Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 23:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Onkyo 805 zone 2 hjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Whitediamond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 05 November 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Hej Venner,

Jeg ved ikke om det er det rette forum, har ledt længe efter i søg funktion men kunne ikke finde noget omkring dette problematikken. Men nu skriver jeg her.

Jeg har i sommers købt en TX-SR805 Onkyo forstærker. Jeg har sat en fuld sorrund med Monitor Audio. Kaliberet det og det virker helt fint. NB! Subwoofer er ikke købet og heller ikke sat endnu, da stuen er lille og syntes at med de nuværende Monitor Audio Gold serie klar sig udmærket.

Tilbage til problemstilling: Når man nu bor alene, vil man gerne have sat nogle ekstra ht op udover de sorround ht. Jeg har valgt at disse skulle sættes op i køkkenet og sat ledninger fra ht i zone 2 udgang bagved recieveren. Jeg har fulgt vejledning på side 101 fra "Instruction manual" fra Onkyo. Gennemgang i korte træk: Da jeg har sat ledninger direkte i forstærkeren, kan jeg forstå at man skal slå Powered Zone2 til Active. Setup-> 7. Hardware -> Powered zone2-> status til Active-> setup. Det har jeg også gjort. Jeg har gjort lige præcis som i manuel på side 104 med output settings. knappen setup-> 7. Hardware-> Zone 2 out, valgte variable her-> setup for close.

Nu havde jeg lavet opsætning. Tid til at vælge source. Trykket på zone 2 knappen i fjernbetjening og trykket på dvd for at vælge input source. Zone 2 lys blinker i et stykke tid på frontpanelet og bliver stående med lyset tændt. Se nu skulle man tro at jeg har valgt det jeg skulle og begynd at høre noget lyd i køkkenet med zone 2, men ak nej, hører ingen ting. Hvad mangler jeg eller hvad har jeg glemt.

På side i manuelen 106 er der om adjusting the volume (sådan som jeg forstår, så er det her man skuer højt og lavt, er det rigtig forstået), som jeg også har prøvet men det virker ikke, men hvad er idealt at volume skal være på. Dernæst kan man konfigurere balance og tone, men igen tror jeg det er til zone2 ikke sandt. Er der nogen eksperter, der har fået Zone 2 til at fungere hjemme hos dem.

Venner har desperat brug for hjælp, der jeg efter instruction manuel har gjort alt, men alligvel kan jeg ikke få noget lyd igennem anlæg til køkken ht.

Til top Vis Whitediamond's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Whitediamond

Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 November 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

For at kunne høre lyd i din zone 2, skal 805'eren have et analog indput. Optisk, og HDMI kabler, duer i det her tilfælde ikke, og du kan heller ikke bruge zone 2 hvis dine front er sat til med bi-wire.

Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj

Whitediamond
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Luggelaj skrev:

For at kunne høre lyd i din zone 2, skal 805'eren have et analog indput. Optisk, og HDMI kabler, duer i det her tilfælde ikke, og du kan heller ikke bruge zone 2 hvis dine front er sat til med bi-wire.

Hvad mener du med et analog input, prøv at definere det nærmere. Jeg har hellere ikke optisk eller hdmi kabler. Min front har ikke noget bi-wire sat til. Det er almindelige ht ledninger som er trukket ud i zone 2 out til højtalerne. Input det er jo hvad der er sat til almindelig forstærkeren. Dvs en dvdplayer som også smider lyd ud til sorround systemet.

Til top Vis Whitediamond's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Whitediamond

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 06 November 2008 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Whitediamond skrev:
Luggelaj skrev:

Hvad mener du med et analog input, prøv at definere det nærmere. Jeg har hellere ikke optisk eller hdmi kabler. Min front har ikke noget bi-wire sat til. Det er almindelige ht ledninger som er trukket ud i zone 2 out til højtalerne. Input det er jo hvad der er sat til almindelig forstærkeren. Dvs en dvdplayer som også smider lyd ud til sorround systemet.

det betyder at hvis din DVD sender et digitalt signal til receiveren kan du ikke få det ud i zone 2

Whitediamond
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Hmm, så er jeg med, nu må jeg hjemme og prøv om det virker

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Sendt: 06 November 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Som Luggelaj skriver skal de kilder som skal bruges til zone 2 eller 3 tilsluttes med analog kabler for at det virker. Det står på side 105 i den Engelske brugsanvisning.

Du kan starte med at vælge radio i zone 2 så skulle der gerne være lyd

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes