Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Nye HD lydformater. Forklaring udbedes. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lacla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 28 September 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg er temmeligt meget nybegynder på den digitale lydfront idet jeg indtil nu kun har kørt med Dolby Pro Logic, og er endnu ikke hoppet på blu ray vognen, så jeg har et par spørgsmål inden eg investerer i nyt udstyr:

• Hvis man har en receiver der kan dekode alle de nye lydformater, er det så lige meget hvilken Blu Ray afspiller man har? Man trækker vel bære den rå bitstrøm ud af afspilleren og sender den ind i receiveren, ikke?
  • Jeg har overvejet at anskaffe mig en PS3 som afspiller. Er det kvalitetsmæssigt en ok beslutning, kontra standalone afspillere i ca. samme prisklasse/lidt billigere? Vil en PS3 sammen med en DTS-HD MA receiver kunne afvikle sidstnævnte lydformat?

/lacla

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 September 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Nej, det er ikke fuldstændig ligegyldigt hvilken afspiller du har, hvis du har en receiver der kan dekode HD-lyd. Afspilleren skal kunne bitstreame både TrueHD, DTS HD-HR og DTS-HD MA før den kombination kan give dig dekodning af al HD-lyd. De fleste afspillere understøtter dog bitstreaming af HD-lyd, men som nævnt ikke alle.