Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 19:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: DVB C/T i nordjylland. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
berl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 23 September 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Hejsa. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvilket antennesignal vi har i Hjørring komune `? er der nogle lokale herinde som kan svare på dette ??

Mvh. Martin

HT: JBL Xti serien
TV LG 42
lissau rullelærred, panasonic PT-AE700E projektor og samsung HD850
Til top Vis berl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af berl

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 23 September 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Der er ingen tvivl om,at i har DVB-T lissom resten af Danmark. Altså et digitalt signal,som du kan tage ned med en tagantenne.

Spørgsmålet er så hvilken kabel-TV udbyder(DVB-C) i har  TDC/YouSEE eller Stofa eller. .  ?

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Mkirkelund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 September 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Det er stofa :-)

Sony PS3 Blu-ray/Konsol
XTZ 99.36 Front
XTZ 99.25 Center
XTZ 99.22 Rear
XTZ 99 W10.16 S
Til top Vis Mkirkelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mkirkelund

digitalt.tv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 29 September 2008 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Kabel-tv er via www.has.dk som har aftale med Stofa.

berl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg er desværre ikke helt med på det her endnu..For vi har ikke allesammen tagantenner her i hirtshals (ligger i Hjørring kommune), og vi har altid kaldt det for fællesantenne-signal. Jeg ved at vi har en stor antenne her i Hirtshals by, men hvis det er den der forsyner os, er det vel DVB-C ??

Ja jeg er sku forvirret over det her.

TV LG 42

Løystrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2004
Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Hvor mange kanaler kan du tage? For er du på fællesantenne (f.eks stofa), modtager du dine kanaler analogt - og du har nok i nærheden af 30-40 stk afh. hvilken pakke du har. Men det er muligt at få et digitalt spejl - du betaler et beløb for ved din udbyder (stofa mv) Og så kan du gøre brug af en dvb-c tuner. I pandrup(stofa) er det muligt ved hjælp af et irdeto indstiks-modul, at modtage Dr1/Tv2/Dr2 samt Dr update og dr synstolkning gratis. Og betaler du et beløb (mener blot det er kortaftgift idag) kan du modtage samtlige kanaler digtialt.. Og det er slet ikke at sammenligne med det ringe billed der ofte er analogt, på div fællesant..

Mvh klaus

Til top Vis Løystrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Løystrup

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Det er meget simpelt

DVB-T = Terrestrial (antenne)
DVB-C = Cable (kabel)
DVB-S = Sattelite
DVB-H = Handheld (mobil tlf.)

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

berl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Jeg er udmærket klar over hvad DVB-C osv. står for micma18. Der hvor jeg bliver forvirret er, når vores fællesantenne (DVB-T) oplyser mig at, signalet skal modtages med en DVB-C tuner

Jeg er sikker på at vi har fællesantenne, men signalet kommer fra en stor sendemast....og ikke noget jeg har sidende på huset.

Jeg vil da mene at jeg skal have en DVB-T tuner...

TV LG 42

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

berl skrev:
Jeg er udmærket klar over hvad DVB-C osv. står for micma18. Der hvor jeg bliver forvirret er, når vores fællesantenne (DVB-T) oplyser mig at, signalet skal modtages med en DVB-C tuner

Det er da meget naturligt. DVB-C er mere effektivt, så til fællesantennebrug er det en god idé at konvertere alt til DVB-C. DVB-T skal kun bruges, hvis du (ikke fællesantennen) skal modtage signalet med en tagantenne.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Antenneforeninger og det med oplyse deres kunder overrasker mig hver gang.

Selvom der står en stor Antennemast går jeg da så sandelig ud fra det kun er På Færøerne OG i Grønland at man direkte anvender Sende master ISTEDET for kabelanlæg.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

berl skrev:

Jeg er sikker på at vi har fællesantenne, men signalet kommer fra en stor sendemast....og ikke noget jeg har sidende på huset.

Jeg vil da mene at jeg skal have en DVB-T tuner...

Hvorfor ikke bare ringe til dem og spørge igen?? Det er da klart det smarteste løsning!

Hvis Fællesantenneselskabet siger DVB-C, så er den vel ikke længere?? Da det er Stofa der leverer det, er det DVB-C uden undtagelse, og fordi at de har en stor antenne stående, er det ikke det samme som at de benytter DVB-T. Den store antenne kan ligeså godt være til radio-kanalerne!!

Det kan være forvirrende, men så forvirrende er det alligevel heller ikke!

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

mcs_5 skrev:
berl skrev:

Det er da meget naturligt. DVB-C er mere effektivt, så til fællesantennebrug er det en god idé at konvertere alt til DVB-C. DVB-T skal kun bruges, hvis du (ikke fællesantennen) skal modtage signalet med en tagantenne.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Kære MCS

Den første som nævnte det med konvertere noget til DVB-C, Jamen det har man jo altid gjort!  ______ Så det er der jo slet ikke noget specielt Nyt i. Heller ikke da man begyndte modtage noget digitalt og konvertere til analogt. Man gjorde det jo bare helt automatisk, vi kunne jo kun modtage ANALOGT.

At Antenneforeningerne vil til gøre sådan noget til et problem, konkret her i Århus hvo0r "Antenneforeningen skrev man var lidt ked af Lokal Tv i Århus skulle ofre penge på digital sending".  SOM OM det skulle blive umuligt fortsat modtage som man havde gjort i mange år, men når man vil tving (lidt) unødvendige udguifter ned over nogen. Går det så går det.

Skulle alle vi tilsluttede til ofre penge på Ny TV med indbyggede og af Stofa godkendte DVB-C tunere. men Ok!  Og glemte jeg ikke skrive om de der alene var interesserede i almindelige digitale kanaler og absolut slet ikke HD, og kun behøvede skrabede DVB-C modtagere.

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Jo jo, jeg har forstået det.  Antenneforeninger havde håbet Vort Høje Folketing havde direkte krævet Digitalt over det hele. Og kun een slags bokse, som vi skulle betale for i dyre domme, Til HDTV modtagelse. De som vil fratage hvad jeg een gang har læst mellem linierne vil få på Puklen fra min side.

Gennemtvunge DVB-C OG H D T V modtagere over hele Linien, HDCP med det hele. Men hvad sker der da? Jo hardware leverandørerne svigter over en kam, Sagem, Samsung, Philips med flere. Det med hver gang der kommer en anden HDTV boks oplever jeg et Deja Vue i forhold til problemerne med tidligere modeller, hvilket jeg føler er blevet bevist.

berl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Ronin jeg er ikke helt med på, hvorfor i alle tror at det er Stofa. Jeg VED at det både er tv- og radiosignaler som den omtalte antenne modtager. Men nu ringer jeg da bare til dem og så må vi se

TV LG 42

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

osprey skrev:
Kære MCS

Den første som nævnte det med konvertere noget til DVB-C, Jamen det har man jo altid gjort!

Nej, det har man ikke altid gjort - så gammelt er DVB-C systemet ikke. Selvfølgelig kan du bare modtage analogt, men når folk spørger efter digital modtagelse, er de jo nødt til at investere i modtagere til DVB-C og DVB-T.

Og det er ikke så simpelt som nogen skriver. Der er mange mindre fællesantenneanlæg der distribuerer DVB-T signalerne direkte - det er ikke alle der konverterer til DVB-C, så man er nødt til at spørge sig for. Grunden til at mange konverterer til DVB-C er at du kan klemme flere kanaler ind i et multiplex (8MHz båndbredde) end du kan med DVB-T.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Jeg glemte skrive at fra da man begyndte nedtage signalerne digitalt fra Satellit, konverterede man til  Analogt i tilsluttede antennenet. Og de dekoderbetalt blev konverterede til digitale (eller digitalt spejl), men dette førte en hensygnende tilværelse, på grund af TDC's helt ublu krav.

Hos een eller anden Antenneforening stod man fortsat ville fordele ANALOGT, fordi dette endnu var lovligt i Antenneanlæg.  Og det var her jeg desværre tabte fodfæstet. IMELLEM LINIERNE  stod der for mig klart og tydeligt. Kom nu kære Folketing, kom og FORBYD alt analogt overhovedet fra 2009, hvilket heldigvist ikke skete. Der kom altså en smertegrænse mellem Antenneforeningerne, Sammes tilsluttede medlemmer, Programudbyderne og så Folketinget (Om samme ting skulle lukke og slukke ALT ANALOGT).

Alle de steder på de gamles plejehjem, tænk hvis man begyndte skulle tvinge disse til have Selectorer. Så hellere beholde det analoge og fortsat kræve FULDPAKKER for de her gamle mennesker.

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har så i almindelighed et problem med hvis side en Antenneforening egentlig ER på? Især når jeg hører ordene DVB-C fordelingen.

Da prisen for tvungen fuldpakke her i Århus steg fra 175 til kr 265  per måned fra 2007 til 2008.

Da faldt Lovens tunge hammer. Her går grænsen Nu skal i indføre betaling i Pakker. Deadline for ombygning til Pakkeløsninger/Stjernesystem (læs lovliggørelse) var foregået før år 2000.

Igennem alle tidligere år fulgte beløbene det med en fordobling hvert 5. år. Fair Nok og Rimeligt Nok.

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Mine tanker og følelser i forholdet mellem Antenneforeningerne og så Selectorer / Zaptorer.

Den måde Antenneforeningerne ligesom glemmer (bevidst undlader) fortælle, er muligheden for modtage DVB-C uden og jeg gentager uden disse modtagere behøver være indrettede til HDTV. Herfra mine ord om på hvis side samme Antenneforeninger nok er?

TDC's  Sagem60 og hvad Stofa's Modtagerbokse hed før Præsentationen af Deres Zaptor.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes