Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 01:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp til HDMI-forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-hjm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg skal ud og have nyt anlæg, og regner med at køre dali concept 1 som sorround, 4 stk, og Dali SWA12 sub, samt Dali concept CT centertaler..

Min idé er at slutte min computer til TV, og lyd derfra over anlæg. Derfor leder jeg efter en receiver der passer til formålet.

Mit spørgsmål er så om det vil give bedst lyd at køre det over en forstærker der har HDMI-indgang, eller man blot kan nøjes med at køre hdmi over til TV, og så have en receiver der ikke understøtter HDMI..

Ydermere vil jeg høre om der er nogle forslag til køb af en receiver. Enten brugt eller ny. Prisleje max 3000.. Og den skal være 7.1 da jeg senere regner med at opgradere. Hvis 3000 er for lidt til en forstærker der passer til resten af det anlæg jeg har beskrevet, så giv også forslag der er dyre :)

Håber der er nogle der kan hjælpe. På forhånd tak.

Hjm
Til top Vis -hjm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -hjm

Kratz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

I det prisleje vil jeg anbefale Sony's nye STR-DG820: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=455014&a mp;searchArea=&Soegeord=

Den får rigtigt mange roser med på vejen. Af ulemper kan nævnes, at den ikke har multikanels analoge input samt at den ikke kan opscallere til 1080p, men det kan man vel knap nok forvente i dette prisleje.

Til top Vis Kratz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kratz

Mikkel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Kratz skrev:

I det prisleje vil jeg anbefale Sony's nye STR-DG820: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=455014&a mp;a mp;a mp;searchArea=&Soegeord=

Den får rigtigt mange roser med på vejen. Af ulemper kan nævnes, at den ikke har multikanels analoge input samt at den ikke kan opscallere til 1080p, men det kan man vel knap nok forvente i dette prisleje.

Hvad vil det sige at den ikke har multikanals analouge?

Hvad vil det sige at den ikke kan opskalere til 1080p? Det skal nævnes at jeg har en PS3, samt en Samsung BD-afspiller. Får man så ikke det optimale ud af disse apperater?

Og det sidste spørgsmål:

Hvad bruger man evt. HDMI out til?

Til top Vis Mikkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel

Leander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2007
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

:D
At den ikke kan opskalere til 1080p vil sige at hvis du har en kilde der kun er 720p eller dvd film så kan forstærkeren ikke lave billedet om (opskalere billedet) til 1080p "tror jeg da nok". Hvilket også som realt kræver nogle dyre chips og processore for at blive gjort ordentligt.
Men jo, når du har din playstation og BD afspiller, så ryger signalet bare lige igennem som 108p hele vejen. :D

Hehe er da ret sikker på det er sådan det er :D

HDMI out bruger man til hvis du har din PS3 og din BluRay afspiller, så putter du dem begge i HDMI in, og så HDMI kabel fra HDMI out, og op i dit tv :D så kan du vælge imellem dem :D

Må man spørge hvorfor du både har PS3 og BD afspiller? :D det er ret cool!

Til top Vis Leander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leander

Mikkel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Leander skrev:
:D
At den ikke kan opskalere til 1080p vil sige at hvis du har en kilde der kun er 720p eller dvd film så kan forstærkeren ikke lave billedet om (opskalere billedet) til 1080p "tror jeg da nok". Hvilket også som realt kræver nogle dyre chips og processore for at blive gjort ordentligt.
Men jo, når du har din playstation og BD afspiller, så ryger signalet bare lige igennem som 108p hele vejen. :D

Hehe er da ret sikker på det er sådan det er :D

HDMI out bruger man til hvis du har din PS3 og din BluRay afspiller, så putter du dem begge i HDMI in, og så HDMI kabel fra HDMI out, og op i dit tv :D så kan du vælge imellem dem :D

Må man spørge hvorfor du både har PS3 og BD afspiller? :D det er ret cool!

Tusind tak for dit svar! Det var rigtig brugbart

Mht. dit spørgsmål til hvorfor jeg har en PS3, samt en BD-afspiller - så havde jeg fra starten en fornemmelse af at en PS3'er er et stykke legetøj og derfor nok ikke havde de samme kvaliteter som en rigtig BD-afspiller. Men jeg tog skam fejl. Den gør det rigtig godt.

Men kender du den fornemmelse, at når man først fået en tanke på hjernen - så kan man ikke slippe den? Så jeg måtte bare have en BD-afspiller + jeg kunne få den lidt billigere igennem mit arbejde (det lokkede også lidt).

Men så slider man også det mindre på sin PS3

Til top Vis Mikkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel

Leander
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Selvtak :D

Hehe, jeg kender det kun alt for godt.. Af samme grund har jeg rigtig meget stående jeg egentlig ikke bruger, men det er jo godt at have :P
Cool arbejde :P

Yoda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Tillad mig at anbefale en Onkyo 606. Den koster ca. 3.300 i Tyskland.

Leander
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Jeg bakker op om 606eren :D
Har selv en 805er og den er jeg virkelig glad for! :p

Ved ikke hvordan 606eren er effektmæssigt, men har ladet mig fortælle der er smæk for skellingen.. 805eren mangler hvertfald hoursepower :) Desværre mangler 606eren preout ellers er den dæme fin!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes