Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 21:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Processor/forforstærker med HD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 31 August 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

 

Nogen der har kendskab til om der er surround processorer /surround forstærkerer, som har indbygget dekodning af de nye HD formater?

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig
 
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 31 August 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

i teksten har jeg skrevet forstærkerer det skulle selvfølgelig være forforstærker
Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig
 
Champ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 130
Sendt: 31 August 2008 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Godt spørgsmål, jeg lige selv skulle til at oprette.
Jeg ved ikke med dig, Lethvig, men jeg er ude efter emner i det prisniveau hvide mennesker kan betale sig fra. Studerende hvide mennesker, that is.


__________________
/Stefan
Til top Vis Champ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Champ
 
Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1070
Sendt: 31 August 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

De nye fra Marantz og Denon. Marantz AV 8003 (vist nok 28.000kr) og Denon AVP et-eller-andet (50.000kr)

__________________
In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
Til top Vis Webmonkey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Webmonkey
 
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 31 August 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Champ skrev:
Godt spørgsmål, jeg lige selv skulle til at oprette.
Jeg ved ikke med dig, Lethvig, men jeg er ude efter emner i det prisniveau hvide mennesker kan betale sig fra. Studerende hvide mennesker, that is.

champ nu er jeg ikke studerende, men stadig skal det ikke vær proceed eller andet der koster en bondegård, men da jeg har 3 stereo effektforstærkerer tænkte jeg at der jo måske ikke var nogen grund til bare at smide dem ud og købe en totalløsning...

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig
 
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 31 August 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:
De nye fra Marantz og Denon. Marantz AV 8003 (vist nok 28.000kr) og Denon AVP et-eller-andet (50.000kr)

tak for din info, men noget til max 10.000,- var nu prislejet jeg tænkte på :-)

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 01 September 2008 kl. 02:10 | IP-adresse registreret  

Hvis man fx. har en PS3 som jo decoder alle HD lydformater, kan man vælge en Audiolab 8000AP til 10.000,- kr., ellers skulle Onkyo komme med
en surround forforstærker der kan tage de ny HD lyd formater og NAD er også på vej med noget i 10.000,- kl. pris klasse.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1463
Sendt: 01 September 2008 kl. 05:22 | IP-adresse registreret  

Lethvig skrev:

Webmonkey skrev:
De nye fra Marantz og Denon. Marantz AV 8003 (vist nok 28.000kr) og Denon AVP et-eller-andet (50.000kr)

tak for din info, men noget til max 10.000,- var nu prislejet jeg tænkte på :-)

Jeg har valgt at købe en Denon 3808 og den skal med tidem bruges som ren forforstærker til 5stk Lyngdorf SDA2175 effekttrin. Fra 2808 og op har du HD, dog lyder 3808 bedre sybtes jeg.

Mvh Busk



__________________
Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted
 
Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1339
Sendt: 01 September 2008 kl. 06:41 | IP-adresse registreret  

Kan godt se den er lige i overkanten

men jeg er godt tilfreds med min  Rotel RSP-1069 processor til 15299 kr hos avconnection

MVH

Ulrik

Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77
 
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 01 September 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Ulrik77 skrev:

Kan godt se den er lige i overkanten

men jeg er godt tilfreds med min  Rotel RSP-1069 processor til 15299 kr hos avconnection

MVH

Ulrik

Ja men den har jo ikke indbygget dekoder til de nye formater, kun de ældre...

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig
 
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 01 September 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Busk skrev:
Lethvig skrev:

Webmonkey skrev:
De nye fra Marantz og Denon. Marantz AV 8003 (vist nok 28.000kr) og Denon AVP et-eller-andet (50.000kr)

tak for din info, men noget til max 10.000,- var nu prislejet jeg tænkte på :-)

Jeg har valgt at købe en Denon 3808 og den skal med tidem bruges som ren forforstærker til 5stk Lyngdorf SDA2175 effekttrin. Fra 2808 og op har du HD, dog lyder 3808 bedre sybtes jeg.

Mvh Busk

det var også en af mine tanker, men gør den det godt til stereo også 3808'eren?

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 01 September 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Som jeg har nævnt i flere andre tråde, har Emotiva en model på vej som kan klare alle de nye formater. Den hedder UMC-1 og kommer til at koste omkring 5000 Kr leveret til DK. Den er baseret på samme chipsæt (til signalbehandling) som Krells kommende 707 processor til 40.000 $.

Den har jeg i hvert fald tænkt mig at købe, når den kommer frem. I følge diverse forums slår Emotivas tidligere processorer hvad der findes af receivere inden for en overskuelig prisramme.


__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 01 September 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
Som jeg har nævnt i flere andre tråde, har Emotiva en model på vej som kan klare alle de nye formater. Den hedder UMC-1 og kommer til at koste omkring 5000 Kr leveret til DK. Den er baseret på samme chipsæt (til signalbehandling) som Krells kommende 707 processor til 40.000 $.

Den har jeg i hvert fald tænkt mig at købe, når den kommer frem. I følge diverse forums slår Emotivas tidligere processorer hvad der findes af receivere inden for en overskuelig prisramme.

nu har jeg ikke hørt (eller læst) noget om den, men fordi den bruger samme chipset er der ikke garanteret super kvalitetet. Det kommer jo på hvordan de ellers lige har fået skruet softwaren sammen.

EDIT: F.eks. Reon chippen i onkyo surround receivere (til billedbehandling) performer ikke optimalt, da softwaren ikke er af helt samme standard som chippen



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1708
Sendt: 01 September 2008 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

enig - et chipsæt er kun en lille del af løsningen....

__________________
Med Venlig Hilsen
Til top Vis Knoxville's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knoxville
 
slate
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 423
Sendt: 01 September 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

For et år siden stod jeg selv med et Carver forstærker sæt og ledte efter et forforstærker. Desværre var det dengang umuligt at finde en AV forforstærker som kunne klare HD lyd.

Men en Onkyo med pre-out to the rescue

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate
 
lorx
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 700
Sendt: 01 September 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Nu kan jeg se du allerede har en Audiolab pre i forvejen. Hvis du er glad for den kan du da køre stilen og få fingre i en Audiolab 8000AP - Den æder de nye HD formater. :)


http://hifi-freaks.dk/webshop/product_info.php?cPath=1_21&am p;products_id=30
Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted
 
Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1597
Sendt: 02 September 2008 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

lorx skrev:


Nu kan jeg se du allerede har en Audiolab pre i forvejen. Hvis du er glad for den kan du da køre stilen og få fingre i en Audiolab 8000AP - Den æder
de nye HD formater. :) http://hifi-
freaks.dk/webshop/product_info.php?cPath=1_21&am p;products_id=30


Har du hørt en Audiolab 8000AP? Evt. sammenlignet lyden med andre store receivere?

Lyder umiddelbart som relativt billig vej til HD-lyd (ganske vist afkodet i afspilleren, men...) kombineret med no-nonsense ægte hifilyd, altså hvis
den holder hvad der skrives om den.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 02 September 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Delaney skrev:
Som jeg har nævnt i flere andre tråde, har Emotiva en model på vej som kan klare alle de nye formater. Den hedder UMC-1 og kommer til at koste omkring 5000 Kr leveret til DK. Den er baseret på samme chipsæt (til signalbehandling) som Krells kommende 707 processor til 40.000 $.

Den har jeg i hvert fald tænkt mig at købe, når den kommer frem. I følge diverse forums slår Emotivas tidligere processorer hvad der findes af receivere inden for en overskuelig prisramme.

nu har jeg ikke hørt (eller læst) noget om den, men fordi den bruger samme chipset er der ikke garanteret super kvalitetet. Det kommer jo på hvordan de ellers lige har fået skruet softwaren sammen.

EDIT: F.eks. Reon chippen i onkyo surround receivere (til billedbehandling) performer ikke optimalt, da softwaren ikke er af helt samme standard som chippen



Jeg er godt klar over at det ikke bliver to identiske processorer, men med kvaliteten af Emotivas tidligere produkter in mente, ville jeg i hvert fald vente til deres 700 $ processor UMC-1 bliver frigivet og anmeldt, inden jeg ville beslutte mig for at købe noget vildt dyrt fra Marantz eller Denon.


__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 02 September 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Spørsmålet er om den nu virkelig er så god, som du skriver, med de priser må der jo værre sparet et sted, så man kunne let få mistanke om at de
ikke er så gode som fx. fra Denon og Onkyo.

Og hvis man ønsker en top lyd kvalitet også i stereo, så kan jeg kun se Audiolab 8000AP eller en af de dyre fra lexcon, elles så bliver lyd kvalitet fra
Audiolab 8000AP netop samlignet med de dyre lexcon.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 02 September 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Mht. priserne er de så lave fordi man køber direkte fra producenten. Der er ingen mellemled.

Mht. lydkvaliteten, er der ikke nogen (bortset fra Emo-folkene selv) der ved hvordan den bliver, men deres tidligere processorer skulle ikke have problemer med at matche eksempelvis Onkyo Integra DTC-9.8, og deres nye produkter skulle være bedre. Så jeg venter i hvert fald. Og den der venter, venter på noget godt.


__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes