| Forfatter |
|
ozzy34 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 11 December 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Sidder her og kan ikke rigtig bestemme mig for hvilken forstærker jeg skal have.
Har kig på Denon avr2808 og Harman Kardon avr255.
Kan bare ikke rigtiog finde ud af hvilken af de 2 der er BEDST I TEST, så det kunne være dejligt med noget feedback på det, da de begge jo ser lækre ud.
En anden grund er at jeg også høre en del musik i loosless format(flac) så den skulle jo også gerne kunne levere et ordenligt stereo signal.
Håber der er nogle der kan hjælpe da min pioneer vsx-lx60 er sat til salg.
Mvh
Ozzy
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 11 December 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt svært at svare på, såfremt man ikke har hørt begge. Men, umiddelbart og uhørt, ville jeg vælge Harman.
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 11 December 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hundrede procent H/K.
Har haft begge dele, og blev først rigtig tilfreds efter jeg fik H/K.
Overvej dog evt. brugt, så du kan få en mere kraftig model, det gælder både for Denon og H/K, at de mindre modeller lige har lidt nok effekt.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Shujinko Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 13 December 2008 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt en Harman/Kardon AVR255 og kan kun sige at jeg er 100% tilfreds med købet
Købte den fra ny og har ingen problemer med den, Nemt Setup og meget bruger-venlig...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Kasch Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 13 December 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er der jo også en betydelig forskel på de 2 produkter. AVR 255 kan købes for 4500 hos dustinhome.dk hvorimor Denon 2809 koster 7200, denne prisforskel må tale for HK.
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 13 December 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er der galt med din Pioneer?
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 13 December 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Whathifi har givet harman avf 255 en rigtig dårlig anmeldese
|
| Til top |
|
| |
Shujinko Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til CasperCU kan du ikke sende et link med siden den anmeldelse står på, har væert inde på siden men kan ikke finde den...!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo her http://whathifi.com/Review/Harman-Kardon-AVR-255/
ved ikke hvorfor men kan ikke lave ordentlige links i firefox
|
| Til top |
|
| |
Shujinko Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg Takker
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var så lidt, skal selv til at købe en denon avr 2808, så jeg tror jeg kigger lidt med her
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 13 December 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
mine erfaringer siger mig at denon er bedst i surround, h/k bedst i stereo. Efter som det er en surroundreceiver du kigger på er det vel denon'en? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Shujinko Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige læst anmeldelsen, vil lige starte med at sige (hvis man ikke har læst det højere oppe) at jeg har en H/K AVR 255.
Nu har jeg ikke prøvet Yamaha´s eller sony´s som de sammenligner med i testen, men jeg må sige at jeg er uenig med skribenten..
Hverken lyd fra blu-ray eller fra cd lyder det som om at AVR 255 har problemer med at performe fuldt ud, den lyder hverken ukomprimmeret eller som om den tilbageholder lyd af nogen art.
Jeg må sige at jeg er fuldt ud tilfreds med mit køb, og folk i min omgangskreds bliver stadig imponeret over den performance AVR 255 yder.
Hvis jeg dog skal sætte 1 lille finger på bæstet er det at jeg har haft lidt problemer med Dolby TRUE-HD fra min PS3 til Recieveren, Dette problem er dog blevet løst nu..
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
ozzy34 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Tak for alle de gode råd .
Jeg har nu gået i en hel anden retning og bestilt en onkyo tx-sr 806 fra tyskland til kun 5000kr.
Det er sku billigt (undskyld mit fransk).
Håber den er værd at vente på
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Shujinko skrev:
|
Jeg har lige læst anmeldelsen, vil lige starte med at sige (hvis man ikke har læst det højere oppe) at jeg har en H/K AVR 255.
Nu har jeg ikke prøvet Yamaha´s eller sony´s som de sammenligner med i testen, men jeg må sige at jeg er uenig med skribenten..
Hverken lyd fra blu-ray eller fra cd lyder det som om at AVR 255 har problemer med at performe fuldt ud, den lyder hverken ukomprimmeret eller som om den tilbageholder lyd af nogen art.
Jeg må sige at jeg er fuldt ud tilfreds med mit køb, og folk i min omgangskreds bliver stadig imponeret over den performance AVR 255 yder.
Hvis jeg dog skal sætte 1 lille finger på bæstet er det at jeg har haft lidt problemer med Dolby TRUE-HD fra min PS3 til Recieveren, Dette problem er dog blevet løst nu..
Mvh.
|
|
|
Undskyld jeg spørger herinde.. Men hvad var problemet med PS3/dolby true HD og receiveren? Var det bare det at den ikke viste selve "DOLBY TRUE HD" teskten på receiveren, når det signal blev kørt gennem den? For det gør det heller ikke på min receiver, men den skriver noget med "multichl. 7.1" istedet og som svarer til det samme..
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chromosome skrev:
Shujinko skrev:
|
Mvh.
|
|
|
Undskyld jeg spørger herinde.. Men hvad var problemet med PS3/dolby true HD og receiveren? Var det bare det at den ikke viste selve "DOLBY TRUE HD" teskten på receiveren, når det signal blev kørt gennem den? For det gør det heller ikke på min receiver, men den skriver noget med "multichl. 7.1" istedet og som svarer til det samme..
|
|
|
det gør den fordi du afspiller på PS3, der ikke kan bitstreame HD formaterne. Den kan kun sende det ud som LPCM. Derfor står det ikke i dit display. Du kan dog se hvilket format den afspiller ved at trykke info på fjernbetjeningen hvis du har sådan en __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Kenneth S. Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ozzy34 skrev:
Hej
Tak for alle de gode råd .
Jeg har nu gået i en hel anden retning og bestilt en onkyo tx-sr 806 fra tyskland til kun 5000kr.
Det er sku billigt (undskyld mit fransk).
Håber den er værd at vente på |
|
|
Rigtig godt valg! Der virkelig mange penge at spare på Onkyo i Tyskland. Kan se du har sparet 5000kr, i forhold til herhjemme, det er da også værd at tage med ;) hehe.. Tillykke med købet! __________________
If it works, don't fix it
| |
ozzy34 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
takker
|