Bruger siden: 13 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 98
Sendt: 23 September 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
På min denon 3806 bruger jeg den medfølgende mikrofon, til at sætte systemt op, og det virker upåklageligt, men har en knap der hedder Room EQ, og den er sat til off, hvad betyder det hvis jeg ændrer det til Audyssey, front eller flat ?
Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
Sendt: 26 September 2008 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
Tror de forskellige modes(front og flat) har at gøre med om den skal EQé dine højttalere til at have en flad frekvenskurve eller som fronterne. Og Audyssey er åbanbart noget med dynamikken i lyden. Prøv at google Audyssey.
Dette er kun gæt da jeg ikke kender til din forstærker. Men prøv allesammen og vælg så det du syntes bedst om.
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
Sendt: 27 September 2008 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
Porsche skrev:
På min denon 3806 bruger jeg den medfølgende mikrofon, til at sætte systemt op, og det virker upåklageligt, men har en knap der hedder Room EQ, og den er sat til off, hvad betyder det hvis jeg ændrer det til Audyssey, front eller flat ?
Der er ikke så meget andet at gøre end at prøve, og vælge det du synes bedst om. Jeg synes at Audyssey EQ'en (og de fleste andre auto-EQ'er) stjæler utroligt meget dynamik og "liv", men i nogle rum fungerer det bedre end andre. Måske kan man sige at jo ringere rum, jo større fordel er der ved EQ'en, mens hvis du ikke har de helt store rum-problemer i forvejen, så er det tit bedre at lade den være.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum