Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 16:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Nu er "dyret" varmt. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 17 Maj 2003 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Kim F. skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Nej , det er altså noget vrøvl, forskellen på en cd-maskine der har stået tændt i en time og en der har stået tændt i 48 timer er så stor at hvis ikke man kan høre det..........jamen så kan man sku da heller ikke høre forskel på et anlæg fra bilka og et seriøs high-end anlæg også forstår jeg ikke hvis man bruger en masse penge på dyrt hi-fi grej.

Men hvad nu hvis ens definition af god lyd netop er et anlæg som mit til 13.000 kr.? Jeg synes det er rigtig god lyd, selvom nogle herinde nok vil brække sig over det, men for mig er det god lyd, også selvom jeg ikke kan høre forskel på to cd-afspillere.

Nå det jeg egentlig ville med det indlæg har jeg glemt, og jeg kan ikke lige komme på en anden måde at forklare det, det kan være jeg vender tilbage senere med en bedre kommentar senere.. Det er sq ikke sådan når hjernen bliver ældre, og man ikke kan huske hvad man skal huske 

Jamen det er jo ikke der er spørgsmålet hvad du kan lide og ikke lide, du kan vel godt selv høre forskel på et anlæg til 13.000 kroner og et til 200.000???.

Forskellen på en opvarmet cd og en kold er nogelunde det samme.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 17 Maj 2003 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Jamen det er jo ikke der er spørgsmålet hvad du kan lide og ikke lide, du kan vel godt selv høre forskel på et anlæg til 13.000 kroner og et til 200.000???.

Forskellen på en opvarmet cd og en kold er nogelunde det samme.

Ja det skulle jeg da mene jeg kan... Nu har jeg godt nok aldrig lyttet til et i den størrelsesorden, men det håber jeg at jeg kan...

Det kan godt være du har ret, men jeg vender tilbage hvis noget pludselig slår mig.. hehe

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
SatansYngel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2003
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 17 Maj 2003 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Slipsefyr hvorfor skulle man ikke kunne sammenligne en cd-afspiller og et grafikkort, den eneste forskel der er at cdrom drev har en D/A converter, hvor grafikkortet har en vga. Lyd og billed er jo det samme hvis man bare kigger på signalet.

Det at du har arbejdet med HIFI i 20 år er godt nok et ringe argument, hvis jeg sagde jeg havde spillet guitar i 30 år og lad os sige paco de luci (en xtrem god guitarist) kun har spilet det i 5 tror jeg nok at vi overhovedet ikke kunne sammenlignes.  Hvis du er seriøs med hifi undersøger du både den tekniske og psykologiske del af musikken, hvilket jeg næppe tror du har gjort.

Lige en definition på lyd kvalitet  \|/

http://acoustics.auc.dk/research/SQRU/reswhat.htm

 

 

Til top Vis SatansYngel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SatansYngel
 
Martin N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 190
Sendt: 17 Maj 2003 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

 

 

Nu må i lige styre jer lidt 

Det er rigtigt at nogle klasse A konstruktioner er længe om at falde på plads altså de skal blive varme men det er sikkert mange gange fordi de så skide ustabile osv. Jeg ved ikke lige om man regner på arbejdes punktet med hensyn til varmen i transistoren  og det måske også er der for
men jeg betragter det som en dårlig konstruktion hvis den er så

Længe om at falde på plads.  

 

Men så vidt jeg husker så har de fleste komponenter bedre specs ved lave temperaturer end ved høje

Så grunden til at i synes det lyder bedre er sikkert fordi jeres hi-fi anlæg det forvrænger mere og det synes vi jo ind i mellem lyder godt.

Men jeg synes nu ikke rigtigt jeg kan høre den store forskel  kun på klasse A forstærker

Med hensyn til højttaler så vil jeg tror de forvrænger mere når de er blevet varme men det er der andre i forumet der ved meget mere om

 

Noget der virkeligt kan høres det er hvis luften er anderledes lufttrykket luftfugtigheden og luftens  temperatur  

Til top Vis Martin N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin N
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 17 Maj 2003 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

SatansYngel skrev:

Slipsefyr hvorfor skulle man ikke kunne sammenligne en cd-afspiller og et grafikkort, den eneste forskel der er at cdrom drev har en D/A converter, hvor grafikkortet har en vga. Lyd og billed er jo det samme hvis man bare kigger på signalet.

Det at du har arbejdet med HIFI i 20 år er godt nok et ringe argument, hvis jeg sagde jeg havde spillet guitar i 30 år og lad os sige paco de luci (en xtrem god guitarist) kun har spilet det i 5 tror jeg nok at vi overhovedet ikke kunne sammenlignes.  Hvis du er seriøs med hifi undersøger du både den tekniske og psykologiske del af musikken, hvilket jeg næppe tror du har gjort.

Lige en definition på lyd kvalitet  \|/

http://acoustics.auc.dk/research/SQRU/reswhat.htm

 

 

Hvor vil du hen med dit indlæg???.

Du kan stadig ikke sammenligne et grafkkort med en cd-afspiller, vi taler om en forbedret lyd ved kostant power på apparatet, hvilke givet vis har noget med temperaturen inde i maskinen at gøre. Hvad har det lige med et grafikkort at gøre, får du bedre billede på din skærm fordi den har stået tændt i 48 timer??, vil du være sød lige at forklare mig det??.  .

Ikke noget psykoævl please og slet ikke om musik, jeg har været musiker siden jeg var 5 år også, ikke noget aggument, men altså , helt ærligt, gør nu ikke tingene svære end de er..



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 17 Maj 2003 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Martin N skrev:

Elektronikmekaniker

 

Nu må i lige styre jer lidt 

Det er rigtigt at nogle klasse A konstruktioner er længe om at falde på plads altså de skal blive varme men det er sikkert mange gange fordi de så skide ustabile osv. Jeg ved ikke lige om man regner på arbejdes punktet med hensyn til varmen i transistoren  og det måske også er der for
men jeg betragter det som en dårlig konstruktion hvis den er så

Længe om at falde på plads.  

 

Men så vidt jeg husker så har de fleste komponenter bedre specs ved lave temperaturer end ved høje

Så grunden til at i synes det lyder bedre er sikkert fordi jeres hi-fi anlæg det forvrænger mere og det synes vi jo ind i mellem lyder godt.

Men jeg synes nu ikke rigtigt jeg kan høre den store forskel  kun på klasse A forstærker

Med hensyn til højttaler så vil jeg tror de forvrænger mere når de er blevet varme men det er der andre i forumet der ved meget mere om

 

Noget der virkeligt kan høres det er hvis luften er anderledes lufttrykket luftfugtigheden og luftens  temperatur  

Ahh, en elektromekaniker, sådan een har brændt hele 4 kovertere af i min cd afspiller, men velkommen til.

Nu taler vi om cd -afspillere og ikke forstærkere.

Jeg ved godt elektromekanikere kun går op i tekniskese spec. og mener de kan høre en masse ud fra det.

Nu forholder det sig altså sådan at hvis jeg spiller på min Denon DCD S1 maskine fra kold tilstand, så er lyden noget mere lukket, ikke særligt detaljeret osv........Når den har stået tændt i et par døgn åbner lydbilledet sig, både højde-bredde, detaljering er klasser bedre og sådan har det nu altså forholdt sig på 10 cd-maskiner jeg har haft gennem årene og de kan ikke alle være dårligt konstrueret. Om den måler dårligere fordi den er varm er jeg sådan set fløjtene ligeglad med , den spiller klart bedst når den er gennemvarm. Musikken skal sku ikke lyde som den gør fra kold tilstand, så kan jeg jo ligeså købe mig en ghettoplaster.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 670
Sendt: 18 Maj 2003 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Lige nogle spørgsmål: Er det alle cd afspillere der bliver bedre. Jeg bruger en NAD T532 DVD til 3500,- som cd-spiller fordi jeg ikke har haft råd til en rigtigt cd-afspiller endnu. tror i også at det vil hjælpe på den? Hvor varm skal den have det? Hvad med at sætte cd-spillen ovenpå forstærkeren? Så bliver den vel pæn varm efter bare en halv time?

Hvor lang tid tager en forstærker om at varme op?

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K
 
R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 972
Sendt: 18 Maj 2003 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Prøv at lægge mærke til billidet på dvd'en det blir klart bedre efter et par timers brug, det er ivert fald det jeg ser på min dvd, og det sker da også med min cd, og som slips siger klart endu mere bedre efter flere døjn.

__________________
Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
Til top Vis R.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.P. Besøg R.P.'s Websted
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 18 Maj 2003 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Anders_K skrev:

Lige nogle spørgsmål: Er det alle cd afspillere der bliver bedre. Jeg bruger en NAD T532 DVD til 3500,- som cd-spiller fordi jeg ikke har haft råd til en rigtigt cd-afspiller endnu. tror i også at det vil hjælpe på den? Hvor varm skal den have det? Hvad med at sætte cd-spillen ovenpå forstærkeren? Så bliver den vel pæn varm efter bare en halv time?

Hvor lang tid tager en forstærker om at varme op?

Nu kan jeg ikke ige hvad det er der helt gør sig gældene  , altså hvorfor det forholder sig som det gør, men varmen fra et andet appatat tror jeg ikke på virker. Men selvfølgelig vil din Nad da også spille bedre efter et par døgn.

Der er nu ingen grund til at gøre det her så svært. Sluk jeres cd maskine en times tid så den er helt kold.Tænd den, sæt jees ynglings plade på, hør den et par gange så i har vænnet jer til lyden i den. Lad cd-maskinen være tændt i en 48 timers tid og sæt så den samme cd på igen. Hør forskellen.

Svære er det altså ikke..



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 18 Maj 2003 kl. 01:55 | IP-adresse registreret  

Hej Folks!

Det er fuldstændigt korrekt, at stort set alle forstærkerkonstruktioner først yder deres optimale når de er gennemvarme.

CD spillere og forforstærkere er oftest meget længe om, at nå arbejdstemparaturen i de aktive kredsløb, derfor foretrækker mange at holde dem tændt altid.

CD maskiner og forforstærkere indeholder begge forstærkertrin, som arbejder med forholdsvis små spændinger, derfor vil strømmene også være små, hvilket igen gør, at de effekter der afsættes som varme i forstærkertrinnene er små. Igen betyder det lang opvarmingstid. Den typiske ændring fra kold til varm er dynamik og det område dynamikken optræder i. Kold fra kassen er det oftest et meget snævert frekvensafsnit der behandles tåleligt. Først efter nogle timer, begynder resten af det hørbare område, at melde sin ankomst.

Det er for så vidt logisk nok, idet modstandsværdier i opamps/konvertere er meget temparaturafhængige. Disse værdier indgår bl.a. i modkoblingssløjfer, som i høj grad bestemmer frekvensgangen på et forstærkertrin / konverter.

Man kan derfor aldrig bedømme en forstærkersCD´s performance i kold tilstand.

Som slips, har jeg også en DCDS1, der er tam og udynamisk, når den tændes. Den viser først tænder efter et par timer, efter et døgns tid sker der ikke meget mere, men det synes alligevel, at den er bedst efter flere døgn. Et er helt sikkert, de første timer er mget afgørende for den maskine, ligesom for alle andre jeg har prøvet.  

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Martin N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 190
Sendt: 18 Maj 2003 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Hallo slipsefyr eller var det ”ikke slipsefyr” du kalder dig selv jeg synes godt nok du langer ud efter alt og alle her i det her forum

Nu kan jeg se du er salgsmand så der har du jo en god baggrund for at snakke som du har forstand

Men jeg går ud fra du har sat dig lidt ind i tingene nu når du er ””musiker”” også ved du også at forvrængning er en stor del af de lyde vi alle synes lyder så godt et godt eksempel! en elguitar +forstærker og pedal

Nu ved jeg godt at man ikke direkte kan sameligne en elguitar med et hi-fi anlæg fordi det gerne skulle gengive det man har optaget som kom ud af guitarforstærkeren

 

Med hensyn til SatansYngel indlæg så synes jeg faktisk de lyder ret fornuftige i forhold til så mange andres indlæg han har tydelig hvis noget kendskab til noget data af en eller anden art og det er også en indgangs vikkel til viden om hi-fi

 

Med  hensyn til det med at en cd-spiller lyder bedre 48 timer efter den blev tænd det skal jeg ikke kunne sige

Men det jeg med stor sikkerhed kan sige at jeg vil sikkert opfatte lyden anderledes ikke at det skyldes cd-spilleren har stået tænd i 48 timer

Men mere mit humør og mine omgivelser og noget af det jeg skrev tidligere

Jeg synes tit at musikken lyder anderledes i mine øre fra dag til dag

Og så tror jeg enligt heller ikke man er i stand til at gemme et lytte indtryk af en cd i hoved i 48 timer du kan bare se hvor svært det er i A/B test

Og hvis der er en ændring så snakker vi sikkert en minimal forskel og det er sku svært at høre

 

Jeg var lidt i tvivl om jeg skulle skrive i min profil at jeg var elektronikmand   fordi folk har lidt travl med at køre en heats på folk her inde i kan bare se de produktsender der har vadet her inde de flygter fordi det er dårligt for forretningen

Men jeg synes det er lidt sønt for forumet at det er sådan fordi jeg har sku fået meget ud af det jeg har lært en del her inde fra især usxx og Mike-j

For mig at se så er der for lidt teknik her inde og for meget mudderkastning om for eksempel 

Om linn er godt eller skod

 

Men jeg har lige et spørgsmål til dig slipsefyr hvorfor kalder du dig ikke slipsefyr de flest sælger de har vel lært at man skal se pæn ud udad til når man skal ud og sælge og virke som om man har styr på det hele  også er det bare blah blah der ud af

 

Og nu ikke noget mundbæ som du skrev til SatansYngel hehe

 

Lige til sidste det kan godt være jeg tager fejl med hensyn til opvarmningen af cd-maskinen det kunne være man lige skulle undersøge nogle datablade for op-amps

Martin N

Til top Vis Martin N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin N
 
lasse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 848
Sendt: 18 Maj 2003 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Hej Alle I opvarmede diskutions deltagere.

Hvis man har lyttet til en Cd-afspiller i sådan ca. 5 år så ved man altså godt hvordan den lyder både når man er "high" og "low", man ved godt at indtrykket af musikken skifter med ens humør, men det er slet ikke det jeg skriver i starten af denne tråd, jeg skriver at uanset humør og musik valg så spiller min Cd-maskine anderledes (jeg vil sige betydelig bedre) end den har gjort de seneste 5 år. Mange gange når jeg hører musik så sidder jeg også og læser, det er en rigtig god måde at opleve hvordan anlægget virkelig spiller, her lytter man ikke efter detaljer, jeg vil næsten sige at man ikke lytter bevidst, men du har med det samme fornemmelsen af om det er rigtig eller forkert, du kan så at sige ikke snyde din underbevidsthed. Men lige en opfordring til dem der har forsøgt at bortforklarer diverse ændringer med humør og andet, lav dette eksperiment selv og skriv så lige tilbage, det er en gang bedre at diskutere noget man selv har prøvet. Som det også fremgår af mit første indlæg så troede jeg ikke at der ville være noget at hente her og at det måtte være troen der spillede folk et pus, men prøv dog at lade din Cd-afspiller stå tændt i 2 døgn og aflæg så rapport, hvis der ikke er nogen forskel så har du brugt et par kWh, men hvis der er så HURRRRRRAAAAAA, den billigste forbedring af dit anlæg du nogen sinde kommer i nærheden af, her kan alle være med. Så herefter kan vi begynde at snakke om hvorfor tingene er som de er, men vi skal da lige først have afklaret om disse mystiske ændringer kun foregår inde i hovedet på HIFI-fantaster der ikke har bedre at give sig til, eller om de kan opleves af alle uanset anlæggets beskaffenhed.

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse
 
Martin N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 190
Sendt: 18 Maj 2003 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Har ligge kiggede lidt på et datablad for opa2604 fra TI eller burr-brow 

Og den yder på flere måder dårligere ved højere temperatur ’

De fleste målinger i databladet er taget med en forsyning på +-15V ved +25 graders  og det er også der den yder sit bedste

 

Men lad os kigge lidt på Slew Rate WS temperatur  der kan man se at Slew Raten bliver dårligere ved stigende temperatur

Det vil sige at op-ampen bliver langsommer  så den med dynamikken som søren N skrev den holder vel enligt ikke her  

Og der er flere andre ting som også yder dårligere ved højere temperatur

Og der er også nogle andre parameter som går den anden vej

Jeg vil skyde på at op-ampen yder sidst bedste en 5-10 min efter den er blevet tænd

Men det er så igen ikke sikkert at vi synes det lyder godt af den grund

 

Det kan godt være jeg tager fejl i nogle af mine iagttagelser fordi jeg har sku enligt ike sat mig så skide meget ind i det og jeg er ikke ligefrem nogen ingeniør men det kan være jeg går ingeniør vejen i fremtiden det er i værtfald planen lige nu ’

Men man bliver klogere og lære noget nyt hele tiden men hvis jeg tager fejl må i meget gerne rette mæg men jeg vil gerne have en saglig begrundelse

mvh Martin N

Til top Vis Martin N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin N
 
lasse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 848
Sendt: 18 Maj 2003 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Hej Martin N

Jamen hvis man nu bare kunne måle sig til alt, men det kan man ikke når du involvere det "hørende menneske". Hvis disse data du kigger på bare skulle sendes videre til en computer og ikke ende i vores sarte HIFI-ører så kunne du sikkert bruge det til noget, men nu er vi så uforskammet flabet indrettet at der er nogle lyde vi grundlæggende godt kan lide og der er nogle vi bestemt ikke kan lide og det er desværre ikke altid det der måler godt, det fandt man ud af allerede i ’70erne hvor man kunne reducere forvrængningen til det rene ingenting, men fik det forstærkerne til at lyde bedre ? NEJ. Man har siden fundet ud af at forvrængning ikke bare er forvrængning, noget forvrængning kan til med være ønsket men bestemt ikke en anden slags, så den vej kommer vi ikke rigtigt videre.

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse
 
SatansYngel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2003
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 18 Maj 2003 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Okey jeg synes det er komiskt slipsefyren den måde du vil have folk til at tjecke deres udstyr på, et menneskes specifikke musik hukommelse er 20 sekunder og du vil have folk skal vente 48 timer. For det første vil de ikke kunne huske den oprindelige lyd og for det andet kunne ændringen i lyden lige så godt være at man ikke havde hørt musik i 48 timer.

Med hensyn til eletriske komponenter kan jeg ikke se hvorfor det skulle tage så lang tid indtil de bliver varme, det er ikke som om temperaturændring kommer til at ske lineart i 48 timer og hvis i har den placeret ovenpå jeres forstærker skulle den varme luft derfra hurtigt få varmet l**tet op. Ved i overhovedet hvor lang tid det tager for en cdafspiller at blive varm?????

Med hensyn til psykoævl er det hvad vi alle taler om konstant medmindre du mener din musiksmag er en åbenbaring fra gud (er ved at komme i tvivl), alle har deres egen lille lommelyd psykologi(nogen vil kalde det filosoli :D).

Det jeg mener med sammenligningen til et grafikkort er at de har begge et signal som så burde ændre sig med tiden til bedre/dårligere hvis de 48 timer var så vigtige.

 

Til top Vis SatansYngel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SatansYngel
 
SatansYngel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2003
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 18 Maj 2003 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Til lasse så stræber man jo ikke efter high fidelity, men er ovre i personlig musiksmag.
Til top Vis SatansYngel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SatansYngel
 
Martin N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 190
Sendt: 18 Maj 2003 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

til lasse

 hvis du læsser mine indlæg ordentligt så fremgår det også ud fra dem at  forvrængning  kan lyde godt og være en positiv ting

det andet er bare teori jeg ved godt at det der i sidste ende tæller er hvad man selv synes lyder godt

og vi har alle et ideel lyd billede som vi forstrækker jeg har ikke noget mit endnu
Til top Vis Martin N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin N
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 18 Maj 2003 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Martin N skrev:

Hallo slipsefyr eller var det ”ikke slipsefyr” du kalder dig selv jeg synes godt nok du langer ud efter alt og alle her i det her forum

Nu kan jeg se du er salgsmand så der har du jo en god baggrund for at snakke som du har forstand

Men jeg går ud fra du har sat dig lidt ind i tingene nu når du er ””musiker”” også ved du også at forvrængning er en stor del af de lyde vi alle synes lyder så godt et godt eksempel! en elguitar +forstærker og pedal

Nu ved jeg godt at man ikke direkte kan sameligne en elguitar med et hi-fi anlæg fordi det gerne skulle gengive det man har optaget som kom ud af guitarforstærkeren

 

Med hensyn til SatansYngel indlæg så synes jeg faktisk de lyder ret fornuftige i forhold til så mange andres indlæg han har tydelig hvis noget kendskab til noget data af en eller anden art og det er også en indgangs vikkel til viden om hi-fi

 

Med  hensyn til det med at en cd-spiller lyder bedre 48 timer efter den blev tænd det skal jeg ikke kunne sige

Men det jeg med stor sikkerhed kan sige at jeg vil sikkert opfatte lyden anderledes ikke at det skyldes cd-spilleren har stået tænd i 48 timer

Men mere mit humør og mine omgivelser og noget af det jeg skrev tidligere

Jeg synes tit at musikken lyder anderledes i mine øre fra dag til dag

Og så tror jeg enligt heller ikke man er i stand til at gemme et lytte indtryk af en cd i hoved i 48 timer du kan bare se hvor svært det er i A/B test

Og hvis der er en ændring så snakker vi sikkert en minimal forskel og det er sku svært at høre

 

Jeg var lidt i tvivl om jeg skulle skrive i min profil at jeg var elektronikmand   fordi folk har lidt travl med at køre en heats på folk her inde i kan bare se de produktsender der har vadet her inde de flygter fordi det er dårligt for forretningen

Men jeg synes det er lidt sønt for forumet at det er sådan fordi jeg har sku fået meget ud af det jeg har lært en del her inde fra især usxx og Mike-j

For mig at se så er der for lidt teknik her inde og for meget mudderkastning om for eksempel 

Om linn er godt eller skod

 

Men jeg har lige et spørgsmål til dig slipsefyr hvorfor kalder du dig ikke slipsefyr de flest sælger de har vel lært at man skal se pæn ud udad til når man skal ud og sælge og virke som om man har styr på det hele  også er det bare blah blah der ud af

 

Og nu ikke noget mundbæ som du skrev til SatansYngel hehe

 

Lige til sidste det kan godt være jeg tager fejl med hensyn til opvarmningen af cd-maskinen det kunne være man lige skulle undersøge nogle datablade for op-amps

Martin N

Nu er det her jo ved at køre helt af sporet i tekn.spec og rend mig i rø.....

Hvor svært kan det engeltig være, ta dog og lyt jer frem, du taler kun om teknik, hvad med at prøve at bruge dine øre?.

Og dine sammenligninger mellem forvrængerpedaler og hi-fi er helt ude i skoven.

Ja , jeg er salgsmand, men ikke inden for hi-fi og når jeg langer ud efter folk er det fordi jeg syntes det er noge vås de skriver og det vil jeg have lov at mene., det kan altså ikke nytte noget at man kommer her og påstår en masse ting uden selv at prøvet hvordan det forholder sig i i real life. Alle der tvivler på at en cd.maskine spiller bedst når  den er gennemvarm er jo netop alle dem der ikke har prøvet det...TYPISK. Jeg kender også folk der har en mening om en film de aldrig har set.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 18 Maj 2003 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

SatansYngel skrev:

Okey jeg synes det er komiskt slipsefyren den måde du vil have folk til at tjecke deres udstyr på, et menneskes specifikke musik hukommelse er 20 sekunder og du vil have folk skal vente 48 timer. For det første vil de ikke kunne huske den oprindelige lyd og for det andet kunne ændringen i lyden lige så godt være at man ikke havde hørt musik i 48 timer.

Med hensyn til eletriske komponenter kan jeg ikke se hvorfor det skulle tage så lang tid indtil de bliver varme, det er ikke som om temperaturændring kommer til at ske lineart i 48 timer og hvis i har den placeret ovenpå jeres forstærker skulle den varme luft derfra hurtigt få varmet l**tet op. Ved i overhovedet hvor lang tid det tager for en cdafspiller at blive varm?????

Med hensyn til psykoævl er det hvad vi alle taler om konstant medmindre du mener din musiksmag er en åbenbaring fra gud (er ved at komme i tvivl), alle har deres egen lille lommelyd psykologi(nogen vil kalde det filosoli :D).

Det jeg mener med sammenligningen til et grafikkort er at de har begge et signal som så burde ændre sig med tiden til bedre/dårligere hvis de 48 timer var så vigtige.

 

Jeg skal slet ikke gøre mig klog på hvordan din hukommelse er, min er ret god og jeg kan altså sagtens huske hvordan en plade lød for to dage siden, mere forkalket er jeg sku godt nok ikke.  

Jeg kan også stagtens huske hvordan mine gamle vinyl plader lød da jeg var barn og hvordan de lyder i dag på cd. Det er muligt jeg har en særlig evne her, det skal jeg ikke kunne sige, men jeg syntes det her er ligetil altså, prøv og lyt.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
SatansYngel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2003
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 18 Maj 2003 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Jeg gør mig ikke klog på ting jeg ikke har forstand på (hint) og det er blevet bevist (smut ned på et bibliotek og læs nogen bøger igennem om hukommelse), op til flere gange ved større forsøg at et menneskes hukommelse for specifik lyd kun er 20 sekunder. Hjernen snyder ofte sig selv man ser ting som ikke er der, man får deja vu, man får Dårlige "anelser" (som nogen gange passer og andre gange ikke passer) og langt flere ting end´hvad man tænker over til hverdag.

Har i aldrig oplevet hvis i har hørt et nummer 2 gange at det har lydt anderledes selvom ens opsætning UMULIGT har kunne nå at ændre sig nok på 3 minutter, nogen gange lægger man mærke til ting andre gange gør man ikke. Det eneste som ikke ændrer sig er specs, de tal lyver kun indefor måletype området.

Det er lidt forundringsværdigt at folk der har ttiltro til hastighedsmåleren i bilen, ens vække ur, den værdi man får fra lommeregneren ikke har tiltro til de tal der bliver opgivet på de enkelte komponenter. For mig at se giver det ikke nogen mening at have den opfattelse det er selektiv tro. Hvis du vil være fanget af dit eget sind så værsegod, men jeg holder mig til den skeptiske målte verden der muligvis ikke er perfekt, men langt bedre end det man selv er istand til at bedømme.

 

Jeg er desværre hellere ikke i besiddelse af 2 ens cd-aspiller 2 ens cd´er 2 ens signal kabler  og en person til at skifte tilfældigt imellem dem, så jeg kan desværre ikke teste det med en ABx test.

 

Til top Vis SatansYngel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SatansYngel
 

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes