Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 16:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Søger HDMI Indgang - forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sympotonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 01 September 2008 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Jeg står og skal til at opdatere mit hjemmebiograf system. Dermed vil jeg gerne have noget af det bedste til fornuftige penge. Ønsker en form for system hvor der er hdmi indgang. Så jeg kan køre playstation,xbox osv. gennem min forstærker og op til fjernsyning. Ville jo værre mega fedt! kan man det, og har i nogle ideer til hvad jeg skal have? Står inde for stilrent design og enkelthed. Har været lidt ude og kigge på philips soundbar system, men der er ikke hdmi indgang, hvilket som sagt er et must for mig. prisleje 5-10.000 kr.

Håber i kan hjælpe

Til top Vis sympotonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sympotonic

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 September 2008 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Hej sumpotonic og velkommen til.

Til at starte med er du lige nødt til at fortælle om dit budget er for hele løsningen, kun forstærkeren eller forstærker + et enkelt sæt højttalere.
Uanset hvad, så kan der godt findes noget der passer til din tegnebog.
Du skal dog ikke forvente at der er mange herinde som begynder at anbefale løsninger i stil med Philips Soundbar. De er ofte ikke i en klasse hvor man kan kalde det for HiFi.

Da du gerne vil have det simpelt og stilrent, synes jeg du skal starte med at kaste et blik på en reciever fra Harman Kardons nye serie. AVR255 koster omkring 6.000,- og kan det du beder om. Af højdepunkter kan nævnes 3 HDMI indgange. Understøttelse af de nye HD lydformater (hvis du senere hen hopper på Blu-Ray bølgen).

Jeg håber dét kan hjælpe dig lidt på vej, og hvis du vil vide mere skal du ikke tøve med at skrive herinde igen. Når folk begynder at komme hjem fra arbejde begynder der også at komme lidt flere svar og forslag ind

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

sympotonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Hej StefanR,

Tak for det supersvar - du jo min nye gud herinde hehe...

Jamen budget er alt mellem 5-10.000 kr. så er ikke kræsen med prisen som sådanne. Hvis det kun er en reciever har jeg alle højtalere til dette, da jeg i forvejen har 5.1 lyd system fra yamaha, men med gammeldags optisk + phono. Som sagt vil jeg have det enkelt, altså hdmi hele vejen. Har luret lidt herinde på andre indlæg siden jeg postede mit. Nogen skriver der skal værre en form for bestemt decoder før jeg kan udnytte lyden fuldt ud i hdmi, er der det i den du omtaler?

Angående soundbar - ja ved godt det ikke er super super lyd, som i nok representære mest herinde, men har et super stilrent look, og kun med 2 højtaler i fronten i samarbejde med ambisound som den sender ud. Hele ideen med den nye opgradering, var faktisk for at slippe for mine store gulv yamaha højtaler + mine 5.1 yamaha satalit højtaler. Kan man sætte et billede ind? så kan jeg gøre det så i kan se hvordan det er nu.

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 September 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Du behøver skam ikke kalde mig for en gud (men bliv endelig ved  )

AVR255 som jeg nævnte understøtter de nye HD lydformater, og jeg er rimligt sikker på det er dem du har læst om (Dolby True HD, DTS-HD osv.) Der er flere af de mindre forstærkere som har HDMI men ikke kan dekode de nye lydformater.

Hvis du vil smide os et billede kan du enten bruge den vejledning her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42706&P N=1

Eller du kan bruge tråden "Billeder af mit HiFi / Stereo udstyr"

Ideen med abisound er god nok. Bose har også lavet noget i samme stil. Men 100% "ægte" surround" kan du kun opnå med 5 seperate højttalere. Du kan jo evt. overveje at bruge lidt penge på nogle nye højttalere også. F.eks. nogle kompakte højttalere til front i kombination med en subwoofer som du bare kan stable af vejen over i et hjørne. Så kan du hurtigt få ryddet op i det store kasser.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

sympotonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2008 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Hej StefanR,

Jamen skal nok bukke og bede for resten af mine dage over din prestige hehe...

Altså det jeg vil have, er som tidligere nævnt, min playstation 3 har 1 strømkabel og 1 hdmi, - hdmi går så ind i forstærker, og fra forstærker op til fjernsynet. dvs alt køre gennem et lille bitte kabel og tada, så spiller det bare hehe... Det vi enige om man kan med de forstærkere der har hdmi indgang og udgang ik, dvs både lyd og billede bliver bare skudt igennem forstærkeren og op til fjernsyn og lyden videre ud i højtalerne?

Eller har jeg misforstået en helt masse

sympotonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2008 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Sådanne her ser det ud nu. men ville jo som sagt gerne slippe for lidt af højtalerne.

Har set yamaha har lavet en de kalder HTY7040 - ved i hvordan jeg kan se hvilken version af hdmi lyden køre i den?

Billeder:

sympotonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2008 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Her lidt info:

Nuværende System:

Komplet Yamaha Sourround 5.1
Yamaha Gulvhøjtalere 2 stk. (Er indkoblet i sourround med satelitterne)
Thomson HDMI DVD Afspiller
Xbox 360
Playstation 3
Nintendo WII
Medion 50" Plasma 1080i

Kommende Setup:
47" Philips 47PFL9532D - 1080p (Er bestilt)
Logitech Harmony 1000 Advanced Remote Control (Er bestilt)
Yamaha HTY7040 Sorround Unit
Xbox 360 (Har jeg)
Playstation 3 (Har jeg)
Nintendo WII (Har jeg)

Er igang med nyopbygning.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes