Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 21:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Lydproblemer med Denon avr 1909 og PS3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
andje00
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 29 November 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har netop anskaffet mig en Denon AVR 1909 surroundreceiver. Og jeg glæder mig især til at kunne se mine bluray film på min Playstation 3 med TrueHd lyd. Men jeg kan ikke rigtigt få lyden til at virke ordentligt.

Hvis jeg bruger min dvdafspiller er der ingen problemer, og receiveren registrerer fint om det er dolby digital eller dts osv. der sendes afsted fra dvdafspilleren. Men når jeg afspiller noget fra min Ps3 kan jeg udelukkende få receiveren til at skrive "multi ch in 7.1" i displayet. Det er lige meget om jeg sender dolby digital, dts, truehd eller lyd fra en musik cd afsted til receiveren. Jeg kan kun få den til at registrere "multi ch in 7.1". Der kommer lyd ud til alle højttalere, men jeg går ikke ud fra at "multi ch in 7.1" giver den mest optimale kvalititet.

Er der nogen der ved hvordan problemet skal løses? Jeg bruger hdmi kabel og jeg kan som sagt godt få lyd ud til alle højttalerne, men kun i multi ch in 7.1 format

Til top Vis andje00's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andje00

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 November 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Sakset fra avsforum
"Q. Why isn't the Dolby TrueHD / DTS-MA light turning on when I play a Blu Ray on my PS3?? I set up everything correctly but all is says is "MULTICH IN". What the heck does that mean?

A. The PS3 cannot bitstream the new hi-definition audio codecs: Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, and DTS-HD and DTS-MA. You will NEVER EVER see the "Dolby TrueHD" or "DTS-MA" light up on the receiver when using a PS3 as your only Blu Ray player.

In order to hear these new codecs from the PS3, the PS3 must decode them internally and output them as Multichannel PCM (also sometimes referred to as MPCM or LPCM). Make sure that you change your PS3 audio settings to enable multichannel PCM output (please refer to the PS3's instructions or the PS3 sections of AVSForum for specific questions on the PS3).

Please refer to the PS3 FAQ, and scroll down to the “AUDIO SETTINGS” section:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1058533

If you have set everything up correctly, the Denon display will light up as "MULTICH IN", indicating that you are receiving multichannel PCM. If you hit "Status" on the Denon, the display should say something like "PCM 48kHz 3/2/.1" indicating that you are receiving 5.1 channel PCM (3 fronts / 2 surrounds / .1 LFE track).

You can also check the info on the PS3 to verify that it is outputting the correct soundtrack. Note that sometimes a Blu Ray will default to the standard DD/DTS track, so you might have to manually select the TrueHD/DTS-MA soundtrack.

If you want to disable the tone controls and any processing, you can hit the "DIRECT" button on the Denon remote, and the display will now read "MULTICH DIRECT". This is exactly analagous to the "DIRECT" vs "STEREO" modes for listening to 2-channel music, like that from a CD. You can still enable Audyssey EQ'ing when listening in "MULTICH DIRECT" mode, but all other processing options (like tone control) are disabled."

Fandt det her i denne faq http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1050097

Er selv lidt lun på denne forstærke som alternativ til onkyo og sony..

Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 November 2008 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Skal hjem og lege med min nye Denon 3808 og se hvordan det fungere med min PS3 idag.

Men som jeg så forstår det:

Sæt PS3 til "PCM" og IKKE "bitstream"?

Og selvfølgelig vælge om det skal være Dolby TRUE-HD, DTS MASTER osv... på den blu-ray film, man afspiller i PS3`en.

Når man vælger bitstream på PS3 siger den også at det ikke er sikkert at alle lyde vil komme rigtigt igennem, eller noget lyd vil gå tabt, eller noget i den stil, men er det ikke kun hvis ens receiver ikke kan modtage hele signalet, Dolby TRUE-HD, DTS MASTER osv?!, som en 1909 og 3808 burde kunne klare! Eller har receiveren ikke nogen indflydelse på signalet fra ens PS3 den vej rundt, hvis i forstår?

Mvh. Chromosome

Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

Yoda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 30 November 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

PS3 kan IKKE bitstreame over HDMI. Den har aldrig kunnet og den kommer aldrig til at gøre det. Bitstream kan den kun via den optiske udgang, og et optisk kabel kan ikke bære mere end 2 kanaler ukomprimeret eller 6.1 kanaler komprimeret.

En PS3 kan til gengæld fint dekode samtlige HD lydformater og sende dem videre til receiveren som ukomprimeret PCM via HDMI. I praksis betyder det ikke en pind, om du dekoder i afspilleren eller i receiveren. Lyden er den samme! Eneste forskel er, at du ikke får receiveren til at skrie noget fancy i displayet. Der står - som du har opdaget - bare "multichannel", og det er også korrekt, for det er det, den modtager.

Skal du bruge dekoderne i receiveren, så kræver den en blu-ray afspiller, der kan bitstreame over HDMI.

Jeg har selv præcis samme setup (PS3 og Denon 1909), og tro mig: det ER rigtigt nok sat op, hvis du har din PS3 til LPCM og din receiver skriver Multichannel 7.1 i displayet. Så er det HD-lyd, du hører (hvis du har valgt det på filmen naturligvis).

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 November 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt at den ikke kan bitstreame hd-lyd over hdmi, men svjv. går det fint med de kvalitetsmæssigt lavere alm. dts osv.

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes