Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 12:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: H/K DPR 1005 og HD audio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 29 August 2008 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Hey, kan min Harman Kardon DPR 1005 modtage HD audio ved pcm via coaxial/optisk indgang?

__________________
Monitor Audio Radius hjemmebio
http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=92075&PN=1
Til top Vis Anzelz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anzelz
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 29 August 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Hvis den kan, så bliver det kun i to kanaler, da man kan sende to kanaler PCM over coaxial/optisk.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Mech0z
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 01 September 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Jeg køre da 5.1 over optisk og der står PCM på min recievers display ?

__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis Mech0z's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mech0z
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 01 September 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

det er meget muligt, men du kan kun overføre 2 kanal lyd ved spdif standarden. Det er så muligt at der kokmmer lyd i alle højttalerne vha enten noget pro logic eller bare stereo i alle kanalerne 



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 01 September 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Jeg får nu både DD og DTS i 5.1 ud via min dvd-spillers spdif-udgang. Det kan både aflæses i reveiverens display og tydeligt høres, at det ikke bare er Prologic eller multistereo. Muligvis er det ikke en del af spdif-standarden, for lyden sendes som bitstream, men stik og signalkabel svarer til det - både elektrisk og optisk (toslink).

Men de nye HD-formater kan ikke overføres på den måde.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 02 September 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Okay så den kan altså ikke modtage HD lyd via pcm? Almindelig DD og DTS er i hvert fald ikke noget problem



__________________
Monitor Audio Radius hjemmebio
http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=92075&PN=1
Til top Vis Anzelz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anzelz
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 02 September 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:

Jeg får nu både DD og DTS i 5.1 ud via min dvd-spillers spdif-udgang. Det kan både aflæses i reveiverens display og tydeligt høres, at det ikke bare er Prologic eller multistereo. Muligvis er det ikke en del af spdif-standarden, for lyden sendes som bitstream, men stik og signalkabel svarer til det - både elektrisk og optisk (toslink).

Men de nye HD-formater kan ikke overføres på den måde.

jamen, man kan jo sagtens sende en bitstrøm ud gennem spdif, det er ikke noget problem op til en vis datamændge. PCM fylder bare så meget mere fordi det er ukomprimeret. Derfor kan man kun modtage 2 kanaler på spdif.

Alm. DD og DTS signaler kan sagtens sendes ud som ukomprimeret PCM i 8 kanaler (7.1) via HDMI ved HDMI 1.1 eller højere.



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 02 September 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Okay, så er der vist ikke hd-muligheder der. Men tak for svaret.

__________________
Monitor Audio Radius hjemmebio
http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=92075&PN=1
Til top Vis Anzelz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anzelz
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 02 September 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
jamen, man kan jo sagtens sende en bitstrøm ud gennem spdif, det er ikke noget problem op til en vis datamændge. PCM fylder bare så meget mere fordi det er ukomprimeret. Derfor kan man kun modtage 2 kanaler på spdif.

Alm. DD og DTS signaler kan sagtens sendes ud som ukomprimeret PCM i 8 kanaler (7.1) via HDMI ved HDMI 1.1 eller højere.

Jeg er ikke sikker på om jeg har misforstået noget, men alm. DD og DTS er jo født komprimerede, så der sker vel ikke noget tab ved at overføre dem som bitstream via spdif, eller hur? Jeg formoder at vi ikke her taler om de nye HD-lydformater, men om de formater der ligger som lydspor på ordinære dvd'er.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes