| Forfatter |
|
Sherman Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 04 November 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Er der nogen der har erfaring med at købe hifi i Kina? Jeg tænker på kinesisk grej, er der noget at spare?
Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 05 November 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er helt sikkert en del at spare, men problemet er vel større hvis tingene går i stykker - hvis det mod forventning ikke kan fikses herhjemme, er det ihvertfald lidt noget rod!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 06 November 2008 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er, som Ronin skriver, sikkert en del at spare. Men inden du sammenligner den kinesiske pris med den danske, skal du huske de omkostninger, der kommer ovenpå inden du har den i hånden. Fragt, told, moms, gebyrer.
Det kan sagtens ende med at du ikke sparer så satans meget alligevel.
|
| Til top |
|
| |
Sherman Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 06 November 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Der er vel ikke meget, der ikke kan fixes hjemme. Skal der endelig bruges specieldele, kan de vel bestilles hjem fra fabrikken.
Vedr. omkostninger, så var tanken selv at hjembringe en eventuel lækkerbidsken fra Kina, når jeg skal derud måske til januar. Dog er der noget told når prisen er XX kr, det er rigtigt.
Jeg har været i Kina før, dog uden at få undersøgt markedet. Det kan da også være at det bliver ved undersøgelserne i januar, afhængig af hvad jeg finder.
Jeg tænkte bare om nogen her på forum måske selv havde gjort nogle undersøgelser og vidste lidt mere præcist hvordan priserne er i Kina i forhold til her.
Et andet spørgsmål er, om der overhovedet laves high end tunere i Kina, for det er en tuner jeg er ude efter, og diverse surf har indtil videre ikke bragt nogen for dagen.
|
| Til top |
|
| |
spasmus Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har da købt 4 forskellige rør forstærkere, CD afspiller, og kontrol forstærkere hjem fra kina, og de er sgu noget geding noget, dog er rørene lige til at smide ud, de holder ikke ret lang tid, men ellers har jeg da været yderst tilfreds med det, jeg har sparet så mange penge ved at handle i kina at man skulle tro det var en joke.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
spasmus skrev:
jeg har da købt 4 forskellige rør forstærkere, CD afspiller, og kontrol forstærkere hjem fra kina, og de er sgu noget
geding noget, dog er rørene lige til at smide ud, de holder ikke ret lang tid, men ellers har jeg da været yderst tilfreds med
det, jeg har sparet så mange penge ved at handle i kina at man skulle tro det var en joke. |
|
|
Hvor har du så handlet helt præcist?
Har selv haft en hybrid forstærker hentet hjem fra kina som jeg har været kanonglad for (Sheng-Ya A-802), og den spillede
fantastisk til prisen. Senere i dag skal jeg have hentet et styk MingDa MC-3R, og høre hvad det er for noget. Og så måske
koble en eller to classic 8.0b efter denne, da de jo både er flotte og billige.
Er selv betaget af kina-hifi, så den får hele armen. Efter hvad jeg kan se så er ornec umiddelbart det billigste at købe kina
hifi ind hos, men mange har klaget over lang leveringstid og dårlig service herfra.
|
| Til top |
|
| |
spasmus Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg bruger mest Ebay.com der er mange gode tilbud hvis man er hurtigt og vaks.. men ellers
hi-end.on9mart.com de har også en masse lækker grej som er til at betale.
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min generelle holdning er at holde sig fra Kinagrej.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
| Min generelle holdning er at holde sig fra Kinagrej. |
|
|
Tjah, har da været yderst tilfreds med min hybrid Sheng-ya A-802 som jeg fik for en slik i forhold til bygge- og lydkvalitet.
Den var både flot og lød skidegodt. Fortryder stadig jeg solgte den
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden man går helt i selvsving over de meget lave priser på kinesisk hifi, bør man nok også lige tænke over, at kunne de produkter koste bare 5 kr. mere i DK, ville de gøre det.
|
| Til top |
|
| |
spasmus Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citat
Inden man går helt i selvsving over de meget lave priser på kinesisk hifi, bør man nok også lige tænke over, at kunne de produkter koste bare 5 kr. mere i DK, ville de gøre det.
jeg har 2 music angel EL34 rørforstærkere fra kina land.. jeg har fået dem meget billigt, og har også opgraderet lidt på dem, og skiftet rør ud.. og jeg er mere tilfreds. til sammenligning, Sony ta-f770ES kan slet ikke følge med i lyd kvalitet " ikke engang bare lidt", og den spiller mere musikalsk end en italiensk rørforstærker til over 10.000 kr.. har også prøvet den op imod en 2 x 80W nad forstærker, og der var ingen samligning overhovedet.
hvor tror i NAD bliver produceret ?? ja på min gamle T744 der stod " made i china"
men fordomme har vi mange af.. jeg har bare prøvet og har ikke fortrudt.
det eneste jeg kan sætte finger på at deres kvalitets kontrol, mindre fejl i finish, og samle kvaliteten er ikke super god, man skal lige spænde diverse ting selv. men lodninger er fine og komponent valg er ganske fornuftigt, rubycon, keramiske modstande, Elma og Wima og mange andre fine ting, intern kabelføring er i god kvalitet. og er man bare lidt praktisk anlagt og har nerverne i ro, så kan man jo reparere dem selv, hvis man skulle være uheldig, for så avanceret er de heller ikke, og der er massere hjælp at hente i forums..
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne kinesisk hifi koste mere i DK på nuværende tidspunkt, ville det også gøre det. Kinesisk værktøj fra f.eks. PowerSuper ligger jo også på et meget lavt niveau. Hæves prisen lidt, bliver de bedre alternativer pludselig interessante for os prisbevidste kunder.
|
| Til top |
|
| |
spasmus Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
det du skal tage i betragtning, det er deres afgifter ved deres produktion, iforhold til alle de afgifter vi har her i EU, og så arbejds lønnen, og matriale priserne. det er meget meget billigere i asien, derfor kan de også lave varen til en meget lavere pris. det der er dyr er fragten for varen her til. tror du selv det koster dem 3000kr at producere en NAD T744 forstærker. nej det gør det ikke, men der er så mange mellemled mellem fabrik og forbruger at prisen automatisk stiger flere hundrede %.. men ved at indkøbe direkte i kina, sparer du en masse mellemled og derved også mange penge..
ka du sige 1300kr & 1800kr for mine sprit nøjes MA EL34 forstærkere "det har jeg importet dem til" tilsvarende produkt i dk koster vel 10000kr pr stk. hos en forhandler, ved egen import fra forretning i kina, som også tjener mange penge på salget skal du af med ca 4500kr inc afgift og fragt.. så jo der er penge at spare, uanset hvordan du vender eller drejer regnstykket. selv hvis l**tet så skulle gå i stykker og du må sende den retur " garanti".. så lander du på en 6500kr med fragt frem og tilbage, men der er stadivæk 3500kr op til de 10000kr..
og når min indkøbspris var så lav, ville jeg lande på 3500kr hvis jeg skulle være uheldig med produktet og måtte have det byttet under garanti så løber mine op i 3500kr pr stk. som stadivæk er lavere end i forretningen i kina.. og MA forstærkeren er ganske fornuftigt opbygget med gode komponenter og kraftig, stabil strømforsyning og ledningsføring på de kritiske stedet istedet for print. jeg har haft et problem med 1 af mine, og det var omskifter relæerne mellem triode og pentode drift men det blev rettet / bypasset på begge to, og der har ikke været noget galt siden. mit nok bedste og mest besparrede indkøb jeg nogle sinde har lavet og så spiller det bare pikke godt..
så jeg kan kun sige find den rigtige pris og så køb, det kan bestemt godt svarre sig..
mvh mig.
Purchasing & logistics
på 1 af de danske sukkerfabrikker.
:-)
|
| Til top |
|
| |