Emne: Indtryk fra Hifi og Surround 2008 ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 15 November 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ville lige skrive et par ord om min oplevelse af udstillingen i år.
Det er vel 8-9 gang jeg har været på udstillingen, og der var da mange udstillere i år, men mit umiddelbare indtryk var at der var færre besøgene end eks. sidste år, dejligt for mig/os som går rundt og lytter, men det må være knapt så godt for udstillerne, er det mon krisen der kan begynde at mærkes på hifiområdet?
Nå men, jeg startede på 3 sal og bevægede mig ned ad gennem hotellet som jeg plejer, og jeg ikke gider ikke umiddelbart at beskæftige mig med der hvor der var dårlig lyd, hvilket der desværre var en klar overrrepræsentation af.
Nå, men rummet med Montana og Plinius lød faktisk meget godt, bassen var som den plejer svær at få styr på i de små rum, men resten lød ret godt. Det lød også ret godt os Jumon Audio med Respons højttalerene og hos ? med Wilson Audio og Audio Research selv om der blevet spillet Norah Jones.
Hos SP Technology var der også godt lyd, meget "in your face" og måske en smule skinger til tider.
Hos Holm Acoustic kom jeg ikke ind til den lukkede demo, men var forbi naboværelset hvor der blev spiller på et par Dynaudio hvor dele filteret var pillet ud og erstattet med et digitalt Holm Acoustic forforstærker/DA etc. "maskine", meget imponerende, og der blev afspillet forskellen mellem når der var korrigeret på enhederne og når de så spillede ukorrigeret, ingen af delene var ikke min livret lydmæssigt, men det var meget nemt at høre forskel.
Ved godt at jeg ikke ville nævne de steder hvor det lød dårligt, men engang imellem kan det godt undre at man tager nogle højttalere med som "alle" ved ikke kan fungere i et rum på de ca. 10-12 kvm som de fleste af rummene på 1,2 og 3 sal er.
Nu når er vi er i brokkehjørnet, så er det altså utroligt at man stadig skal høre Mark Knopfler og Lofgren rigtigt mange steder, kom nu med noget nyt.
Der var der ihvertfald én som havde, tror det var AV Precision som spillede Within Temptation, Black Symphony koncerten?, det var en fed oplevelse jeg blev siddende til en 3-4 numre.
I stue etagen var den helt klart bedste lyd Peak og Holfi, hold da kæft det multi surround setup spillede godt, jeg havde dog ike den optimale plads så der kom lidt rigelig lyd fra baghøjtalerne, men kan godt forestille mig at det har lydt godt hvis man har siddet et bedre sted, damn det var i orden, men heller ikke nogle helt billige højttalere. Et andet sted som var meget positivt har hos Rega som spillede på et sæt 2 vejs højtalere, R1?, til 4K for et sæt, de spillede rigtigt godt.
Så tak for en blandet pose bolscher og vi ses jo nok næste år.
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 15 November 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Hej
Det er vel 8-9 gang jeg har været på udstillingen, og der var da mange udstillere i år, men mit umiddelbare indtryk var at der var færre besøgene end eks. sidste år, dejligt for mig/os som går rundt og lytter, men det må være knapt så godt for udstillerne, er det mon krisen der kan begynde at mærkes på hifiområdet?
Nå men, jeg startede på 3 sal og bevægede mig ned ad gennem hotellet som jeg plejer, og jeg ikke gider ikke umiddelbart at beskæftige mig med der hvor der var dårlig lyd, hvilket der desværre var en klar overrrepræsentation af.
Nå, men rummet med Montana og Plinius lød faktisk meget godt, bassen var som den plejer svær at få styr på i de små rum, men resten lød ret godt. Det lød også ret godt os Jumon Audio med Respons højttalerene og hos ? med Wilson Audio og Audio Research selv om der blevet spillet Norah Jones. Hos SP Technology var der også godt lyd, meget "in your face" og måske en smule skinger til tider. Hos Holm Acoustic kom jeg ikke ind til den lukkede demo, men var forbi naboværelset hvor der blev spiller på et par Dynaudio hvor dele filteret var pillet ud og erstattet med et digitalt Holm Acoustic forforstærker/DA etc. "maskine", meget imponerende, og der blev afspillet forskellen mellem når der var korrigeret på enhederne og når de så spillede ukorrigeret, ingen af delene var ikke min livret lydmæssigt, men det var meget nemt at høre forskel.
Ved godt at jeg ikke ville nævne de steder hvor det lød dårligt, men engang imellem kan det godt undre at man tager nogle højttalere med som "alle" ved ikke kan fungere i et rum på de ca. 10-12 kvm som de fleste af rummene på 1,2 og 3 sal er. Nu når er vi er i brokkehjørnet, så er det altså utroligt at man stadig skal høre Mark Knopfler og Lofgren rigtigt mange steder, kom nu med noget nyt. Der var der ihvertfald én som havde, tror det var AV Precision som spillede Within Temptation, Black Symphony koncerten?, det var en fed oplevelse jeg blev siddende til en 3-4 numre.
I stue etagen var den helt klart bedste lyd Peak og Holfi, hold da kæft det multi surround setup spillede godt, jeg havde dog ike den optimale plads så der kom lidt rigelig lyd fra baghøjtalerne, men kan godt forestille mig at det har lydt godt hvis man har siddet et bedre sted, damn det var i orden, men heller ikke nogle helt billige højttalere. Et andet sted som var meget positivt har hos Rega som spillede på et sæt 2 vejs højtalere, R1?, til 4K for et sæt, de spillede rigtigt godt.
Så tak for en blandet pose bolscher og vi ses jo nok næste år. |
|
|
Hvad har Holfi iøvrigt med Peak Consult at gøre ? Er det tilfældigheder der bringer disse sammen eller mener Holfi at Peak Typhoeus er deres reference på Deres grej?
Skal lige tilføje at jeg ikke var tilstede på messen __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 15 November 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal nok snarere ses som et rent dansk produceret system hos Holfi idet de også have den danske Bergmann pladespiller. Om kablerne var danske ved jeg dog ikke. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Hej
Nå, men rummet med Montana og Plinius lød faktisk meget godt, bassen var som den plejer svær at få styr på i de små rum, men resten lød ret godt. Det lød også ret godt os Jumon Audio med Respons højttalerene og hos ? med Wilson Audio og Audio Research selv om der blevet spillet Norah Jones. Hos SP Technology var der også godt lyd, meget "in your face" og måske en smule skinger til tider. Hos Holm Acoustic kom jeg ikke ind til den lukkede demo, men var forbi naboværelset hvor der blev spiller på et par Dynaudio hvor dele filteret var pillet ud og erstattet med et digitalt Holm Acoustic forforstærker/DA etc. "maskine", meget imponerende, og der blev afspillet forskellen mellem når der var korrigeret på enhederne og når de så spillede ukorrigeret, ingen af delene var ikke min livret lydmæssigt, men det var meget nemt at høre forskel.
Ved godt at jeg ikke ville nævne de steder hvor det lød dårligt, men engang imellem kan det godt undre at man tager nogle højttalere med som "alle" ved ikke kan fungere i et rum på de ca. 10-12 kvm som de fleste af rummene på 1,2 og 3 sal er. Nu når er vi er i brokkehjørnet, så er det altså utroligt at man stadig skal høre Mark Knopfler og Lofgren rigtigt mange steder, kom nu med noget nyt. Der var der ihvertfald én som havde, tror det var AV Precision som spillede Within Temptation, Black Symphony koncerten?, det var en fed oplevelse jeg blev siddende til en 3-4 numre.
Så tak for en blandet pose bolscher og vi ses jo nok næste år. |
|
|
Forøvrigt, er dit indtryk taget over en kam. Synes der mangler en del profilerede mærker som burde indgå i katagorien "messens bedste lyd" eller havde du ikke meget tid. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
Sendt: 15 November 2008 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Music4life:
jeg synes det lyder som en logisk kortslutning:
Hvordan kan du mene at noget burde kandidere til være messens bedste lyd - når du skriver at du ikke var til stede?
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ulrikmm skrev:
Hej Music4life:
jeg synes det lyder som en logisk kortslutning:
Hvordan kan du mene at noget burde kandidere til være messens bedste lyd - når du skriver at du ikke var til stede?  |
|
|
Fordi jeg ikke var til stede, kan det da godt undre at andre mærker ikke bliver nævnt, når jeg kigger på udstillerlisten. Det må jeg vil gerne undre mig over . For så vil jeg sige at mange udstillere ikke har haft optimale lytterum. Men der kommer jo nok flere messedeltagere der mener noget helt andet.
Udstillerlisten her:
ArtSound 3A Reference Leben Avantgarde Acoustic Reimyo TW Acustic Michell Whest Lyra Koetsu Air Tight AN Kondo My Sonic Lab Musical Surroundings Qsonix
FreQuence Acoustic Force Music Hall Phonar Xavian Mundorf Wavecor WBT ScanSpeak Peerless Vifa Hypex PCA
GamuT ”GamuT El Superiores Acoustic Transducers” “GamuT Worm Holes Speaker cables” “GamuT Amplifiers and CD’s”
HeadAudio Firestone Audio Grace Design Grado AKG Shure Sennheiser The ButtKicker iBasso Vincent Audio Qables BeyerDynamic Ultimate Ears Westone Ultrasone
HiFiFreaks Focal Audiolab Densen
High End Sound Armour Home Electronics Audiophiles HIFI Produkte Audiostatic Amazon Audio Cartridge Man Herron Audio Jorma LAMM Opera Loudspeakers Origin Live PSB Speakers Rossner & Sohn Shelter Trichord Research Tri-planar Unison Research
HNPC HiFi Import Gemme Audio Siltech Triode Corporation Ltd.
High-Performance Audio Montana Olympia Plinius Bertram Straight Wire PurePower Penaudio
HighSound ApS OEHLBACH Supra ProfiQ Bertram
HiFi Klubben Denon DALI Van Den Hul B&W Lyngdorf Audio
Holm Acoustic Holm Acoustic
JUMON JAS audio Silversonic Soundstring Voodoo Cable Pathos Acoustics Respons Loudspeakers CODA Technology Tang Band højttaler enheder
Schmidt Audio CD-Drev: Theta – Miles/Macbook CD-Afspiller: Theta Miles DA-Konverter: Red Wine Audio – Isabellina Forforstærker: Red Wine Audio – Isabellina Effektforstærker: Red Wine Audio – Signature 70.2 Højtalere: Podium Sound Model 0.5 Kabler: Egen tilvirkning
StreamTech Logitech Linn Martin Logan Netgear Sumoh
StudioSound Scalemod Audio Spectron SP Technology Loudspeakers NuForce StarSound Audience RME QualityScreen Quality Screen filmlærreder OS Screen filmlærreder Mitsubishi projektor Panasonic projector
2H Audio & Audionord AB Audio Research Wilson Audio Krell
|
Dynaudio Dynaudio højttalere.
Pioneer Pioneer hifi og surround Kuro Holfi Holfi audio
Peak Consult Peak Consult high end højttalere.
Argento Argento kabler.
Bergmann Bergmann Audio
Tekni-Fi Parasound Harbeth Grado Jolida Wireworld Planar Project
Tone Elektronik Jamo Klipch
Interceptor Audio DPS Ayre Bladelius Cayin Martin Logan
Tape Connection DLS Audioquest Monitor Audio Musical Fidelity
HiFi Team Work Vincent Dynavox
Exotic Audio AcousticPlan(forstærkere) Art Audio(forstærkere) Audiaz(højttalere) Helius Designs(tone-arme) KR Audio(forstærkere og radiorør) Music Reference(forstærkere & radiorør) NBS(Kabler) ZYX(Pick-upper) Spendor (Højttalere)
Medlyd/Bigture/AV Precision Sim2 Halcro Bolzano Stewart lærreder OPPO Samsung Eichmann cables and plugs Jean Marie Reynaud Laverdin Technologies Tempel Rega Roth Solid Tech
Streamtech Linn Logitech Martin Logan NETGEAR SUMOH
Dynamax Accuphase Ayon Audio JBL
Vassago Cardas Audio Aero The Transfiguration Rogue Audio Tron Avid Vienna Vienna Aluline AVI Avalon Pass Labs Audia VPI Yter Cables Velodyne TP Audio Finite Elemente
Omega Audio Neeper Accuphase Audiomagic Clic Gato Audio Grado Kimber Cable Marantz MM Vision Mediecentre Streaming NAS
Scala HiFi Loewe Pioneer DVDO Crestron Kaleidescape Runco LINN CLIC Philips Pronto (kontrolsystem) Stealth Acoustics
HiFi4all
nerds
T3
Gear
High Fidelity |
ArtSound 3A Reference Leben Avantgarde Acoustic Reimyo TW Acustic Michell Whest Lyra Koetsu Air Tight AN Kondo My Sonic Lab Musical Surroundings Qsonix
FreQuence Acoustic Force Music Hall Phonar Xavian Mundorf Wavecor WBT ScanSpeak Peerless Vifa Hypex PCA
GamuT ”GamuT El Superiores Acoustic Transducers” “GamuT Worm Holes Speaker cables” “GamuT Amplifiers and CD’s”
HeadAudio Firestone Audio Grace Design Grado AKG Shure Sennheiser The ButtKicker iBasso Vincent Audio Qables BeyerDynamic Ultimate Ears Westone Ultrasone
HiFiFreaks Focal Audiolab Densen
High End Sound Armour Home Electronics Audiophiles HIFI Produkte Audiostatic Amazon Audio Cartridge Man Herron Audio Jorma LAMM Opera Loudspeakers Origin Live PSB Speakers Rossner & Sohn Shelter Trichord Research Tri-planar Unison Research
High-Performance Audio Montana Olympia Plinius Bertram Straight Wire PurePower Penaudio
HighSound ApS OEHLBACH Supra ProfiQ Bertram
HiFi Klubben Denon DALI Van Den Hul B&W Lyngdorf Audio
Holm Acoustic Holm Acoustic
JUMON JAS audio Silversonic Soundstring Voodoo Cable Pathos Acoustics Respons Loudspeakers CODA Technology Tang Band højttaler enheder
Schmidt Audio CD-Drev: Theta – Miles/Macbook CD-Afspiller: Theta Miles DA-Konverter: Red Wine Audio – Isabellina Forforstærker: Red Wine Audio – Isabellina Effektforstærker: Red Wine Audio – Signature 70.2 Højtalere: Podium Sound Model 0.5 Kabler: Egen tilvirkning
StreamTech Logitech Linn Martin Logan Netgear Sumoh
StudioSound Scalemod Audio Spectron SP Technology Loudspeakers NuForce StarSound Audience RME QualityScreen Quality Screen filmlærreder OS Screen filmlærreder Mitsubishi projektor Panasonic projector
2H Audio & Audionord AB Audio Research Wilson Audio Krell
|
Dynaudio Dynaudio højttalere.
Pioneer Pioneer hifi og surround Kuro Holfi Holfi audio
Peak Consult Peak Consult high end højttalere.
Argento Argento kabler.
Bergmann Bergmann Audio
Tekni-Fi Parasound Harbeth Grado Jolida Wireworld Planar Project
Tone Elektronik Jamo Klipch
Interceptor Audio DPS Ayre Bladelius Cayin Martin Logan
Tape Connection DLS Audioquest Monitor Audio Musical Fidelity
HiFi Team Work Vincent Dynavox
Exotic Audio AcousticPlan(forstærkere) Art Audio(forstærkere) Audiaz(højttalere) Helius Designs(tone-arme) KR Audio(forstærkere og radiorør) Music Reference(forstærkere & radiorør) NBS(Kabler) ZYX(Pick-upper) Spendor (Højttalere)
Medlyd/Bigture/AV Precision Sim2 Halcro Bolzano Stewart lærreder OPPO Samsung Eichmann cables and plugs Jean Marie Reynaud Laverdin Technologies Tempel Rega Roth Solid Tech
Streamtech Linn Logitech Martin Logan NETGEAR SUMOH
Dynamax Accuphase Ayon Audio JBL
Vassago Cardas Audio Aero The Transfiguration Rogue Audio Tron Avid Vienna Vienna Aluline AVI Avalon Pass Labs Audia VPI Yter Cables Velodyne TP Audio Finite Elemente
Omega Audio Neeper Accuphase Audiomagic Clic Gato Audio Grado Kimber Cable Marantz MM Vision Mediecentre Streaming NAS
Scala HiFi Loewe Pioneer DVDO Crestron Kaleidescape Runco LINN CLIC Philips Pronto (kontrolsystem) Stealth Acoustics
HiFi4all
nerds
T3
Gear
High Fidelity | __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
Sendt: 16 November 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis ham, der rent faktisk var der ikke syntes at det lød godt, kan han vel ikke lade kandidere til messens bedste lyd....
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ulrikmm skrev:
Hvis ham, der rent faktisk var der ikke syntes at det lød godt, kan han vel ikke lade kandidere til messens bedste lyd.... |
|
|
Var du der ? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 16 November 2008 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne vi ikke få nogle indtryk
fra messen...denne tråd er jo smuttet....
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2008 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Jesper Juul skrev:
Hej Ville lige skrive et par ord om min oplevelse af udstillingen i år. Det er vel 8-9 gang jeg har været på udstillingen, og der var da mange udstillere i år, men mit umiddelbare indtryk var at der var færre besøgene end eks. sidste år, dejligt for mig/os som går rundt og lytter, men det må være knapt så godt for udstillerne, er det mon krisen der kan begynde at mærkes på hifiområdet? Nå men, jeg startede på 3 sal og bevægede mig ned ad gennem hotellet som jeg plejer, og jeg ikke gider ikke umiddelbart at beskæftige mig med der hvor der var dårlig lyd, hvilket der desværre var en klar overrrepræsentation af. Nå, men rummet med Montana og Plinius lød faktisk meget godt, bassen var som den plejer svær at få styr på i de små rum, men resten lød ret godt. Det lød også ret godt os Jumon Audio med Respons højttalerene og hos ? med Wilson Audio og Audio Research selv om der blevet spillet Norah Jones. Hos SP Technology var der også godt lyd, meget "in your face" og måske en smule skinger til tider. Hos Holm Acoustic kom jeg ikke ind til den lukkede demo, men var forbi naboværelset hvor der blev spiller på et par Dynaudio hvor dele filteret var pillet ud og erstattet med et digitalt Holm Acoustic forforstærker/DA etc. "maskine", meget imponerende, og der blev afspillet forskellen mellem når der var korrigeret på enhederne og når de så spillede ukorrigeret, ingen af delene var ikke min livret lydmæssigt, men det var meget nemt at høre forskel. Ved godt at jeg ikke ville nævne de steder hvor det lød dårligt, men engang imellem kan det godt undre at man tager nogle højttalere med som "alle" ved ikke kan fungere i et rum på de ca. 10-12 kvm som de fleste af rummene på 1,2 og 3 sal er. Nu når er vi er i brokkehjørnet, så er det altså utroligt at man stadig skal høre Mark Knopfler og Lofgren rigtigt mange steder, kom nu med noget nyt. Der var der ihvertfald én som havde, tror det var AV Precision som spillede Within Temptation, Black Symphony koncerten?, det var en fed oplevelse jeg blev siddende til en 3-4 numre. I stue etagen var den helt klart bedste lyd Peak og Holfi, hold da kæft det multi surround setup spillede godt, jeg havde dog ike den optimale plads så der kom lidt rigelig lyd fra baghøjtalerne, men kan godt forestille mig at det har lydt godt hvis man har siddet et bedre sted, damn det var i orden, men heller ikke nogle helt billige højttalere. Et andet sted som var meget positivt har hos Rega som spillede på et sæt 2 vejs højtalere, R1?, til 4K for et sæt, de spillede rigtigt godt. Så tak for en blandet pose bolscher og vi ses jo nok næste år. |
|
|
Forøvrigt, er dit indtryk taget over en kam. Synes der mangler en del profilerede mærker som burde indgå i katagorien "messens bedste lyd" eller havde du ikke meget tid. |
|
|
Næhh, det har faktisk sin helt naturlige årsag, hvis du lagde mærke til skrev jeg allerede i starten at jeg ville fouksere på det positive ved messen, og ikke så meget på hvilke som lød dårligt, så "you do the math"
Og mange af dem på listen som du har cuttet og pastet ind var i praksis umulige at høre eks. Neeper som havde et pænt banner stående bagerst i det ene rum, men ingen højttalere så vidt jeg kunne se, der skulle man over i Omega butikken for at høre dem, det samme gjaldt Accuphase, de havde to produkter som stod inden i den store hal. __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2008 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Music4life skrev:
Jesper Juul skrev:
Hej Ville lige skrive et par ord om min oplevelse af udstillingen i år. Det er vel 8-9 gang jeg har været på udstillingen, og der var da mange udstillere i år, men mit umiddelbare indtryk var at der var færre besøgene end eks. sidste år, dejligt for mig/os som går rundt og lytter, men det må være knapt så godt for udstillerne, er det mon krisen der kan begynde at mærkes på hifiområdet? Nå men, jeg startede på 3 sal og bevægede mig ned ad gennem hotellet som jeg plejer, og jeg ikke gider ikke umiddelbart at beskæftige mig med der hvor der var dårlig lyd, hvilket der desværre var en klar overrrepræsentation af. Nå, men rummet med Montana og Plinius lød faktisk meget godt, bassen var som den plejer svær at få styr på i de små rum, men resten lød ret godt. Det lød også ret godt os Jumon Audio med Respons højttalerene og hos ? med Wilson Audio og Audio Research selv om der blevet spillet Norah Jones. Hos SP Technology var der også godt lyd, meget "in your face" og måske en smule skinger til tider. Hos Holm Acoustic kom jeg ikke ind til den lukkede demo, men var forbi naboværelset hvor der blev spiller på et par Dynaudio hvor dele filteret var pillet ud og erstattet med et digitalt Holm Acoustic forforstærker/DA etc. "maskine", meget imponerende, og der blev afspillet forskellen mellem når der var korrigeret på enhederne og når de så spillede ukorrigeret, ingen af delene var ikke min livret lydmæssigt, men det var meget nemt at høre forskel. Ved godt at jeg ikke ville nævne de steder hvor det lød dårligt, men engang imellem kan det godt undre at man tager nogle højttalere med som "alle" ved ikke kan fungere i et rum på de ca. 10-12 kvm som de fleste af rummene på 1,2 og 3 sal er. Nu når er vi er i brokkehjørnet, så er det altså utroligt at man stadig skal høre Mark Knopfler og Lofgren rigtigt mange steder, kom nu med noget nyt. Der var der ihvertfald én som havde, tror det var AV Precision som spillede Within Temptation, Black Symphony koncerten?, det var en fed oplevelse jeg blev siddende til en 3-4 numre. I stue etagen var den helt klart bedste lyd Peak og Holfi, hold da kæft det multi surround setup spillede godt, jeg havde dog ike den optimale plads så der kom lidt rigelig lyd fra baghøjtalerne, men kan godt forestille mig at det har lydt godt hvis man har siddet et bedre sted, damn det var i orden, men heller ikke nogle helt billige højttalere. Et andet sted som var meget positivt har hos Rega som spillede på et sæt 2 vejs højtalere, R1?, til 4K for et sæt, de spillede rigtigt godt. Så tak for en blandet pose bolscher og vi ses jo nok næste år. |
|
|
Forøvrigt, er dit indtryk taget over en kam. Synes der mangler en del profilerede mærker som burde indgå i katagorien "messens bedste lyd" eller havde du ikke meget tid.
|
|
|
Næhh, det har faktisk sin helt naturlige årsag, hvis du lagde mærke til skrev jeg allerede i starten at jeg ville fouksere på det positive ved messen, og ikke så meget på hvilke som lød dårligt, så "you do the math"
Og mange af dem på listen som du har cuttet og pastet ind var i praksis umulige at høre eks. Neeper som havde et pænt banner stående bagerst i det ene rum, men ingen højttalere så vidt jeg kunne se, der skulle man over i Omega butikken for at høre dem, det samme gjaldt Accuphase, de havde to produkter som stod inden i den store hal. |
|
|
Ok, men det lyder lidt som om at man slår et stort tapet op, lokker kunderne ind og giver dem en ordentlig narresut! . Hvor mange på opslaget var egentligt repræsenteret ?. Her stopper mine iindlæg for at der ikke går for meget "Off topic" som jeg nok desværre allerede har gjort. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
Sendt: 16 November 2008 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Næhh, det har faktisk sin helt naturlige årsag, hvis du lagde mærke til skrev jeg allerede i starten at jeg ville fouksere på det positive ved messen, og ikke så meget på hvilke som lød dårligt, så "you do the math"  |
|
|
Også larmende tavshed herfra.
Men det var enormt hyggeligt!
vH pH
|
Til top |
|
|
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 400
|
Sendt: 16 November 2008 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var der. Og den messe vil jeg huske for et system . Holfi & Peak Consult rummet med bergman pladespiller og Argento kabler på.... det lød i mine øre sindsygt godt, Jeg sad næsten i sweetspot , og jeg havde en ret fantastisk oplevelse.
Syntes at demoen var rigtig god. og multikanalteorien fungerede meget fint i praksis da Peter Holstein satte Kraftwerk på og noget kormusik i 5 kanaler... wow me like
Samtidig lød musikken også flot over pladespilleren, især det ene koncertnummer der vidst var indspillet med i 45 istedet for 33

hvis her Holstein kunne skrive hvilke plader han brugte på messen ville det være lækkert.
hva var der ellers..... hmm det glemte jeg næsten
jo rent umiddelbare lød følgende ting ikke værst
for at nævne et par
B&W 801 D med Tact lød ok...... men Dire Straits !!!!!
Dynaudio med Mcintosh var der fin holografi i
Plinius & Montana tilbød fin lyd
Musical Fidelity & Monitor Audio... en fin lille 2 vejs
AVI ideen var god
En skuffelse var Wilson Audio Sophia 2 som nok ville lyde ganske anderledes i et bedre rum... samt Gamut 2 vejs..... som dog var meget flotte
Det var lidt indtryk fra mig ..... og det var ikke alt jeg fik lyttet til
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2008 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMAJ skrev:
Jeg var der. Og den messe vil jeg huske for et system . Holfi & Peak Consult rummet med bergman pladespiller og Argento kabler på.... det lød i mine øre sindsygt godt, Jeg sad næsten i sweetspot , og jeg havde en ret fantastisk oplevelse.
Syntes at demoen var rigtig god. og multikanalteorien fungerede meget fint i praksis da Peter Holstein satte Kraftwerk på og noget kormusik i 5 kanaler... wow me like
Samtidig lød musikken også flot over pladespilleren, især det ene koncertnummer der vidst var indspillet med i 45 istedet for 33

hvis her Holstein kunne skrive hvilke plader han brugte på messen ville det være lækkert.
hva var der ellers..... hmm det glemte jeg næsten
jo rent umiddelbare lød følgende ting ikke værst
for at nævne et par
B&W 801 D med Tact lød ok...... men Dire Straits !!!!!
Dynaudio med Mcintosh var der fin holografi i
Plinius & Montana tilbød fin lyd
Musical Fidelity & Monitor Audio... en fin lille 2 vejs
AVI ideen var god
En skuffelse var Wilson Audio Sophia 2 som nok ville lyde ganske anderledes i et bedre rum... samt Gamut 2 vejs..... som dog var meget flotte
|
|
|
Ja, Peak Typheous spiller fremragende (70000Euro) - De er lidt dyre
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=68477&K W=Music4life __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
Sendt: 16 November 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMAJ skrev:
|
|
|
Tænk hvor forskellige vi kan være , jeg syntes at Gamuts 2 vejs højtalere var vildt imponerende, det var lige LYDEN for mig og klart den bedste oplevelse jeg havde der inde ( men 250000 kr for den opstilling de havde er desværre mere end jeg har råd til ).
Det var første gang jeg var der og blev overrasket ( og skuffet ) over at det er små værelser anlæggene er opstillet i.
Neeper var noget at det jeg tog der ind for at hører og blev vildt skuffet over at der kun var et banner med højtalerne på . at de så åbenbart stod i noget der hedder omega rummet havde jeg ingen anelse om 
AVI var også noget af det jeg var kommet for at hører og konceptet er fint nok , lyden var ok prisen taget i betragtning men selve højtalerne var grimme og så manglede jeg Jensen ( eller en anden salgs mand ) der kunne fortælle lidt om systemet.
Alt ialt havde jeg en hyggelig eftermiddag i hovedstaden , men var der ikke helt så længe som jeg gerne ville da konen til sidst åbenlyst så ud til at kede sig så jeg måtte tage hende med på bog messen bag efter så hun også fik lidt ud af dagen  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
SMAJ skrev:
|
|
|
Tænk hvor forskellige vi kan være , jeg syntes at Gamuts 2 vejs højtalere var vildt imponerende, det var lige LYDEN for mig og klart den bedste oplevelse jeg havde der inde ( men 250000 kr for den opstilling de havde er desværre mere end jeg har råd til ).
Det var første gang jeg var der og blev overrasket ( og skuffet ) over at det er små værelser anlæggene er opstillet i.
Neeper var noget at det jeg tog der ind for at hører og blev vildt skuffet over at der kun var et banner med højtalerne på . at de så åbenbart stod i noget der hedder omega rummet havde jeg ingen anelse om 
AVI var også noget af det jeg var kommet for at hører og konceptet er fint nok , lyden var ok prisen taget i betragtning men selve højtalerne var grimme og så manglede jeg Jensen ( eller en anden salgs mand ) der kunne fortælle lidt om systemet.
Alt ialt havde jeg en hyggelig eftermiddag i hovedstaden , men var der ikke helt så længe som jeg gerne ville da konen til sidst åbenlyst så ud til at kede sig så jeg måtte tage hende med på bog messen bag efter så hun også fik lidt ud af dagen  |
|
|
Ja det er sjovt så forskellig en opfattelse man kan have, og nu havde jeg sådan set "lovet" ikke at kommentere der hvor der var dårlig lyd, men sådan en "godbid" kan jeg ikke se overhørig ;-). Gamuts højttalere var, efter min mening, dem der producerede klart den ringeste lyd til prisen på hele udstillingen, det lød mildt sagt ganske rædselsfuldt, der var ingen dybde, det var skarpt og skingert, og det lød faktisk som om det var defekt. __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 16 November 2008 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var rigtig mange mærker/forhandlere jeg savnede, og mange udstillere havde kun et begrænset sortiment med. Lyden var desværre de fleste steder urimelig dårlig, og dermed skulle man tro at udstillerne hellere ville tale med de besøgende, end at stå og lytte på de dårlige demonstrationer der generalt prægende udstillingen. Kun ca. 5 steder formåede jeg at få en snak med udstiller, og det var tilgengæld alle pengene værd.
Der er ingen tvivl om at Holfi/Peak Consult/Bergman/Argento (et rent dansk setup) bød på udstillingens suverænt bedste lyd. Derimod er det overraskende at kunne konstatere at flere udstillere i den grad troede deres super udstyr kunne spille optimalt i de langfra optimale omgivelser.
Jeg havde desuden sat næsen op efter et par gode handler, men der var f.eks. ikke en eneste stand der solgte kvalitets Cd'er i et større udvalg.
En samlet karakter herfra vil ligge på under middel, men fik da alligevel brug for hele åbningstiden om lørdagen. __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Der var rigtig mange mærker/forhandlere jeg savnede, og mange udstillere havde kun et begrænset sortiment med. Lyden var desværre de fleste steder urimelig dårlig, og dermed skulle man tro at udstillerne hellere ville tale med de besøgende, end at stå og lytte på de dårlige demonstrationer der generalt prægende udstillingen. Kun ca. 5 steder formåede jeg at få en snak med udstiller, og det var tilgengæld alle pengene værd.
Der er ingen tvivl om at Holfi/Peak Consult/Bergman/Argento (et rent dansk setup) bød på udstillingens suverænt bedste lyd. Derimod er det overraskende at kunne konstatere at flere udstillere i den grad troede deres super udstyr kunne spille optimalt i de langfra optimale omgivelser.
Jeg havde desuden sat næsen op efter et par gode handler, men der var f.eks. ikke en eneste stand der solgte kvalitets Cd'er i et større udvalg.
En samlet karakter herfra vil ligge på under middel, men fik da alligevel brug for hele åbningstiden om lørdagen.
|
|
|
På plakaten skulle de da gerne være der allesammen. Hvem savnede du ? eller er det narresutten som stikker frem. Synes at det er flovt og uanstændigt hvis udstillere melder Deres ankomst for så derefter at blive væk. Ren optrækkeri - Er det det du mener ? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 16 November 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krell, Mark Levinson, Wadia, McIntosh, Esoteric for blot at nævne nogle. Og havde set frem til at se/røre og lytte til specielt Ayre MX-R som ikke var dukket op __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
Sendt: 16 November 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes personligt at det var en flad oplevelse. Få anlæg der lød bare nogenlunde af det de kostede. Havde håbet på også at kunne bruge dagen idag derinde. Men smuttede allerede efter halvanden times tid igår. Det mest skuffende var dog det storerum hvor der er flere "udstillere". Der var ganske få og næsten intet at kigge på. Jeg tager ihvertfald ikke på hifi-messe for at kigge på unge piger der kun er der for pengenes skyld. Kan godt være at det er mig der forventer for meget. Men var langt federe for 2år siden.
Måske det er mig(min mæse) der er for følsom, men nogen burde altså lære at tage et bad inden de tager til den slags. Visse rum kunne jeg ikke opholde mig i, grundet en enkelt eller to usoignerede personer. Dette har så intet med udstillerne at gøre, men måske de skyldige læser dette. De ved ihvertfald godt selv at det var dem. Håber ikke jeg støder nogen, ellers er der en rapporter indlæg funktion.
Mvh. l´Blundt
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|