Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 11:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: XTZ 99.38 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1301
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Efterhånden har de fleste nordiske hifi-magasiner, udover HIFI4ALL.DK, haft mulighed for at lytte til XTZ’s højtalere. Og de har på det nærmeste stået i kø for at skamrose dem efterfølgende. Nu er turen så endelig kommet til os.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=2037&zoneid=3

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL
 
Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Det var da en fjollede ht

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A
 
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

Sig mig, er denne tråd ikke endt i den forkerte kategori? 

Nå, til dét det handler om. Jeg har igennem de seneste 2-3 måneder kigget rigtig meget på denne højtaler, da den ser utrolig spændende ud til prisen. Ud fra bestykningen og specifikationer ser den ud til at kunne nøjagtig dét jeg søger, omend jeg heller ikke forstår hvad det eksterne delefilter skal gøre godt for. Den manglende mulighed for at lyttet til den har dog holdt mig tilbage, så det var til stor glæde da jeg så at lige nøjagtig denne model var kommet til test her på siden.

Desværre har den jo åbenbart, ifølge anmeldelsen, et par mindre problemer - men det lyder ikke til at være noget, der vil være til gene for størstedelen af min musiksamling. Jeg kunne dog godt tænke mig at høre fra skribenten, hvis du har tid til at uddybe dine lytteindtryk lidt, hvordan 99.38 efter din mening arter sig ved ældre rock og metal, hvor indspilningerne ofte kan være en anelse "rodet" og rå?



__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4566
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik!

XTZ 99.38 er - som jeg skriver - en meget ærlig og "lige på" højtaler, som ikke lægger fingre i mellem. Det betyder ligeledes, at hvis der er rodet for meget med indspilningen, så bliver det også præsenteret sådan. Det kan være en ulempe, men på den anden side så hører du det blot som det er indspillet.

Mit eneste overordnede forbehold over for disse højtalere er, at de fremragende enheders potentiale ikke udnyttes fuldt ud.

Håber det svarer på dit spørgsmål.

Mvh, Mikkel  

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
mthjensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Januar 2009
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

hei

Er høyttaleren innspilt før testen. Jeg kjøpte xtz 99.36 . Var ikke fornøyd med lyden ved første lyttes test. Prøvde mange
kombinasjoner med og åpne og lukke portene bak. Bassen og sammenhengen med mellomtone samt diskant var ikke god.
Dette endrer seg når den har fått en lang innstillings tid. 50 til 100 timer. Har nå hatt høyttalerne i 1 mnd. De er ikke til og
kjenne igjen på lyden lengre. Bassen er nå i en helt annen klasse. Samt at sammenhengen med bassen og mellomtonen-
diskant har endret seg mye. Disse høyttalerne bør ikke testes før de har blitt innspilt. Er nå meget fornøyd med xtz 99.36 .
Det er den første høyttaler jeg har hatt, som har endret lyd karakter så mye etter innstillings perioden     

Mhv Michael Jensen
Til top Vis mthjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mthjensen
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Super at der endeligt kom en dansk anmeldelse af nogle XTZ højttalere.

Om man kan lide udfaldet, er så en smagssag. Men lækkert at i ser på dem med objektive øjne. Synes mange af de tidligere udenlandske reviews har været for præget af, at produktet er billigt og at man får meget for pengene.
De har ikke rigtigt rigtigt gået i dybden med højttalernes svagheder.

Det kunne være super fedt, hvis i testede et sæt af deres standerhøjttalere, som f.eks. 99.26 eller 99.25... Det så jeg i hvert fald gerne.

Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline
Indlæg: 437
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Bare et trist navn de har. XTZ 99.38 minder i mine ører lidt for meget om noget fra gamle dage, hvor det var "moderne" at bygge Zomax højttalere.
Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer
 
l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Hvordan med samle-kvaliteten? Har et High Fidelity liggende med en test af deres så vidt jeg husker første gulv-højttaler hvor der var skruer(af plast?) der ikke havde fat i kabinettet og andre ting af den slags dumme fejl.


Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4566
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!

1. Højtalerne var tilspillet før modtagelsen. Dette er et ufravigeligt krav fra vores side til producenter og importører.

2. Vedr. test af andre XTZ modeller, så må vi se hvad fremtiden bringer.

3. Hvad angår samlekvalitet, så kan der ikke sættes en finger på noget ved 99.38.

Håber det svarer på jeres spørgsmål.

Mvh, Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 413
Sendt: 22 Januar 2009 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Godt review med massere af gode indikationer hvor skoen trykker og hvor de gør det godt. Det eneste jeg mangler er en reel sammenligning med andet i klassen. Det er fint du kan sammenligne dem med højtalere til 6x prisen, men hvis ikke de taber over dem er der vel noget galt i verden   Det er lidt svært at vurdere ud fra dit review hvordan de står ift mere kendte højtalere som  B&W DM683 og DALI IKON 6-7
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk
 
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 22 Januar 2009 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

Hej Henrik!

XTZ 99.38 er - som jeg skriver - en meget ærlig og "lige på" højtaler, som ikke lægger fingre i mellem. Det betyder ligeledes, at hvis der er rodet for meget med indspilningen, så bliver det også præsenteret sådan. Det kan være en ulempe, men på den anden side så hører du det blot som det er indspillet.

Mit eneste overordnede forbehold over for disse højtalere er, at de fremragende enheders potentiale ikke udnyttes fuldt ud.

Håber det svarer på dit spørgsmål.

Mvh, Mikkel  



Hej Mikkel,

Delvist, ja Men det jeg tænker på er, om det er i en sådan grad at det er ødelæggende for musikken uanset hvad man gør, eller om vi snakker i en størrelsesorden hvor det handler om at vælge det rigtige grej at spænde for dem?


__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 22 Januar 2009 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Det er med det udenbordsfilteret, en nem indgang til digitalefiltere ala Audiolense . Her kunne en fuldt aktiv hter, med korrektion realiseres for en 20-25000.Men måske XTZ selv har noget aktivt i tankerne ?.En anden færdig løsning kunne være en lyngdorf.

 MVH

 

  

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4566
Sendt: 22 Januar 2009 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Predator skrev:
Mikkel Gige skrev:

Hej Henrik!

XTZ 99.38 er - som jeg skriver - en meget ærlig og "lige på" højtaler, som ikke lægger fingre i mellem. Det betyder ligeledes, at hvis der er rodet for meget med indspilningen, så bliver det også præsenteret sådan. Det kan være en ulempe, men på den anden side så hører du det blot som det er indspillet.

Mit eneste overordnede forbehold over for disse højtalere er, at de fremragende enheders potentiale ikke udnyttes fuldt ud.

Håber det svarer på dit spørgsmål.

Mvh, Mikkel  



Hej Mikkel,

Delvist, ja Men det jeg tænker på er, om det er i en sådan grad at det er ødelæggende for musikken uanset hvad man gør, eller om vi snakker i en størrelsesorden hvor det handler om at vælge det rigtige grej at spænde for dem?

Hej Henrik!

Jeg lyttede både til ABBA Gold og System Of A Down mens 99.38'erne var på besøg, og det klarede de rigtig godt, til trods for at det ikke er de bedste indspilninger. Faktisk lægger bassen et ret godt fundament for rytmisk musik.

Mvh, Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Ikke at det har så meget med anmeldelsen at gøre. Men nu kom jeg af med mine "nuværende" højtalere, så mon ikke der snart flytter et sæt 99.38 ind i stuen 


@André Jensen - Hvilken Lyngdorf, og hvordan havde du tænkt dig at koble den?

__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 
Niels_arl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 446
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

André Jensen skrev:
Det er med det udenbordsfilteret, en nem indgang til digitalefiltere ala Audiolense . Her kunne en fuldt aktiv hter, med korrektion realiseres for en 20-25000.Men måske XTZ selv har noget aktivt i tankerne ?.En anden færdig løsning kunne være en lyngdorf.

 MVH

God pointe, der retfærdiggøre den ellers tåbelige opbygning.

Selvom prisen er billig, se enhederme interessante nok ud til at ofre 6 forstærker kanaler

Til top Vis Niels_arl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels_arl
 
Egill
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 01 Februar 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Ett test på 99.26+subwoofers finns på http://www.hifi-musik.se/veckansartikel/2009_5.pdf

Jeg har 99.26 som surroundare (købt beg.) og dem er jeg meget fornøjd med

__________________
Mitt anleg http://www.minhembio.com/Egill
Til top Vis Egill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Egill
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 01 Februar 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Predator skrev:
Ikke at det har så meget med anmeldelsen at gøre. Men nu kom jeg af med mine "nuværende" højtalere, så mon ikke der snart
flytter et sæt 99.38 ind i stuen @<span ="bold">André Jensen </span>- Hvilken Lyngdorf, og hvordan havde du tænkt dig at koble den?


En 2200 det bliver den naturligvis ikke fuldt aktiv af. Men selv folk der ikke kan stikke en pind i en lo.. uden at ødelægge begge dele kan være med.
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 02 Februar 2009 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Egill skrev:
Ett test på 99.26+subwoofers finns på http://www.hifi-musik.se/veckansartikel/2009_5.pdf

Jeg har 99.26 som surroundare (købt beg.) og dem er jeg meget fornøjd med


Det er også en enormt attraktiv kombination, men jeg er lidt forvirret ang. hvad tanken bag dem har været, samt hvordan de adskiller sig fra 99.38. Bestykningen er jo nøjagtig den samme.


__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 02 Februar 2009 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

André Jensen skrev:
Predator skrev:
Ikke at det har så meget med anmeldelsen at gøre. Men nu kom jeg af med mine "nuværende" højtalere, så mon ikke der snart
flytter et sæt 99.38 ind i stuen @<span ="bold">André Jensen </span>- Hvilken Lyngdorf, og hvordan havde du tænkt dig at koble den?


En 2200 det bliver den naturligvis ikke fuldt aktiv af. Men selv folk der ikke kan stikke en pind i en lo.. uden at ødelægge begge dele kan være med.


Nej, jeg kunne heller ikke lige regne ud, hvordan du havde tænkt dig at det skulle fungere


__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 
RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 803
Sendt: 10 Februar 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Hej Gige synes det er godt i har valgt at teste et sæt XTZ, men jeg undrer mig stadig over at der på siden ikke er kommet en test af Aurum Cantus som faktisk er et ældre mærke og som vi har haft i dk i længere tid, samtidigt er det også et større mærke.

mvh Rasmus
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes