Forfatter |
|
dhansen666 Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 20 December 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa. Ny bruger her på sitet.
Jeg har brug for lidt info og råd inden at jeg gør noget drastisk. Sagen er den at jeg har surfet rundt for at kigge efter en
ny lampe til min projektor og faldt over beamerbulbs.com og blev fanget af deres gode priser. Efter lidt overvejelse valgte
jeg at bestille en ny lampe derfra pr. 6/12 -08. Få øjeblikke efter modtog jeg en noget sparsom bestillingsbekræftelse pr.
mail hvor der bare stod Tak for ordren, det samlede beløb er bla bla osv. Allerede d. 8/12 blev pengene trukket fra min
konto, men har dags dato stadig ikke modtaget min lampe fra dem. Jeg har sendt dem en forespørgsel på min igennem
deres website og jeg har ringet til dem tre gange, men har kun fået en tlfsvarer i røret. Mine spørgsmål er: Er der nogle som
har erfaringer med dette site? Er det juletravlhed der gør at jeg ikke har modtaget min pakke? Burde jeg melde denne sag
til politiet eller skal jeg lige slå koldt vand i blodet?
Hilsen Daniel __________________ Sanyo PLV Z5
85" Quality Screen
Panasonic DMP BD-55
Harman Kardon 970
Xbox 360
Yamaha RX-V650
Jamo E8 Series
Film skal ses i hjemmebiografen ;-)
|
Til top |
|
|
dhansen666 Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 22 December 2008 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
BUMP
__________________ Sanyo PLV Z5
85" Quality Screen
Panasonic DMP BD-55
Harman Kardon 970
Xbox 360
Yamaha RX-V650
Jamo E8 Series
Film skal ses i hjemmebiografen ;-)
|
Til top |
|
|
soffi Forum Bruger


Bruger siden: 13 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 48
|
Sendt: 22 December 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit spørgsmål, men din overskrift er temmeligt intetsigende, og der er ikke de store chancer for at der er nogen der gider klikke sig ind og kigge hvad det er, så smid en bedre overskrift på.
Håber da at du får din pære snart.
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 22 December 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
soffi skrev:
Hejsa jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit spørgsmål, men din overskrift er temmeligt intetsigende, og der er ikke de store chancer for at der er nogen der gider klikke sig ind og kigge hvad det er, så smid en bedre overskrift på.
Håber da at du får din pære snart. |
|
|
Jeg kan kun tilslutte mig... Tænk hvis alle blot skrev "hjælp" i emne, så var overskuelighed en lige så stor sjældenhed som en million på min bankkonto, og mange vil slet ikke klikke på link'et. Den eneste grund til at jeg hopper herind er for at se/konstatere at det er et nyt medlem der har lavet indlægget 
Bortset fra det, så håber jeg da virkelig at du får den pære du har bestilt og ikke mindst betalt for. Jeg kender ikke firmaet, men det ser da seriøst ud, bortset fra at deres Terms & Conditions står på hollandsk Måske pakken bare har fortabt sig i juletravlheden, eller posten har kastet sin kærlighed på den med et rutinecheck?
|
Til top |
|
|
Niels_arl Forum Bruger


Bruger siden: 13 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 446
|
Sendt: 23 December 2008 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørg efter tracking nummer, så kan du se om pakken er sendt...
Når du søger på hjemmesiden på samme pære, hvad er så "delievery time"?
|
Til top |
|
|
dhansen666 Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 23 December 2008 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, jeg kunne måske godt ha givet emnet en mere fangende titel. Min fejl.
Wymax: Ja, synes også selv at det hele ser temmelig seriøst ud mht. sitet, bare det at siden er oversat til 10-12 forskellige sprog og så vidt jeg kan se at sitet er en underside til www.projectiepaleis.nl som åbenbart er en fysisk projektor butik i Holland.
Niels_arl: Kan ikke komme i kontakt med dem, så kan ikke få fat i et tracking nummer. Delivery time dags dato siger seks dage, men de har ingen på lager.
Det mest underlige synes jeg dog bare er at de allerede trak pengene den første hverdag efter min bestilling uden at have varen på lager. Så vidt jeg ved er det kutyme at først hæve pengene den dag man sender varen, det har ihvertfald været sådan 90% af de gange jeg har købt noget over nettet. __________________ Sanyo PLV Z5
85" Quality Screen
Panasonic DMP BD-55
Harman Kardon 970
Xbox 360
Yamaha RX-V650
Jamo E8 Series
Film skal ses i hjemmebiografen ;-)
|
Til top |
|
|
Gummimand Forum Bruger


Bruger siden: 30 April 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 114
|
Sendt: 23 December 2008 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at ringe til din bank og spørg dem, det jeg mener at de op til 20 dage efter at penge et truget på din konto, kan trække dem tilbage hvis du ikke har modtaget din pakke
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 23 December 2008 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke helt stiv i det med hvornår pengene må trækkes - herhjemme er det jo sådan at forhandleren først må trække dem når varen afsendes, men jeg er ikke sikker på om denne regel også gælder i f.eks. Holland.
Jeg ville nok også forsøge at få kontakt til dem, få et tracking nummer hvis den er sendt - og hvis ikke der er sket noget inden de 20 dage (jo nok et par dage før) er gået, så ville jeg forhøre mig hos min bank om der kan gøres noget, og jo nok hive pengene tilbage hvis muligt.
|
Til top |
|
|
dhansen666 Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 23 December 2008 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er mht. banken kommet jer i forkøbet, var nede i min bank i sidste uge og vende situationen med dem. De kan ikke gøre noget i forhold til at trække pengene tilbage, det eneste de kunne gøre var at komme med transaktionsoplysninger hvis jeg skulle vælge at melde sagen til politiet. Men jeg tror at jeg forsøger mig med at sende dem en email igen og måske ringe dem op. Men må dog indrømme at jeg er ved at miste tålmodigheden lidt.
__________________ Sanyo PLV Z5
85" Quality Screen
Panasonic DMP BD-55
Harman Kardon 970
Xbox 360
Yamaha RX-V650
Jamo E8 Series
Film skal ses i hjemmebiografen ;-)
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 23 December 2008 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
soffi Forum Bruger


Bruger siden: 13 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 48
|
Sendt: 23 December 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er bare surt, havde det så bare været en dansk butik, så havde den da været inden for rækkevidde og under dansk lovgivning.
Jeg køber stort set kun i dk, jeg har prøvet at bestille et lærred fra tyskland, det blev en lang og sej omgang der endte med at jeg ikke fik mit lærred, og først hørte fra butikken da det speditionsfirma der havde lærredet havde sendt det retur jeg bestilte det derefter i en dk butik og stod dagen efter med mit lærred, siden den oplevelse har jeg faktisk kun handlet i dk.
Hvis det er visa/dankort mener jeg helt sikkert at de skal kunne trække pengene tilbage, det kan de ikke hvis det er bankoverførsel, af samme grund er bankoverførsel ikke godkendt som sikkert betalingsmiddel
|
Til top |
|
|
Niels_arl Forum Bruger


Bruger siden: 13 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 446
|
Sendt: 23 December 2008 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt arbejde Sveske
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 23 December 2008 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
dhansen666 skrev:
Jeg er mht. banken kommet jer i forkøbet, var nede i min bank i sidste uge og vende situationen med dem. De kan ikke gøre noget i forhold til at trække pengene tilbage, det eneste de kunne gøre var at komme med transaktionsoplysninger hvis jeg skulle vælge at melde sagen til politiet. Men jeg tror at jeg forsøger mig med at sende dem en email igen og måske ringe dem op. Men må dog indrømme at jeg er ved at miste tålmodigheden lidt. |
|
|
Hvis du har betalt med kreditkort, så mener jeg da, at din bank har pligt til at trække pengene tilbage. At det ikke kan lade sig gøre, ligner mere dovenskab fra deres side. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 23 December 2008 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
dhansen666 skrev:
Jeg er mht. banken kommet jer i forkøbet, var nede i min bank i sidste uge og vende situationen med dem. De kan ikke gøre noget i forhold til at trække pengene tilbage, det eneste de kunne gøre var at komme med transaktionsoplysninger hvis jeg skulle vælge at melde sagen til politiet. Men jeg tror at jeg forsøger mig med at sende dem en email igen og måske ringe dem op. Men må dog indrømme at jeg er ved at miste tålmodigheden lidt. |
|
|
Hvis du har betalt med kreditkort, så mener jeg da, at din bank har pligt til at trække pengene tilbage. At det ikke kan lade sig gøre, ligner mere dovenskab fra deres side.
|
|
|
Det er nemlig korrekt! Ved kreditkortbetalinger er man sikret gennem sin bank.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum


Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 23 December 2008 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske har vi brug for at få genopfrisket reglerne for handel på nettet? Gælder de samme regler for danske og udenlandske netbutikker? Hvis forbugeren ikke har nogen sikkerhed i denne sammenhæng er det jo dødsstødet for handel på nettet.
Hvilken korrespondance har trådstarteren haft med firmaet? reagerer de overhovedet ikke på henvendelser?
Købte for kort tid siden nogle højtalere i en svensk netbutik. Leveringstiden skulle være 12-14 dage. Efter 1 måned havde jeg stadig ikke modtaget varene. Efter en del henvendelser på mail oplyste de at varen var forsinket - og de dukkede da også op til sidst. (pengene var trukket ca 1 måned før jeg modtog varen). Under forløbet havde jeg også overvejelser om at lade banken annullere betalingen. Men det er måske ikke så enkelt som det lyder?
Er der der nogen der kan "juraen" i alt dette?
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 23 December 2008 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udenlandske sites må gerne trække beløbet før de sender varen. (Her gælder reglerne for det land man handler i) Er transaktionen udført med betalingskort, garanterer din egen bank beløbet, og kan tilbageføre, hvis der er gået for lang tid, eller de sender en mursten i pakken, i stedet for det man har bestilt.  Bruger man derimod bankoverførsel i stedet for kreditkortbetaling, kan banken ikke tilbageføre beløbet. Ikke engang hvis man har skrevet et forkert kontonummer ved overførslen. Så her skal man altså være meget vågen.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum


Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 23 December 2008 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Udenlandske sites må gerne trække beløbet før de sender varen. (Her gælder reglerne for det land man handler i)
Er transaktionen udført med betalingskort, graranterer din egen bank beløbet, og kan tilbageføre, hvis der er gået for lang tid, eller de sender en mursten i pakken, i stedet for det man har bestilt. 
Bruger man derimod bankoverførsel i stedet for kreditkortbetaling, kan banken ikke tilbageføre beløbet.
Ikke engang hvis man har skrevet et forkert kontonummer ved overførslen. Så her skal man altså være meget vågen. 
|
|
|
Forsøgte engang at at købe en dvd-afspiller i en norsk netbutik. (Mamoz) betalingen skulle være som bankoverførsel. Der da ikke skete noget i lang tid kontaktede jeg firmaet. Det viste sig at de overhovedet ikke sendte varer til Danmark (det fremgik ikke af hjemmesiden). De kunne heller ikke finde beløbet på deres konto. Sidstnævnte skyldtes at banken havde trukket transaktionsomkostningerne fra beløbet (varens pris). Her fik jeg rent faktisk banken til at tilbageføre beløbet. Så det kan altså lade sig gøre.
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 23 December 2008 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Spencer skrev:
Udenlandske sites må gerne trække beløbet før de sender varen. (Her gælder reglerne for det land man handler i)
Er transaktionen udført med betalingskort, graranterer din egen bank beløbet, og kan tilbageføre, hvis der er gået for lang tid, eller de sender en mursten i pakken, i stedet for det man har bestilt. 
Bruger man derimod bankoverførsel i stedet for kreditkortbetaling, kan banken ikke tilbageføre beløbet.
Ikke engang hvis man har skrevet et forkert kontonummer ved overførslen. Så her skal man altså være meget vågen. 
|
|
|
Forsøgte engang at at købe en dvd-afspiller i en norsk netbutik. (Mamoz) betalingen skulle være som bankoverførsel. Der da ikke skete noget i lang tid kontaktet jeg firmaet. Det viste sig at de overhovedet ikke sendte varer til Danmark (det fremgik ikke af hjemmesiden). De kunne heller ikke finde beløbet på deres konto. Sidstnævnte skyldtes at banken havde trukket transaktionsomkostningerne fra beløbet (varens pris). Her fik jeg rent faktisk banken til at tilbageføre beløbet. Så det kan altså lade sig gøre. |
|
|
De må ikke gøre det uden tilladelse fra kontoindehaveren, der trækkes fra. Den tilladelse har de så fået - tyder det på.  Nethandel var i starten også meget ustruktureret og upraktisk, hos mange firmaer. Ikke at de nødvendigvis var ude på at snyde kunderne, men måske mere havde en rodet forretningsgang, de end ikke selv kunne finde ud af.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 23 December 2008 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke den strengt juridiske formulering, men forbrugerrådet skriver
her:
Citér:
Hvis varen ikke kommer
Kontakt virksomheden. Skriv, gerne e-mail. Giv dem en rimelig frist for levering, hvorefter du anser købet for annulleret.
Har du betalt med kort skal skal din bank tilbageføre beløbet til din konto, hvis butikken ikke selv gør det. |
|
|
__________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
dhansen666 Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 23 December 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman: Jeg kan sige at jeg efter bestillingen har sendt dem en email igennem en formular på deres hjemmeside, dette resulterede bare i en automatisk svar email som jeg modtog 2 minutter efter at jeg havde udfyldt formularen. I denne email stod der der følgende:
I sidste uge forsøgte jeg at ringe til dem, ringede 3 gange på 3 forskellige tidspunkter af dagen, men det eneste jeg fik fat i var en hollandsk tlf svarer. Jeg har virkelig svært ved at se hvordan jeg skal kontakte dem når det eneste man får er standard svar på mail og en irriterende hollandsk tlf svarer i røret. Mht. det med banken, må jeg nok hellere snakke med dem igen da det lader til at flertallet herinde påstår at jeg kan få mine penge igen. Men indtil videre, tak for alle svarene. __________________ Sanyo PLV Z5
85" Quality Screen
Panasonic DMP BD-55
Harman Kardon 970
Xbox 360
Yamaha RX-V650
Jamo E8 Series
Film skal ses i hjemmebiografen ;-)
|
Til top |
|
|