt op, den tager ikke højden for pris på irretation eller tryghed m.m.

Giver det mening ?      .... ellers lever i nok lykkeligt uden

Til top Vis Niels_arl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels_arl

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes