| Forfatter |
|
Anzelz Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 29 August 2008 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 29 August 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis den kan, så bliver det kun i to kanaler, da man kan sende to kanaler PCM over coaxial/optisk.
|
| Til top |
|
| |
Mech0z Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg køre da 5.1 over optisk og der står PCM på min recievers display ?
__________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er meget muligt, men du kan kun overføre 2 kanal lyd ved spdif standarden. Det er så muligt at der kokmmer lyd i alle højttalerne vha enten noget pro logic eller bare stereo i alle kanalerne __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg får nu både DD og DTS i 5.1 ud via min dvd-spillers spdif-udgang. Det kan både aflæses i reveiverens display og tydeligt høres, at det ikke bare er Prologic eller multistereo. Muligvis er det ikke en del af spdif-standarden, for lyden sendes som bitstream, men stik og signalkabel svarer til det - både elektrisk og optisk (toslink).
Men de nye HD-formater kan ikke overføres på den måde.
|
| Til top |
|
| |
Anzelz Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
|
Jeg får nu både DD og DTS i 5.1 ud via min dvd-spillers spdif-udgang. Det kan både aflæses i reveiverens display og tydeligt høres, at det ikke bare er Prologic eller multistereo. Muligvis er det ikke en del af spdif-standarden, for lyden sendes som bitstream, men stik og signalkabel svarer til det - både elektrisk og optisk (toslink).
Men de nye HD-formater kan ikke overføres på den måde.
|
|
|
jamen, man kan jo sagtens sende en bitstrøm ud gennem spdif, det er ikke noget problem op til en vis datamændge. PCM fylder bare så meget mere fordi det er ukomprimeret. Derfor kan man kun modtage 2 kanaler på spdif.
Alm. DD og DTS signaler kan sagtens sendes ud som ukomprimeret PCM i 8 kanaler (7.1) via HDMI ved HDMI 1.1 eller højere. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Anzelz Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| jamen, man kan jo sagtens sende en bitstrøm ud gennem spdif, det er ikke noget problem op til en vis datamændge. PCM fylder bare så meget mere fordi det er ukomprimeret. Derfor kan man kun modtage 2 kanaler på spdif.
Alm. DD og DTS signaler kan sagtens sendes ud som ukomprimeret PCM i 8 kanaler (7.1) via HDMI ved HDMI 1.1 eller højere. |
|
|
Jeg er ikke sikker på om jeg har misforstået noget, men alm. DD og DTS er jo født komprimerede, så der sker vel ikke noget tab ved at overføre dem som bitstream via spdif, eller hur? Jeg formoder at vi ikke her taler om de nye HD-lydformater, men om de formater der ligger som lydspor på ordinære dvd'er.
|
| Til top |
|
| |