Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 10:08   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: surroundforstærker til dali mentor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 30 August 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

 

Jeg går med tanker om at gå ordenligt til den med surround. P.t. hat jeg noget skod halløjsa af en pioneer med nogle små satelitter til suurround.

Men vil nu gerne have en integreret løsning hvor jeg kan benytte mig af surroundforstærkeren som center del hvor jeg kan tilslutte min lp og cd og så benytte mig af mine mentor 6 som front. Det er så meningen at der med tiden skal være et totalt surround system med mentor højttalere hele vejen igennem.

Jeg har overvejet noget Denon 3808, man kan forstå på jer herinde at de to mærker vist ikke går så godt sammen. Så hvis der er andre modeller i kan anbefale høre jeg gerne.

 

 

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig
 
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 30 August 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

det er måske også værd at nævne at prisen helst ikke må komme op over kr. 15.000,- for denne forstærker...men mindre kan også gøre det :-))
Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig
 
Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 30 August 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Harman Kardons nye X55 serie er ret lækker Og de store modeller er vel strømstærke nok til Mentor?

__________________
Monitor Audio Radius hjemmebio
http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=92075&PN=1
Til top Vis Anzelz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anzelz
 
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 30 August 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Anzelz skrev:
Harman Kardons nye X55 serie er ret lækker Og de store modeller er vel strømstærke nok til Mentor?

øhh kan ikke finde andre end avr745 som den størtse model nør jeg googler Harman Kardon. Har du enside jeg kan finde dem, da de ikke er på Harmon Kardons hjemmeside

 

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig
 
chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 30 August 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

hvis denon og dali ikke kan sammen, så er mine øre helt i skoven. jeg har fin lyd. dog er det jo ikke lige frem mentor og 3808 jeg har.
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog
 
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 30 August 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

chrfog skrev:
hvis denon og dali ikke kan sammen, så er mine øre helt i skoven. jeg har fin lyd. dog er det jo ikke lige frem mentor og 3808 jeg har.

skal da ikke udtale mig om hvor dine ører er henne :-) men det var bare hvad jeg har læst mig lidt frem til herinde...noget med at de begge grænser til den lyse side...

 

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 30 August 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Lethvig skrev:

Anzelz skrev:
Harman Kardons nye X55 serie er ret lækker Og de store modeller er vel strømstærke nok til Mentor?

øhh kan ikke finde andre end avr745 som den størtse model nør jeg googler Harman Kardon. Har du enside jeg kan finde dem, da de ikke er på Harmon Kardons hjemmeside

Se her.



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 30 August 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har også haft mange forskellige kombinationer mellem Denon og Dali og har været ganske tilfreds. I surroundsammenhænge har jeg aldrig haft bedre end det setup der er på side 1. i min tråd.

Måske du skulle overveje at kigge lidt på akkustikken istedet

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 30 August 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Jeg har også haft mange forskellige kombinationer mellem Denon og Dali og har været ganske tilfreds. I surroundsammenhænge har jeg aldrig haft bedre end det setup der er på side 1. i min tråd.

Måske du skulle overveje at kigge lidt på akkustikken istedet

MVH WRONG

Nu har jo ikke hørt det der hjemme selv, så kan jo ikke svar på hvordan det lyder i "virkeligheden", men det lyder til at det måske bare vare en enlig svale som åbenbart ikke har noget på sig (ps. lækkert set up mr. Wrong)

 

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig
 
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 30 August 2008 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
Lethvig skrev:

Anzelz skrev:
Harman Kardons nye X55 serie er ret lækker Og de store modeller er vel strømstærke nok til Mentor?

øhh kan ikke finde andre end avr745 som den størtse model nør jeg googler Harman Kardon. Har du enside jeg kan finde dem, da de ikke er på Harmon Kardons hjemmeside

Se her.

tak for link :-)

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig
 
chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 31 August 2008 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Lethvig skrev:

chrfog skrev:
hvis denon og dali ikke kan sammen, så er mine øre helt i skoven. jeg har fin lyd. dog er det jo ikke lige frem mentor og 3808 jeg har.

skal da ikke udtale mig om hvor dine ører er henne :-) men det var bare hvad jeg har læst mig lidt frem til herinde...noget med at de begge grænser til den lyse side...

 



Jeg skal ikke kunne sige om, der er bedre højtalerekombinationer. men jeg er yderst tilfreds. og selvom det jeg ikke har er highend, så har det ihvertfald hævet min stardard en del. jeg har ikke lyttet til så mange højtalere eller receivere. men jeg vil da anbefale både denon og dali, selvom min og din prisklasse ikke er ens. tag ned og få et lyt, du kan evt medbringe din yndlings cd. give den et lyt. hvis du synes, at det lyder godt, så kan det jo være ligemeget, hvad andre skriver om denon og dali. om jeg guider dig ud i skoven med mine øre, det må dine øre selv bedømme ;)
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog
 
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 31 August 2008 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

chrfog skrev:
Lethvig skrev:

chrfog skrev:
hvis denon og dali ikke kan sammen, så er mine øre helt i skoven. jeg har fin lyd. dog er det jo ikke lige frem mentor og 3808 jeg har.

skal da ikke udtale mig om hvor dine ører er henne :-) men det var bare hvad jeg har læst mig lidt frem til herinde...noget med at de begge grænser til den lyse side...

 



Jeg skal ikke kunne sige om, der er bedre højtalerekombinationer. men jeg er yderst tilfreds. og selvom det jeg ikke har er highend, så har det ihvertfald hævet min stardard en del. jeg har ikke lyttet til så mange højtalere eller receivere. men jeg vil da anbefale både denon og dali, selvom min og din prisklasse ikke er ens. tag ned og få et lyt, du kan evt medbringe din yndlings cd. give den et lyt. hvis du synes, at det lyder godt, så kan det jo være ligemeget, hvad andre skriver om denon og dali. om jeg guider dig ud i skoven med mine øre, det må dine øre selv bedømme ;)

Åhh highend er måske så meget sagt, som sagt kan mindre også gøre det :-). Ser du det er sådan at jeg desværre ikke bare kan smutte ned og lytte efter det, må mange gange købe ud fra hvad der skreves og specs, da jeg bor i Grønland er der desværre ikke de store muligheder for at komme forbi HFK og se det. Mine Mentor hørte jeg godt nok i en butik heroppe som havde taget 2 par op for at prøve for at se hvordan det gik, og da prisen var det halve af hvad de koster i DK kunne jeg ikke sig nej, og det er jeg glad for:-)

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig
 
chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 31 August 2008 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

ahhh, det foklarer "lokalitet: øvrige skandinavien" 
jeg tror ikke du vil blive skuffet af denon og dali sammen. jeg ved ikke rigtig om du har brugt dine mentor i stereo eller du lige har købt dem. 3808 står til 160 watt i 6 ohm, hvis du kører i 2 kanaler. mentor er anbefalet til 40-200 watt. det kan diskuteres, hvis nu du vil lave mentor 6 hele vejen rundt. om 3808 så kan trække højtalerne. hvis du tager mentor 1 eller 2 som baghøjtalere, så burde det ikke være et problem.
der er nok nogle som er klogere på watt området, som kan hjælpe dig her.
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog
 
TheAirwalker
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juni 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 31 August 2008 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Jeg spiller på en Denon 2808, sammen med et par Mentor 6. Det er som fuglesang :-).

Efter min filosofi er det lige som det skal lyde (Jeg hælder til midten, men med en anelse skarphed i diskanten - Jeg mener i film osv når de baldrer et vindue, så gør det ikke noget at man kan mærke at det er skarpt)

Men til musik syntes jeg de er dejlig bløde, men stadig kontante. De er så også afslørende ... En dårlig indspilning, den ... lyder dårlig :-).


Håber du kan bruge det :-).


__________________
.../ Air
Til top Vis TheAirwalker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TheAirwalker
 
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 31 August 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

TheAirwalker skrev:
Jeg spiller på en Denon 2808, sammen med et par Mentor 6. Det er som fuglesang :-).

Efter min filosofi er det lige som det skal lyde (Jeg hælder til midten, men med en anelse skarphed i diskanten - Jeg mener i film osv når de baldrer et vindue, så gør det ikke noget at man kan mærke at det er skarpt)

Men til musik syntes jeg de er dejlig bløde, men stadig kontante. De er så også afslørende ... En dårlig indspilning, den ... lyder dårlig :-).


Håber du kan bruge det :-).

Tusinde tak - ja det kan du tro jeg kan. Med den beskrivelse så er sammnsætningen jo perfekt ifht hvordan jeg gerne vil have det, så det bliver denon. 

 

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 31 August 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Lethvig skrev:
Tusinde tak - ja det kan du tro jeg kan. Med den beskrivelse så er sammnsætningen jo perfekt ifht hvordan jeg gerne vil have det, så det bliver denon.


Hvad har i af hifi butikker på Grønland? Du har ikke mulighed for at låne en eller flere a/v receivere med hjem?

Personligt turde jeg ikke købe alene på andres anbefalinger. Selv har jeg rigtigt gode erfaringer med Marantz og Dali sammen.


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 31 August 2008 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Lethvig skrev:
Jeg har overvejet noget Denon 3808, man kan forstå på jer herinde at de to mærker vist ikke går så godt sammen.


Mig bekendt plejer det at være B&W og Denon, som bliver frarådet.


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
abel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 566
Sendt: 31 August 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Denon og Dali (Mentor) kan kun frarådes - jeg erstattede min Denon surround receiver 14 dage efter jeg havde fået mine Mentor. Lyden er
simpelthen for lys og skarp. Det er da muligt at det er bedre på nogle af de virkelige gode Denon produkter. Men min 2807 kunne ikke levere varen!

Hvis det skal være surround, så kan jeg bestemt anbefale Arcam - deres surround receivere til omkring 10-15.000 (mener jeg) er gode sammen
med Dali.

__________________
/Abel
Til top Vis abel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abel
 
abel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 566
Sendt: 31 August 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

TheAirwalker skrev:
De er så også afslørende ... En dårlig indspilning, den ... lyder dårlig :-)


Det var netop dét der var mit problem med Denon/Dali kombinationen - pludselig sad jeg med en hel samling CD'er hvor kun 8-10 af dem lød godt.
Det er virkelig ikke meningen med et anlæg. Et godt anlæg får alt musik til at lyde godt...også de mindre gode indspilninger!

Jeg skiftede til Naim, og nu lyder (stort set) alle mine CD'er godt igen :-)

__________________
/Abel
Til top Vis abel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abel
 
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 31 August 2008 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

chrfog skrev:
ahhh, det foklarer "lokalitet: øvrige skandinavien" 
jeg tror ikke du vil blive skuffet af denon og dali sammen. jeg ved ikke rigtig om du har brugt dine mentor i stereo eller du lige har købt dem. 3808 står til 160 watt i 6 ohm, hvis du kører i 2 kanaler. mentor er anbefalet til 40-200 watt. det kan diskuteres, hvis nu du vil lave mentor 6 hele vejen rundt. om 3808 så kan trække højtalerne. hvis du tager mentor 1 eller 2 som baghøjtalere, så burde det ikke være et problem.
der er nok nogle som er klogere på watt området, som kan hjælpe dig her.

Har brugt dem til stereo indtil videre, og havde nu tænkt mig noget ala mentor lcr som center, og måske også til bag.

 

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes