| Forfatter |
|
Leff Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.. Står og ska ha bygget 1 eller 2, subkasser til værelset, og har derfor brug for lidt inspiration, til en flot kasse.. Har forsøgt at komme på nogle idéer, men syntes ik lige nogen af dem, er til at råbe hurra for. Kassen må gerne være anonym, altså ment på den måde, at man ikk kan se at det er en subkasse, men måske bar ligner et møbel!! :)
Håber der nogen, som gider linke til en side, med nogle flotte/fede subkasser, som ville passe ind i et moderne hjem
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Leff Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heh. Ikke værst, byggede du bar ik kasse indeni?
Planen er 2 subber, som skal ind, men en er nok også nok.. De lavede 145Db i bilen, så skal ha lavet noget rimelig solidt..
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var det ikke så volsom en model..! men jeg havde en færdig, som skulle gæmmes væk.
købte faktisk en lille moden, til at gæmme alt mit pc skrammel "ledninger, router, forlængerdåser" ned i, og så det jo praktisk nemt med alle de huller..
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ellers kunne man måske evt købe efterligningerne som de sælger i silvan osv, koster nok nærmest en brøkdel i forhold til triptra.
Hvis den skal ligne et møbel ville det mon så ellers være en ide at lave en "puf" eller ombygge en så der var indbygget sub og den samtidigt evt kunne bruges som puf alligevel. Prøv evt at se på den puf ikea har som vistnok hedder klippan og koster 300kr. Har den selv(dog ikke som sub) men der er et lidt stort hulrum oppe i den og den er lavet i spånplade i omkring 10mm tykkelse vil jeg tro
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bsfp Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har bygget 2 mindre borde/kasser hvor der sidder en 12" i bunden af hver. Toppladen har jeg fræset med et gl.dags profil, og kanterne har også fået en liste/panel rundt. Det ligner et fint lille hvidt gammelt møbel. Konen kan acceptere dem.
De spiller kun under 80 hz da en højere deling lyder elendig pga. enhederne spiller ned i gulvet.
Peter
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror ikke en puf løsning virker... så skal den i hvert fald ikke bruges som puf mens der kigges film, tror jeg... jeg har selv en sækkestol købt til det ene formål at smække benene op på samtidig med at holde mine fødder varme, og sådan en kan altså godt finde på at samle lidt vibrationer op, forestiller mig at man ville få samme fornemmelse hvis ens puf rent faktisk var subwooferen.
mht design af sub ville jeg nok gøre noget så simpelt som at lave den en anelse højere end man normalt ville gøre, og så bare smide en egetræsplade ovenpå... - så har man et hjørnebord eller hvis man designer den lydt anderledes, et helt sofabord. altså min ide går på at man smider en plade på der er væsentlig større på alle leder... skal enheden skjules ville jeg vælge en der kunne placeres nedadvendt, men det er selvfølgelig svært når du har enhederne, medmindre self du har data på dem og kan regne ud om de kan monteres således.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
det der slår mig mest ved det link er hvem i al verden der dog giver 3500 for en vasketøjskurv __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |