| Sendt: 23 November 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Første løsning er at du slet ikke bruger dine ADP-350'ere!
Du sælger dem til mig
Nej spøg til side, så skal du altså være klar over at det er nogle super bagkanaler du der har fået fat i!
Det med at de er dipole kræver ikke noget specielt af din forstærker - det giver dig bare en betydelig surroundsound.
En dipol højtaler virker kort sagt som 2 højtalere i en - og i en surroundopsætning giver det en meget mere homogen oplevelse.
mht opsætningen, så skal de sidde på siddevæggen ud for din lytteposition, og ca 60-90cm over dit hoved.
ADP-350-modellen kan jeg som skrevet kun anbefale, jeg havde selv et sæt for ca 5 år siden, og deres evne til at "forsvinde" i lydbilledet (positivt ment) var fænomonal.
Jeg skiftede til Miller & Kreisler 150-serien (http://tinyurl.com/6e4rgo) som dengang kostede ca 7500kr pr bagkanal - men så er de også tripole, og giver endnu bedre sammenhæng bagved og gengiver endnu flere små detaljer.
Så hold du fast på dine ADP-350'ere - som kostede ca 1800kr/stk i Hifiklubben i '99.
Og hvis du en dag alligevel vil af med dem - så send en PB - min kammerat som købte mine, kan godt bruge et ekstra sæt til en 7.1 opsætning
|