Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 04:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Pioneer BDP-LX71 Blu-ray (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 December 2008 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Er denne maskine så noget bedre end andet blu-ray til det halve pris ?

lyden:

Lydsporet er også tro mod originalen. Dolby Digital Plus, Dolby True HD, DTS-HD High Resolution og DTS-HD Master Audio sikrer at du får lyd i studio-kvalitet. Professionelle Wolfson D/A Konvertere garanterer en fremragende lyd gengivelse. ja man kan sku hører at pioneer har gjort sig umage på dette punt den beste maskine indtilvide jeg har hørt....

Billedet:

Nyd filmkunsten i dens reneste form. Film er typisk produceret og Masteret til visning i en hastighed på 24 billeder i sekundet. BDP-LX71 lader dig se film præcis som skaberne af den havde tænkt sig, nemlig i bjergtagende 1080p opløsning, med 24 billeder per sekund. Filmen du ser bliver vist mere naturtro end nogensinde. BDP-LX71 understøtter HDMI Deep Colour for en hidtil uset palette af farver og utroligt bløde overgange. her er forskælden mellem en til 3-4000 kr maskine klart billedet klarhed over det normal osse for blu-ray den få bare sit farver frem....

Minus:

Maskine kunne godt ha været lidt hurtiger ved opstart og spring i nr ved musik...

et andet lille minus er når der er mørkt i rummet har man svært ved at se toush knapperne

på fronten... 

Link: http://www.pioneer.dk/dk/products/42/84/222/BDP-LX71/index.h tml

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 December 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

power watt skrev:

Er denne maskine så noget bedre end andet blu-ray til det halve pris?

Ikke til de to ting du fremhæver. Skal maskinen bare sende 'source direct' video ud, så kan PS3'en f.eks. gøre det ligeså godt, og TrueHD, DTS-HD MA og andet HD-lyd kan faktisk kun dekodes eller ej. Der er ingen god og mindre god måde at gøre det på. Lidt ligesom når en zip-fil med billeder på ikke resulterer i bedre billeder, selv hvis den blev pakket ud på verdens hurtigste computer.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

jeg vil gerne teste den mod ps3 på billedet siden. vær bange den taber stor .. ved minhjembio laver en stor test med rigtig mange blu-ray afspiller det blad skal jeg købe
Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 06 December 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
power watt skrev:

Er denne maskine så noget bedre end andet blu-ray til det halve pris?

Ikke til de to ting du fremhæver. Skal maskinen bare sende 'source direct' video ud, så kan PS3'en f.eks. gøre det ligeså godt, og TrueHD, DTS-HD MA og andet HD-lyd kan faktisk kun dekodes eller ej. Der er ingen god og mindre god måde at gøre det på. Lidt ligesom når en zip-fil med billeder på ikke resulterer i bedre billeder, selv hvis den blev pakket ud på verdens hurtigste computer.

lyden kan godt have betydning, det kommer an på hvordan receiveren behandler PCM i forhold til bitstreams, der har været talrige eksempler på at selv dyre av receivere laver fejl i/eller helt kører uden om bass management systemet

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 December 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Ja, det kan godt lyde forskelligt alt efter resten af udstyret, men er tingene lavet ordentligt, så bør begge slags dekodning give samme muligheder for bass management osv., og der kan ikke ændres på det faktum, at selve dekodningen kun kan foretages på én måde. Hvis man vil have alle mulighederne Blu-ray-formatet giver, så skal dekodningen foregå i afspilleren, og så må man jo købe udstyr derudover, som er designet ordentligt.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 06 December 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Ja, det kan godt lyde forskelligt alt efter resten af udstyret, men er tingene lavet ordentligt, så bør begge slags dekodning give samme muligheder for bass management osv., og der kan ikke ændres på det faktum, at selve dekodningen kun kan foretages på én måde. Hvis man vil have alle mulighederne Blu-ray-formatet giver, så skal dekodningen foregå i afspilleren, og så må man jo købe udstyr derudover, som er designet ordentligt.

enig, men mon ikke de fleste af problemerne efterhånden er afløst, men personligt ville jeg nok også sende bitstream hvis jeg havde muligheden, alene for at undgå potentielle fejl på det område. De ekstra muligheder blu ray formatet kan give er ikke rigtigt noget jeg pt skal bruge til noget som helst. Den eneste fordel jeg kan se ved de nye profiles (so far) er implementeringen af netvæk, det burde have været på fra start til fw updates.

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2008 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

jeg ved bare hvad jeg ser på mit udstyr tag det ikke i tal .plus der må værer forskæld på det man putter rundt om printpladerne det giver mere stabillite med alu chassis som osse giver udslag i lyd og billedet

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

hehe pioneer vinder over denon i den nye test for blu-ray afspiller ikke stort men den tag alle 9 andre blu-ray med strom eks sony 350 er den 100% bedre i lyd og billedet

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2008 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

sjovt blad nr 2 fra hemmabio skriver at pioneer lx71 er klar best til kører alm dvd film ? og de siger denon 3800BD og pioneer lx71 er lige gode .og sony s350 vinder til beste pris  

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 December 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Du skulle kikke på lillebror til LX71, nemlig 51FD:

http://www.pioneer.dk/dk/products/42/84/222/BDP-51FD/specs.h tml

Den skulle være meget tæt på LX71 - især som Blu-ray over HDMI, men til en noget lavere pris - under 4000.

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2008 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Andvare skrev:

Den skulle være meget tæt på LX71 - især som Blu-ray over HDMI, men til en noget lavere pris - under 4000.

måske tæt og langt fra på flere punter front har ikke truch kapper og oven på kanten er ikke lavet så flot som LX71 og hvis man kikker på video converter er der stor forskæld plus jeg tro der osse forskæld på lyden ikke meget men det helheden så gør den bedre ... men så kommer sprøvemålet er den 3000 kr mere vær ????? jeg skal ikke værer dommer men sjovt de tag 71 test mod andre end 51 ???

http://www.youtube.com/watch?v=4lfh38uF1fk

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

power watt skrev:
Andvare skrev:

måske tæt og langt fra på flere punter front har ikke truch kapper og oven på kanten er ikke lavet så flot som LX71 og hvis man kikker på video converter er der stor forskæld plus jeg tro der osse forskæld på lyden ikke meget men det helheden så gør den bedre ... men så kommer sprøvemålet er den 3000 kr mere vær ????? jeg skal ikke værer dommer men sjovt de tag 71 test mod andre end 51 ???

ja sørme - jeg kan godt se at der er noget med billedechipen - det var bare over på recorder.dk - der er en tråd om LX71, hvor der var en sammenligning... og den sagde ikke noget om det .

DIY-tønde

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Andvare skrev:
power watt skrev:
Andvare skrev:

ja sørme - jeg kan godt se at der er noget med billedechipen - det var bare over på recorder.dk - der er en tråd om LX71, hvor der var en sammenligning... og den sagde ikke noget om det .

men der er ikke meget forskælden på HDMI mellem 71 & 51 har jeg hørt men jeg kører jo component kabel som jeg har fået skået efter mål med dyrer stik på

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

power watt skrev:

men der er ikke meget forskælden på HDMI mellem 71 & 51 har jeg hørt men jeg kører jo component kabel som jeg har fået skået efter mål med dyrer stik på

Jeg har kun set på HDMI og også kun som filmafspiller - jeg har idag også component mellem dvd of prokjekter, men skifter til HDMI når den kommer inden for døren - jeg kom lige til at bestille en 51 i aftes...

DIY-tønde

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Andvare skrev:
power watt skrev:

Jeg har kun set på HDMI og også kun som filmafspiller - jeg har idag også component mellem dvd of prokjekter, men skifter til HDMI når den kommer inden for døren - jeg kom lige til at bestille en 51 i aftes...

okey lyder sku iorden håber den lever op til dit forbrug

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes