| Sendt: 31 December 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ved at skulle overveje en ny dvd-afspiller. Men jeg er bare sådan i vildrede med hvad jeg skal vælge.
Budgettet er ikke fastlagt. Jeg har et Primare stereo system. Men at smide kr. 11000 efter en Primare dvd-afspiller er udelukket. Og det er ikke en mulighed at droppe cd-afspilleren og så bruge dvd-afspilleren til musikgengivelse i stedet.
Den skal bruges til en film i ny og næ, en sjælden koncert og en fandens masse af ungernes tegnefilm.
Så en maskine som er gedigent og solidt opbygget og med et brugerinterface så enkelt som muligt og som ikke koster femcifrede beløb.
Jeg har ikke surround sound og får det nok heller aldrig, så alle de fine 5.1 tilkoblinger er overflødige. Men den skal kunne levere en god lyd til 2-kanals koncertgengivelse.
Jeg har p.t. en ældre fladskærm med et udmærket billede, men uden HDMI indgange. Og jeg skal da nok have et bedre tv på sigt. Men ikke foreløbig. Så den skal altså kunne levere et fornuftigt billede med analog tilkobling også.
Og hvad med Blu-Ray? Er det værd at satse på nu? Jeg er klar over, at mit nuværende tv ikke kan udnytte det, men måske til senere brug? Jeg har også en PS3 på ønskesedlen. Og er den ikke fornuftig til BD-gengivelse? Men så igen. Hvis jeg begynder at anskaffe mine fremtidige film på BD i stedet for DVD. Så ville det det måske være smartere at kunne bruge afspilleren til det også?
Som I kan høre er jeg forvirret på et højere plan.
Hvad ville I vælge?
EDIT:
Og så siger min kone efter at jeg har postet indlægget, at hun gerne vil have en HD-Recorder også. Kan dette kombineres med noget af ovennævnte? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|