Forfatter |
|
Helikopteren Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 73
|
Sendt: 15 December 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Har fået en opgave af min søster at finde dem et fladskærms TV, har søgt lidt rundt, men finder kun nogle lidt ældre topics, det kunne jo være der var sket/kommet noget nyt indenfor de sidste 3 uger :)
Kravene fra dem lyder som følgende:
Full HD
32-37"
Max 10.000kr
De er rigtig vilde med Samsungs design, og da jeg ikke er den skarpeste på dette område længere måtte jeg jo spørge eksperterne til råds
Hvilke paneler er de gode nu om dage i Samsungs modeller, og hvilke ting er "basic needs" udover HDMI og Digital Modtager? :)
//Lars Hansen __________________ Is it considered shoplifting to rape a prostitute?
Sony 32V2500 <3
|
Til top |
|
|
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
Sendt: 15 December 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Full HD i den størrelse er komplet ligegyldigt. Det bedste valg til den pris (eller hvilken som helst pris under 15.000) er Panasonic TH-42PX80. Koster under 6000 kr.
Hvis det SKAL være Samsung, har jeg desværre ingen gode råd...
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 15 December 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
mpeg4 via dvb-t er også en god ting, hvis man vil trække på boxers net fra næste år.
mvh. Per.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 December 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for forslaget, men lige et spørgsmål:
Opløsning: 1024 x 720
Den rigtige 720p er da 1368*720p ikke?
Hvad type er det der? :S
__________________ Is it considered shoplifting to rape a prostitute?
Sony 32V2500 <3
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 15 December 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helikopteren skrev:
Takker for forslaget, men lige et spørgsmål: Opløsning: 1024 x 720 Den rigtige 720p er da 1368*720p ikke? Hvad type er det der? :S |
|
|
Jeg er ikke helt sikker på hvor du vel hen, men jeg kan da oplyse at der findes 2 HDTV opløsninger: 1280*720 pixels og 1920*1080 pixels.
Og så er jeg iøvrigt 100% enig med Da-Saint! Panasonic TH-42PX80 er det suværent bedste TV under Kr. 10.000,- __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 December 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bortset fra det allerhøjest må være 37" også :)
Well det var bare fordi der står under specifikationer på det TV at det har en opløsning på 1024*768, og det undrer mig.
__________________ Is it considered shoplifting to rape a prostitute?
Sony 32V2500 <3
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 15 December 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er 10k jo ikke just et discount budget. Men mange billigere LCD produkter har stadig problemer m banding,betragtningsvinkel,gengivelse af sort og hurtigere bevægelser. Sony W4500 kunne dog være undtagelsen, og bliver mange steder rost,som et godt LCD bud. Har ikke lige styr på om det overhovedet findes under 40" ?
Ellers vil jeg bidrage i koret - opløsningen i nævnte størrelse bør ikke prioriteres. Og ja ! Panasonics PX80 er en bedre performer mht billedkvalitet,og koster kun godt det halve(http://www.dustinhome.dk/pd_5010134135.aspx) - men er altså bygget på en anden teknologi.
Men der er selvfølgelig også lige noget der hedder design og features .
|
Til top |
|
|
Graa Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 179
|
Sendt: 16 December 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Manden søger et lcd tv på max 37 tommer med full hd.
I anbefaler straks et 42 tommer plasma med lav opløsning uden de nødvendige tunere.
Hvorfor ikke bare anbefale et par Nike sko eller måske en kaffemaskine.
Jeg ville gå efter et Sony 32E4020. Fantastisk flot tv. med de nødvendige specs. efter din søsters behov, også næste år (Boxer-godkendt).
Men det er da korrekt, at du ikke vil kunne drage fordel af, at det er full-hd i denne størrelse.
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 16 December 2008 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Graa skrev:
I anbefaler straks et 42 tommer plasma med lav opløsning uden de nødvendige tunere.
Jeg ville gå efter et Sony 32E4020. Fantastisk flot tv. med de nødvendige specs. efter din søsters behov, også næste år (Boxer-godkendt).
Men det er da korrekt, at du ikke vil kunne drage fordel af, at det er full-hd i denne størrelse. |
|
|
Det er vel tilladt at hjælpe?
PX-80 fåes også i 37" og slår samtlige LCD's til under (og et godt stykke over) 10k.
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
Sendt: 16 December 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa...
Først og frememst skal vi lige vide en ting: Din søster har kun kabel-tv (i så fald hvilken udbyder og er hun det mindste interesseret i HD-tv), tagantenne, Sat eller Ip-tv?
Kan det evt. tænkes at hun kan bruge et 40" i stedet for et 37" da der ikke findes så mange i den størrelse (og de fleste typisk, efter min mening ikke har så godt billede).
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 16 December 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Graa skrev:
|
|
|
Nu gir manden jo selv udtryk for lidt famlen. Og der er desværre alt for mange som er røget i LCD-fælden pga fordomme,uvidenhed, - eller netop pga overfortolkning af opløsning- og tuner betydning . Og det er ikke fordi,at jeg for en hver pris vil fraråde LCD.
Pana80 er ikke ubetinget det rigtige valg for alle. Men det er sgu et absolut must,at ha det med i overvejelserne .
|
Til top |
|
|
Da_Saint Lukket konto

|
Sendt: 16 December 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Graa skrev:
|
|
|
Nu gir manden jo selv udtryk for lidt famlen. Og der er desværre alt for mange som er røget i LCD-fælden pga fordomme,uvidenhed, - eller netop pga overfortolkning af opløsning- og tuner betydning . Og det er ikke fordi,at jeg for en hver pris vil fraråde LCD.
Pana80 er ikke ubetinget det rigtige valg for alle. Men det er sgu et absolut must,at ha det med i overvejelserne . |
|
|
Enig med lennon! Og hvis man søger bare LIDT på nettet, vil man finde at PX80 også findes i en 37" størrelse, derfor er TV'et/serien anbefalelsesværdig/t. Og vi/jeg giver ham et rigtigt godt råd mht. Full HD, nemlig at det ikke betyder en skid i de størrelser, andet end at prisen er højere for alt med et (til dels ubrugeligt) Full HD logo. Tunere er slet ikke nødvendige. Dem kan man købe separat, nogenlunde billigt. Man skal ikke basere sit valg af tv på de tunere produktet har. Så Graa, hold inde med tuderiet hvis du ikke kan komme med et konstruktivt forslag. Det er altid nemmere at kritisere andre end at gøre noget selv. __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 December 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey igen
Mange tak for alle svarerne, dejligt at se lidt diskussion.
Jeg vil sige at vi er åbne for mange muligheder og vil foreslå dem at kigge på både 37PX80 og Sony 32E4020.
Personligt har jeg et 32V2500, og må sige selvom jeg ikke har full HD genere det mig ikke spor. Kan overhovedet ikke se forskel på mine 720p og 1080p så længe de er godt encodet :)
Flere forslag er selvfølgelig velkomne __________________ Is it considered shoplifting to rape a prostitute?
Sony 32V2500 <3
|
Til top |
|
|
Graa Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 179
|
Sendt: 17 December 2008 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
DaSaint:
Hvorfor skriver du stop tuderiet? Meget mærkeligt. Du skriver jeg skal komme med noget konstruktivt..... Læs lige mit indlæg igen. Mener jeg foreslog et Sony, men det er selvfølgelig ikke ret konstruktivt set gennem dine Pana-briller.
Lad os nu sige følgende:
Jeg vil have et pænt tv i stuen som ikke må dominere for meget (læs: ikke for stort).
Jeg har tagantenne og forventer i det nye år at skulle modtage DVB-T i MPG4.
Jeg bruger tv-et meget som monitor tilsluttet min nye bærbare med Blu-ray drev og full-hd-skærm
Jeg bruger tv-et tilsluttet min ps3-er.
Vil I udfra disse kriterier fortsat anbefale nævnte plasma Pana med extern tunerbox, scalering mv. som følge?
|
Til top |
|
|
Da_Saint Lukket konto

|
Sendt: 17 December 2008 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nævnte Pana i 37" er ikke mere dominerende end tilsvarende LCD-tv. Jo, det er tungere, men det kan man ikke se/mærke hvis det står på et bord/hænger på væggen. Design kan man altid diskutere, men Pana'en er ikke decideret grim, og kan passes ind i enhver stue.
Panas plasma kan sagtens bruges som monitor ifb.m. medie-center; til spilleri, film-kigning, osv. Bruger det selv, og der kan være lidt problemer med at få 1:1 pixelmapping til at køre ordentligt, men når man får styr på det, er der ingen probs.
Hvad angår brug af PS3, så er Pana'en bedre end en del tv derude, da den understøtter 24p ifb.m. afspilning af Blu-ray film. Og selv om den ikke er Full HD, så tegner den stadig et bedre billede end de fleste LCD-tv, uanset pris.
Skalering finder altid sted, ext. tuner eller ej. Igen: man skal ikke basere sit valg af tv på dets indbyggede tunere.
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
Til top |
|
|